ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗမာအစုိးရက တုိင္းရင္းသားေတြရဲ့ စာေပယဥ္ေက်းမွဳေတြကုိ စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးထားတာ ရာစုႏွစ္၀က္ေက်ာ္ပါျပီ။ ယခုေဆာင္းပါးမွာပါတဲ့ ဆရာႏုိင္မင္းစုိးရဲ့ခံစားခ်က္နဲ ့အတူ တျခားတုိင္းရင္းသားေတြအားလုံး ထပ္တူ ထပ္မွ်က်ပါသည္။ ဗမာအစုိးရေတြ သတင္းစာ ႏွင့္ တီဗြီေတြ မွာ ေန ့ တုိင္းေအာ္ေအာ္ေနတဲ့ တုိ ့တာ၀န္အေရးသုံးပါးထဲမွ "တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး....ဒုိ ့အေရး.." ဆုိတဲ့စာေႀကာင္းေနရာမွာ ေခြးအူသံကုိ ထည့္ျပီး ထုတ္လြင့္ေရးသားရင္ ပုိျပီးနားေထာင္လုိ ့ေကာင္းပါမည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
"မြန္စာေပ၊ မြန္စကား၊ မြန္ရိုးရာ၊ မြန္ပထ၀ီ၊ မြန္ယဥ္ေက်း မႈ၊ မြန္ဓေလ့၊ မြန္သမိုင္း၊ မြန္ႏုိင္ငံေရး၊ မြန္အေမြအႏွစ္ ေတြကို ၁၀ တန္းေအာင္တဲ့ မြန္ကေလးတစ္ဦးဟာ စာဘယ္ ႏွစ္ေၾကာင္းေလာက္ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါသလဲ”
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ရဲ႕ မိုးေႏွာင္းကာလမွာ ဆရာႏိုင္စိုးမင္းဟာ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ပညာေရး NGO တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ျငိမ္း foundation ရဲ႕ ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္း CCA သင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
သင္တန္းျပီးလို႔ နယ္ေျမကေက်ာင္းကို ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ သူတို႔ ေလ့လာ ဆည္းပူးထားတဲ့ ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရးမွာ အၾကီးအက်ယ္ အားနည္း ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္အခ်ဳိ႕ကို သိျမင္လာပါေတာ့တယ္။ ပညာေရးဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲ လုပ္ေဆာင္လုိစိတ္ကိုလည္း ရိုက္ခ်ဳိးလုိက္သလုိ ျဖစ္ရေၾကာင္းကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
"အဖြဲ႔အစည္း အေတာ္မ်ားမ်ားက ဖြင့္လွစ္တဲ့ သင္တန္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို က်ေနာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ ဖူးပါတယ္။ မတူညီတဲ့ အမ်ဳိးအစားအလုိက္ ပညာေရးသင္တန္းေတြက တစ္ခုခုေတာ့ ေလ့လာျဖစ္ခဲ့တာခ်ည္းပါ။ ေကာင္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနာက္ဆံုးတက္ခဲ့တဲ့ ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားနည္း သင္တန္းကိုေတာ့ နည္းနည္း ေ၀ဖန္စရာ ရွိေနပါတယ္။ ေက်ာင္းကို ျပန္ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ လက္ေတြ႔မွာက မြန္ကေလးကို ဗဟိုမျပဳထားတဲ့ ဖတ္စာအုပ္ေတြနဲ႔ေလ”
အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ ဘယ္ကေလးကို ဗဟိုျပဳတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားနည္းလဲဆိုတာကို ေမးခ်င္ေၾကာင္း မြန္ေက်ာင္းဆရာက ေမာကၡကို ရင္ဖြင့္ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
“ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားနည္းဆိုေတာ့ နားေထာင္လို႔ေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ကေလးကို ဗဟိုျပဳရမွာလဲ။ ဘာကို ဗဟိုျပဳ သင္ၾကားရမွာလဲ။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ လက္ရွိဖတ္စာအုပ္ေတြနဲ႔ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တိုင္းရင္းသား မြန္ကေလးေတြကို ဗဟိုမျပဳထားဘူးဆိုတာပါ။ မိခင္ တုိင္းရင္းသား မြန္ဘာသာစကား သင္ၾကားခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားဆဲေလ။ မြန္စာေပ၊ မြန္စကား၊ မြန္ရိုးရာ၊ မြန္ပထ၀ီ၊ မြန္ယဥ္ေက်းမႈ၊ မြန္ဓေလ့၊ မြန္သမိုင္း၊ မြန္ႏုိင္ငံေရး၊ မြန္အေမြအႏွစ္ ေတြကို ၁၀ တန္းေအာင္ထားတဲ့ မြန္ကေလးတစ္ဦးဟာ ဘယ္ႏွစ္ေၾကာင္း ေလ့လာခဲ့ရပါသလဲ။”
စစ္မွန္တဲ့ ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္ းျဖစ္လာဖို႔ကေတာ့ အမ်ားၾကီး ၾကိဳးစားရဦးမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ အမည္မေဖာ္လိုသူ မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက ေမာကၡကို အခုလို ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။
“ဒီ CCA လုပ္ေဆာင္မႈကို ၾကိဳဆိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ နားလည္ထားတာကေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ CCA မျဖစ္ေသးဘူး။ ပိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ CCE ကေလးဗဟိုျပဳ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကရဦးမယ္။ သင္နည္းနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ေသးဘူး။ သင္ရိုး၊ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စစ္ေဆးမႈကေရာ ကေလးကို ဗဟုိျပဳထားရဲ႕လား။ ကေလးဗဟိုျပဳသင္ရိုး၊ ကေလးဗဟိုျပဳ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပံုမွန္ စစ္ေဆးမႈေတြ မလုပ္ႏုိင္ေသးသေရြ႕။ အခ်ဳပ္ကေတာ့ သင္ရိုးတစ္စံုလံုးကို မေျပာင္းလဲႏုိင္ေသးသေရြ႕ ကေလးဗဟိုျပဳလုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္လို႔မရေသးဘူး။ ျခစားလို႔ ျပိဳပ်က္ေတာ့မယ့္ ယိုင္လုလု အိမ္အိုေဟာင္းၾကီးကို သေဘၤာေဆး အသစ္သုတ္တာေလာက္နဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူးေလ။”
လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ခန္႔က စတင္ခဲ့တဲ့ CCA သင္တန္းေတြမွာ စာသင္ၾကားနည္း အေထြေထြကိုသာ သင္ၾကားျခင္းျဖစ္ျပီး သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္မႈေတြေတာ့ မလုပ္ႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ လုပ္ခြင့္မရွိေသးေၾကာင္း လည္း သတင္းရရွိပါသည္။ ယူနီဆက္နဲ႔ ဂ်ဳိင္ကာ - ဂ်ပန္တို႔ရဲ႕ ပညာေရး အစီအစဥ္သစ္ေတြမွာလည္း ကေလးမ်ားအတြက္ စာအုပ္၊ ဆရာလက္စဲြေတြကို ထုတ္ေ၀ထားရွိေပမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္ ၄ ခု နီးပါး အုိေဟာင္းေနတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း အေပၚမွာသာ အေျချပဳထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
တရားမွ်တမႈမရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမတ္ေနရာ ၁၆ ေနရာ အႏုိင္ရရွိထားတဲ့ အဲဒီ မြန္ပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ကပဲ လာမည့္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္မွာေတာ့ ဒီအေျခခံ ကေလးအခြင့္အေရး တစ္ခုျဖစ္တဲ့ မိခင္ဘာသာစကားသင္ၾကားေရးနဲ႔ မြန္ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း အသစ္ တစ္စံုရရွိဖို႔ အတြက္ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းသြားမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားရွိေၾကာင္း ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္းကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ တုိင္းရင္းသားအခြင့္အေရးမ်ား ဆံုးရံႈးေနဆဲကာလအတြင္း တုိင္းရင္းသားကေလးမ်ား၏ ပညာေရးနစ္နာခ်က္မ်ားကို ပိုမို၍ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးမႈမ်ားရွိေနၾကေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။
http://www.maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1245:2011-01-07-02-25-17&catid=119:2010-10-11-07-36-06&Itemid=373
No comments:
Post a Comment