Wednesday, December 1, 2010

ဗမာမီဒီယာေလာကႏွင့္ ဖင္တေပါက္တည္း၀ါဒ

ဒီေဆာင္းပါးကုိ အီးေမးမွတဆင့္လက္ခံရရွိပါသည္။ ေပးပုိ ့လာသူ မန္းအာကာထက္ အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

ဗမာမီဒီယာေလာကႏွင့္ ဖင္တေပါက္တည္း၀ါဒ

သတင္းသမားဆုိတာ မိမိရဲ ့ကုိယ္ပုိင္ခံစားခ်က္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကုိ ေရွ ့တန္းမတင္ဘဲ ဘက္လုိက္မွဳမရွိ ပကတိျဖစ္ေပၚေနေသာအေၾကာင္းအရာအေျခအေနကုိ ျပည္သူေတြဆီအသိေပးဖုိ ့သတင္းေရးသားတင္
ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သတင္းေမးျမန္းသည့္အခါတြင္လည္း ေျမွာက္ပင့္လွဳပ္ေဆာ္ေမးျမန္းမွဳ၊ ႏွိမ့္ခ်အထင္
ေသးေမးျမန္းမွဳလည္းမလုပ္ရဘူးလုိ ့ သတင္းသမားတုိ ့ရဲ ့က်င့္၀တ္ထဲမွာ ပါပါတယ္။

ဗမာမီဒီယာ က်ယ္ျပန္ ့လာတာ ၁၉၈၈ အေရးခင္းကါလေနာက္ပုိင္းက စတယ္လုိ ့ေျပာရင္ရမယ္ထင္တယ္။ ယခင္သ တင္း ဌာနအခ်ိဳ ့ရွိေပမဲ ့သတင္းျမန္ဆန္မွဳသိပ္မရွိေသးပါ။ ၈၈ အေရးအခင္းေနာက္ပုိင္း ဗမာအပါအ၀င္ ျပည္တြင္းကျပည္သူမ်ား ကရင္ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမ(မဟာ၀ါဒီသမားမ်ားအေခၚအရ ကရင္သူပုန္) ထြက္ေျပးလာၾကတယ္။အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားသာ မဟာ၀ါဒီက်င့္သုံးမယ္ ဆုိရင္ အဲဒီလူမ်ိဳးျခားေတာခုိသူေတြကံၾကမၼာတမ်ိဳးတဖုန္ျဖစ္သြားမယ္။ ေတာခုိျပီးသိပ္မၾကာပါဘူးျပည္တြင္း ကုိျပန္၀င္ျပီး သူပုန္ေတြက သူတုိ ့ကုိဘယ္လုိဘယ္ပုံ ညွင္းပမ္းႏွိပ္ဆက္ပါတယ္ဆုိျပီး သူတုိ ့ပေထြး မဟာ၀ါဒီစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြဆီျပန္ျပီး အသနားခံတဲ ့သူကခံ၊ အပင္ပန္းဆင္ရဲမခံႏုိင္လုိ ့ ႏုိင္ငံျခားထြက္ တဲ့သူကထြက္၊အခ်ိဳ ့ကလည္းကုိယ့္ကုိယ္ကုိမီဒီယာသမားလုိ ့ခံယူျပီး သတင္းဌာနေတြမွာ လုပ္ၾကတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာတခ်ိဳ ့က်န္ခဲ ့တာေတြရွိေပမဲ ့ ႏွစ္ေယာက္နဲ ့တပုိင္းကုိ အဖြဲ ့(၃)ဖြဲ ့ေလာက္ ေထာင္ျပီးေန ေနၾကတယ္။

ေကအင္ယူဗုိလ္ခ်ဳပ္ျမ ရဲ ့ေျပာစကားေတာင္ တြင္ခဲ ့ေသးတယ္ ဘာတဲ ့…မင္းတုိ ့ေက်ာင္းသားေတြ တေယာက္နဲ ့တေယာက္တဲ ့ဖုိ ့၊စည္းလုံးဖုိ ့ ငါ့အမဲေတြတေကာင္္ျပီး တ ေကာင္ ေပၚေပးျပီးေတာ့ အစည္းအေ၀းေတြထုိင္ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးခုိင္းတယ္၊ ငါ့အမဲေတြ တအုပ္ၾကီးဟာ ကုန္ေတာ ့မယ္ မင္းတုိ ့ေက်ာင္းသားေတြ ခုထိမစည္းလုံးႏုိင္ၾကေသးဘူး။ ဗမာေက်ာင္းသားေတြ ေတာထဲ မွာ ေနစဥ္ကါလ သူတုိ ့ကသိက ေအာက္ဆက္ဆံခံရတာလည္းရွိမွာပါ။ ေဒသခံေတြကမ်ားေသာအားျဖင့္ ဘ၀ဒရာဒခ်က္ေတြနဲ ့ျပည့္နက္ေနတဲ ့လူေတြကမ်ားေတာ့ မင္းတုိ ့မဟာ၀ါဒီလူမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ ငါတုိ ့မ်ိဳး ႏြယ္စုေတြ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးေရာက္ၾကရတယ္၊ မင္းတုိ ့အခ်င္းခ်င္းျပသနာျဖစ္ေတာ့ ငါတုိ ့ဆီကုိထြက္ ေျပး လာရတယ္ လုိ ့ခံယူတဲ့လူလည္းရွိမွာပါ။ ဒါကေတာ့ ခံစားရတဲ့လူကုိယ္တုိင္က ၾကည့္ရင္ မွားတယ္လုိ ့ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ ့မရပါဘူး။

ကရင္ေတြ သူတုိ ့ကုိဘယ္လုိဆက္ဆံတယ္ဆုိတာ ႏုိင္ငံျခားကုိထြက္ဖုိ ့ မနီလိြဳင္ဒုကၡသည္စခန္းမွာဘဲ ေရာက္ေသးတယ္ တခါစားဖူးသူေက်းဇူးကုိ ေမ့ျပီး မဟာ၀ါဒီဇာတိျပလာတာကုိ ၾကံဳခဲ့ဘူးပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာ ေနတုံးက ဖါ့ထီးေတြ သူတုိ ့ကုိဘယ္လုိဆက္ဆံတယ္၊ ဘာနဲ ့ေကၽႊးတယ္၊ အဲဒါအျပင္ သူတုိ ့မိဘေလာက္အသက္အရြယ္ရွိတဲ့လူေတြကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳးဆဲေရးတုိင္းထြာလုပ္တာေတြ နားေထာင္လုိ ့ေတာင္မရဲေတာ့ပါ။ အခုလုိမ်ိဳး ကုိယ္ပုိင္ဘေလာ့ဂ္ေတြ ေခတ္စားလာေတာ့လည္းကရင္ ေတြကုိ ေစာ္ကားတဲ ့အေရးအသားေတြ မဖတ္ႏုိင္၊မၾကားႏုိင္တဲ့အဆုံးပါဘဲ။အခ်ိဳ ့ကႏုိင္ငံျခားမထြက္ဘဲ (ထြက္ျပီးျပန္လာတဲ ့သူလဲရွိ) ထုိင္းႏုိင္ငံမွာဘဲ သတင္းဌာန အလုပ္နဲ(ခံယူခ်က္နဲ ့လုပ္တဲ့သူလည္းရွိ) အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း လုပ္တယ္ဆုိပါေတာ့။

က်ေနာ္ဆုိလုိခ်င္တာက ႏုိင္ငံျခားကုိဘဲေရာက္ေရာက္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာဘဲေနေန ၈၈ အေရး အခင္းကစလုိ ့ ဒုတိယ၊တတိယ ႏုိင္ငံမွာေရာက္သြားတဲ ့ဗမာေတြ(ေတာ္လွန္ေရးသမားလုိ ့ေျမွာက္ေခၚရင္ ပုိၾကိဳက္မယ္ထင္တယ္)ကရင္ထမင္းကို မစားဘူးတဲ ့လူေတြက လက္ရည္ခ်ိဳးလုိ ့ရပါတယ္။ အခုထိ နယ္စပ္တေၾကာမွာ အင္ဂ်ီအုိဘဲ လုပ္လုပ္၊ အဖြဲ ့အစည္းဘဲေထာင္ေထာင္၊ သတင္းဘဲလုိက္လုိက္ ဖါ့ထီး ေတြကို အမွီသဟဲလုပ္ေနရတုံးပါဘဲ။ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြကလည္း ဗမာေတာ္လွန္ေရး သမားမ်ားနဲ ့လက္တြဲလုပ္ေဆာင္တဲ့ဟာေတြလဲရွိတာပါဘဲ။ အဲဒီလုိမ်ိဳးအျပန္အလွန္လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ တာေတြရွိေတာ့ တဦးနဲ ့တဦး တဖက္နဲ ့တဖက္ ေလးစားမွဳေတာ့ရွိရမယ္၊ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ညွိႏွဳိင္း
ေဆြးေႏြးလုပ္ေဆာင္မွဳေတြေတာ့ရွိရမွာပါ။

မီဒီယာေတြမွာ ခဏခဏဖတ္ဖူးတယ္၊နားေထာင္ဖူးတယ္၊ တခါတေလ ကရင္ေတြကို ေျမွာက္ပင့္ေရးသားေပးလုိက္၊ ေျမွာက္ပင့္ေအာ္ေပးလုိက္နဲ ့၊အခန္ ့မသင့္ေတာ့လဲ ပြဲေတြဆူေအာင္ အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ ့ ပုတ္ခတ္ေရးသားတာေတြလဲ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ခ်င္းမုိင္အေျခစုိက္ ဗမာသတင္းဌာနဆုိရင္လည္း ကရင္ေတြကုိ ခနဲ ့တမ်ိဳး တက္တက္တဖုံ ေ၀ဖန္ေရးသားတာေတြ အၾကိမ္မ်ားစြာ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။

အခုလည္းလာျပန္ပါျပီ၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၃၀ ရက္ ဘီဘီစီညေနပုိင္းသတင္းမွာ သူတုိ ့၀ုိင္း ေတာ္သားအခ်င္းခ်င္း အတုိင္အေဖါက္ေတြကေတာ့ ဟန္က်ပါေပတယ။ ္ဘာတဲ့… လက္နက္ကုိင္ေတာ္
လွန္ေရးကုိ တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ေဆာင္လာတဲ့သူ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ (ဗုိလ္မွဴးထိန္ေမာင္ တဦး တည္းကုိသာဆုိလုိျခင္းမဟုတ္) ႏုိင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆုိရင္ ပညာအရည္အခ်င္းမမွီဘူး၊အာဏာကုိစြန္ ့လုိုက္
ရရင္ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ ့ဟာေတြ အာဏာနဲ မကါကြယ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ အခုလုပ္တဲ ့လူအသက္ အုိသြားျပီး ေနာက္ထပ္လုပ္မဲ ့လူမရွိေတာ့ဘူးဆုိရင္ ေတာ္လွန္ေရးဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္၊ အခုေတာ္ လွန္တုိက္ခုိက္တာလည္း ေရြးစရာလမ္းမရွိလုိ ့လုပ္တာ။….စသည္ျဖင့္ အားမနာတမ္း ေ၀ဖန္သုံးသပ္ သြားပါတယ္။

ဒီသုံးသပ္ခ်က္ဟာ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိသုံးတဲ့အတြက္ ကရင္အပါအ၀င္အျခား ဗမာစစ္အုပ္စုကုိေတာ္လွန္ဖုိ ့လက္နက္ကုိင္တုိက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့(ျငိမ္းအဖြဲ ့ေရာ မျငိမ္းတဲ့အဖြဲ ့ေရာ)လူေတြအားလုံးကုိ ဆုိလုိတယ္လုိက်ေနာ္ယူဆတယ္။

လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ဖုိ ့ပညာအရည္အခ်င္မမွီဘူးဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိေဆြးေႏြးရေအာင္….. အခုဗမာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေမာင္သန္းေရြကေရာ အတန္းပညာ ဘယ္ ေလာက္ရွိလုိ ့လဲ၊အဲ..တကယ္လုိ ့ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ႏုိင္ဖုိ ့ ဗမာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြထက္ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာတဲ ့ကလိမ္ကက်စ္တဲ့ အရည္အခ်ည္းနဲ ့ရွိရမယ္ဆုိရင္ ဗမာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြကုိ မယွဥ္ႏုိင္တာကေသခ်ာတယ္။ တကယ္လုိ ့ ေသနတ္အာဏာမပါဘဲ ့ရုိးသားေျဖာက္မတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအရည္အခ်င္းနဲ ့ ၀င္လုပ္ရမယ္ဆုိရင္ ကရင္ေတြအပါအ၀င္ အျခားတုိင္းရင္းသားေတြေရာ ဗမာလူမ်ိဳးေတြေရာပါ ဗမာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြထက္ သါတဲ့အရည္အခ်င္းေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္။

လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြ အာဏာကုိစြန္ ့လြတ္လုိက္ရရင္ သူတုိ ့ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ့ဟာေတြ အာဏာနဲ ့မကါကြယ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိေတာ့ က်ေနာ္မေဆြးေႏြးတတ္ဘူးလုိ ့ ရိုးသားစြာ၀န္ခံပါရေစ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတို ့စည္းစိမ္ဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆုိတာ က်ေနာ္မွတ္တမ္းမျပဳစုရေသးလုိ ့ပါ။ ဒါေပမဲ ့ကြယ္လြန္သူ ကရင့္ေခါင္းေဆာင္ ပဒုိမန္းရွားလာေဖါင္နဲ ့အတူ က်ေနာ္သူ ့အိမ္မွာထမင္းအတူစားခဲ့ဘူးပါတယ္သူ ့မွာ ကုိယ္ပုိင္အိမ္မရွိဘူး။ ငွားေနတဲ ့အိမ္လဲ ခဏေလးဟုိမွာေျပာင္းလုိက္ရ ဒီမွာေျပာင္းလုိက္ရနဲ ့။ စားဖူးတဲ ့ထမင္း၀ုိင္းဟာ ဒန္ ့ဒလြန္ရြက္တာလေပါ့တခြက္၊ ငါးပိရည္နဲ ့တုိ ့စရာ ဒါဘဲ ၊ ဘယ္မွာလဲစည္းစိမ္ဥစၥာ ဘာမွမရွိ။

သူတုိ ့ေတြေရြးစရာလမ္းမရွိလုိ ့ အခုလုိမ်ိဳးျပန္လည္တုိက္ခုိက္တာ ဆုိတဲ ့အခ်က္ကုိ အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ကရင္လူမ်ိဳးေလာက္ျငိမ္းခ်မ္းေရး ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတာ ကမၻာေပၚမွာ ကရင္ဘဲရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ကရင္ေတြအပါအ၀င္ ဗမာမဟုတ္တဲ ့တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြက ကုိယ့္ဘုိးဘြားေတြ ေနခဲ့တဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ေတြမွာ ေအးေအးေဆးေဆးေနၾကတယ္။ ေနာက္ျပီးသူတပါးကို က်ဴးေက်ာ္တုိက္ခုိက္တဲ့ ကရင္လူမ်ိဳးေတြဆုိလုိ ့ သမုိင္းမွာ က်ေနာ္မဖတ္ဖူးပါ။ အခုဟာက ကုိယ့္ေျမေပၚကုိ မတရားက်ဴးေက်ာ္လုိ ့ျပန္လည္တုိက္ခုိက္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ ့က်ဴးေက်ာ္စစ္တုိ ့ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္က်ဴးေက်ာ္စစ္တုိ ့အေၾကာင္းေတြ စာဘယ္ေလာက္ဖြဲ ့ဖြဲ ့ယေန ့ေခတ္သစ္ ဗမာဖက္စစ္က်ဴးေက်ာ္စစ္ေလာက္ မရက္ဆက္ပါဘူး။ ယခင္တုိင္းတပါးသားက်ဴးေက်ာ္စစ္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာဆုိးတယ္ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာတယ္။ ဒါကုိ လည္စဥ္းခံျပီးေနမွာလား။ မတရားမွဳဟူသမွ်ကုိ ေခါင္းငုံ ့မခံဘဲ ျပန္လည္ခုခံေတာ္လွန္တာဟာ ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ ့တကယ့္ စံ တခုပါ။

ေနာက္ဆုံးအခ်က္ကေတာ့ကရင္ေတာ္လွန္ေရးဟာ ေေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မလုိလို…
ေျပာဆုိသြားတယ္။ မတရားဖိႏွိပ္မွဳေတြ ဆက္ရွိေနသေရြ ့၊ေနာက္ဆုံးကရင့္အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးၾကီးစကားအတုိင္းေျပာရရင္ ကရင္ေတြတေယာက္မက်န္ ရန္ကုန္ကုိဆင္းျပီး လည္စဥ္းမခံသေရြ ့ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးၾကီးက ဆက္ရွိေနအုံးမွာဘဲ။

တကယ္ဆုိ ႏုိ၀င္ဘာ ရ ရက္ေန ့၊ ျမ၀တီ ဘုရားသုံးဆူ ေတာ္လွန္ေရးကစလုိ ့ ကရင္ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးသမားအခ်င္းခ်င္း သာမက ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိတဲ့ကရင္လူမ်ိဳးေတြ စည္းလုံးညီညြတ္မွဳပုိမိုအားေကာင္းလာတဲ့ယခုလုိအခ်ိန္မွာဗမာသတင္းဌာနတခုက(အားမေပးရင္ေနပါ)ဒီလုိမ်ိဳး ေ၀ဖန္တာ ေကာက္ခ်က္ခ်တာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါဘူး။မဟာဗမာ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ ့စိတ္ၾကိဳက္ဖြ ေပးတာလားေတာ့ စဥ္းစားစရာပါ။

မန္းအာကါထက္
၁ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀။

8 comments:

  1. I feel very surprise about the politic group in over sea don't show demonstrate about refugee flee to Thailand because of Government troop.
    If very small thing happen with aung san su gyi or Burmese people they uprising and go to the front of parliament or embassy building to show opposition of SPDC.
    I thought they are happy seeing Karen flee.

    ReplyDelete
  2. Thank you very much Mahn A Ka Aung for your message.
    You need to write in English language also to be able the world to know.
    Now the world focus only Burmese ethnic issue.
    Because the other ethnic does't have voice.
    I am with you 100%.

    ReplyDelete
  3. Dear Mahn,
    Thank you for your Voice and I really
    respect your any words.
    We,Karen people are very silently hear and approach toward peacefully from noisy.
    So we are very pleased your writing.
    Big thanks.

    In best faith,
    Saw Shinn
    (Mawcoh)

    ReplyDelete
  4. dear Mahn
    Let me translate your message to the Karen language so that those who can not read Burmese will read and know more about what the Burmese democracy groups doing to our minority groups.
    When we talk about Burma, it's not just about Aung San Suu Kyi in Rangoon and people in middle of Burma.
    It must talk about all the people who live in the country because the country is made up of different ethnic groups.

    ReplyDelete
  5. If we could not be unity & peacefully solve even among Democratic groups, it is still far from freedom of all.

    Actually even in Burmese groups, there are different kinds of revolutionary views.

    Some believe "political" while some follow "arm force".

    Some move as "UG" while some fight on "AG".

    Some are "Old" while some are "young".

    Some are "educated" while some have "experience"

    Some have "knowledge" while some have "wisdom".

    Not between Burmese & other ethics, but in own ethic,there are different views and words.

    How to make "unity" in all?

    If we, all, can answer & follow in long life,we can get the real freedom.

    If not, we have to be still in Junta's iron fist.

    Let's share positive & peaceful advice and action each others.

    ReplyDelete
  6. "ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ထူေထာင္တဲ့ေနရာမွာ မေအာင္ျမင္ေသးဘူးလုိ ့အဲဒီလုိပဲေျပာရပါမယ္" (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္)

    ReplyDelete
  7. My dear Man Arnar Htet
    You are focking stupid swindler. I want to make some questions to you. At 88 revlution what parts do you involve for your country. Also 2007 revlution what you do. I think that all periods you will be stay away from our mother country and do only useless talking ( balar balar job ). Do you know Nay Win, Than shwe and Bo Mya are same, they are power mad person and also dictator
    BY
    MUTINEER

    ReplyDelete