Thursday, October 8, 2009

ေသာင္ရင္းတြင္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားတစင္း ထပ္ေဆာက္ရန္ ထိုင္း အတည္ျပဳ

ဒီတံတား တည္ေဆာက္မည့္ေနရာ ေရြးခ်ယ္မွဳသည္ အေရးႀကီးပါသည္။ အဘယ္ေႀကာင့္ဆုိေသာ္ ေရြးခ်ယ္မွဳေနရာမွားယြင္းပါက တုိက္ပြဲေတြ၊ လူ ့အခြင့္အေရးခ်ိဴးေဖါက္မွဳေတြ သုိ ့တြန္းႏုိင္ပါသည္။

ဥဆာ ဖိခ်ဳိင္း
ၾကာသပေတးေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ 08 ရက္ 2009 ခုႏွစ္ 18 နာရီ 50 မိနစ္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ)။ ။ ေသာင္ရင္းျမစ္ေပၚတြင္ ဒုတိယေျမာက္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားတစင္း ထပ္မံ တည္ေဆာက္ရန္ ထိုင္းအစိုးရ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔က အတည္ျပဳ လိုက္သည္။

ယင္းတံတားကို နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ခရီးသြားလာမႈ တိုးတက္လြယ္ကူေစရန္ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမဝတီၿမိဳ႕တဖက္ကမ္း တခ္ခ႐ုိင္ မဲေဆာက္ၿမဳိ့တြင္ နယ္စပ္ စီးပြားေရးဇုန္တခု တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ထိုင္းဝန္ႀကီးအဖြဲ႔က အတည္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏုိင္ငံ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဒုတိယဝန္ႀကီး Alongkorn Ponbutra က အဂၤါေန႔တြင္ က်င္းပေသာ သတင္း စာရွင္းလင္းပြဲ၌ ေျပာၾကားသည္။

ပထမစီမံကိန္းမွာ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္၍ ကုန္စည္မ်ား ပိုမိုသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေပၚတြင္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ဒုတိယတံတား တစ္စင္းကို တည္ေဆာက္ရန္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ယင္းတံတားသည္ အေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကၤ စီမံခ်က္ကိုလည္း အေထာက္အကူျပဳမည္ ျဖစ္သည္။ ဤဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းတြင္ မဲေဆာက္ခ႐ိုင္ နယ္စပ္အနီး စီးပြားေရးဇုန္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေထာက္ပို႔ ဗဟိုဌာနမ်ားႏွင့္ ဂိုေဒါင္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔လည္း ပါဝင္္မည္။

''တံတားသစ္ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာကို အာဏာပိုင္ေတြက အခု ရွာေဖြေနပါတယ္။ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ၾကီးဌာနက အစိုးရအရာရွိေတြနဲ႔ ပုဂၢလိကက႑ ကိုယ္စားလွယ္ေတြပါတဲ့ ေကာ္မတီတရပ္ကို ဖြဲ႔စည္းၿပီး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္'' ဟု သူက ေျပာေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသား သတင္းဗ်ဴ႐ို ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တြင္ တင္ထားေသာ သတင္းအရ သိရသည္။

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ပမာဏသည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ျမဝတီတၿမိဳ႕ထဲ၌ပင္ ဘတ္ေငြ သန္းေပါင္း ၁၄၄၀၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၄၃၆၃) ရွိၿပီး၊ မဲေဆာက္ဘက္တြင္မူ ဘတ္ေငြ သန္းေပါင္း ၂၀၀၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆၀၆ သန္း) ရွိသည္ဟု Alongkorn က ေျပာသည္။

''ကမၻာ့စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈ ရွိေနေပမယ့္ ေဒသတြင္း ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏကေတာ့ တိုးတက္လာမယ့္ အရိပ္လကၡဏာ ရွိပါတယ္။ စီးပြားေရးဇုန္သစ္ ဖြင့္လိုက္ရင္ ဒီကုန္သြယ္မႈ ပမာဏဟာ အခြန္နဲ႔ အျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားက ဝင္ေငြမပါဘဲ ဘတ္သန္းေပါင္း ၄၀၀၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၂၀၂ သန္း) အထိ ႏွစ္ဆတိုးလာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္'' ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

''ေနာက္တဆင့္ လုပ္ရမွာကေတာ့ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ ညႇိႏိႈင္းတိုင္ပင္ၿပီး တံတားသစ္ တည္ေဆာက္ဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာေရြးခ်ယ္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ အေသးစိတ္ လုပ္ငန္းေတြကို ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီတံတားဟာ ႏွစ္ဖက္စလံုးက အသံုးျပဳရမယ့္ တံတားျဖစ္လို႔ပါ'' ဟု တခ္ခ႐ုိင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ Banpot Kokiatcharoen က ေျပာသည္ဟု ထိုင္းသတင္းဗ်ဴ႐ို ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ မန္ေနဂ်ာ၏ ဗုဒၶဟူးေန႔က ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

၈၆ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားသည့္ မဲေဆာက္ႏွင့္ တခ္ခ႐ုိင္ ေမာင္း (Muang) ၿမဳိ႕ကုိ ဆက္သြယ္ထားေသာလမ္းကို လက္ရွိ ၂ လမ္းသြားမွ ၄ လမ္းသြားအထိ ခ်ဲ႕ထြင္ ေဖာက္လုပ္သြားရန္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ညိႇႏိႈင္း ေဆာက္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း တခ္ခ႐ုိင္ ဒုတိယပညာေရးဝန္ႀကီးႏွင့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ Chaiwut Bannawat က ေျပာသည္။

ဤသို႔ တုိးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ လယ္ယာ ထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကိုလည္း တုိးတက္လာေစမည္။ ထို႔ျပင္ ယာဥ္မေတာ္တဆ တိုက္မႈမ်ား ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်သြားႏိုင္မည္။ ဤစီမံကိန္းကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ႏိုင္မည္။

စက္တင္ဘာလ အတြင္းကလည္း မဲေဟာင္ေဆာင္ခ႐ုိင္ ေမာင္းၿမဳိ႕ နမ္းပန္းဒင္ (Nam Piang Dim ယာယီ နယ္စပ္စစ္ေရးဂိတ္ကို ေဒသတြင္း ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္း ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။

ယခင္က တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ ကရင္နီတပ္ဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ျမန္မာစစ္တပ္မ်ားအၾကား တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနျခင္း ေၾကာင့္ ယင္းနယ္စပ္ဂိတ္ကို အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။

No comments:

Post a Comment