Wednesday, September 16, 2015

ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီ ကရင္ျပည္နယ္မွာ ဘာသာေရး ပဋိပကၡ ဖန္တီးေနသလား

ေက်ာ္ခ - ဧရာ၀တီ



မယ္စိထာ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဝန္းႏွင့္ ေစတီကို အတူေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – Saw Black Karen Facebook)

ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္ မီးဇိုင္းေက်းရြာအတြင္းရွိ မယ္စိထာ ကရင္ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဝင္း အတြင္း၌ ေစတီ တည္ျခင္းအေပၚ ဘာသာေရး အေျခခံသည့္ ျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္လာမည္ကို စိုးရိမ္မႈမ်ားရွိေနၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီ ပဋိပကၡ ျဖစ္ေစရန္ ဖန္တီးမႈအျဖစ္ ေဒသခံတခ်ဳိ႕ သံသယရွိေနၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အဆိုပါေစတီကို တည္ရန္ ညႊန္ၾကားသည့္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱဦးသုဇနကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ အသင္းခ်ဳပ္ (M.B.C)မွ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားက စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္တြင္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံု၍ ေလွ်ာက္ထား ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေျပ လည္မႈ မရရွိခဲ့ေၾကာင္း M.B.C ျပည္သူ႔ ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး မန္းစံသိန္းထြန္းက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

မန္းစံသိန္းထြန္းက“ဆရာေတာ္က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ အဲဒီေနရာက အေသာကမင္းႀကီး လက္ထက္ကတည္းက တည္ထားခဲ့တဲ့ ဘုရားေတြ၊ ေစတီေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ အတိတ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြအရ သူက မလုပ္မေန လုပ္ရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔ကို နားလည္ေပးပါလို႔ က်ေနာ္တို႔ကိုေတာင္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ေသးတယ္”ဟု ေျပာျပသည္။

အဆိုပါ ကရင္ ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဝန္းကို ၁၉၁၉ ခုႏွစ္က တရားဝင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ထိုေက်ာင္းဝန္း အတြင္း ယခု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔ ေရာက္မွသာ ေစတီ လာေရာက္တည္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု M.B.C က ေျပာသည္။

ထိုကိစၥကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘာသာဝင္ ႏွစ္ခုအၾကား ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာမည္ကို ကရင္ အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) ႏွင့္ ကရင္ အမ်ဳိးသား စည္းလံုးညီၫြတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေကာင္စီ တို႔ကလည္း စိုးရိမ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

KNU ျပည္ထဲေရးႏွင့္ သာသနာေရးဌာန တာဝန္ခံ ပဒိုအားတိုးက“ဘာသာေရးေၾကာင့္ အရင္တုန္းကလည္း သင္ခန္း စာ ရခဲ့ပါတယ္။ အဓိက႐ုဏ္းေတြ ျဖစ္တယ္။ အကြဲအၿပဲေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီကိစၥက မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥေလ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္မွာ ကို စိုးရိမ္တာပါ” ဟု ဧရာဝတီသုိ႔ ေျပာသည္။

ထိုေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ေစတီတည္ၿပီးေနာက္ သံဃာေတာ္မ်ားက အသံခ်ဲ႕စက္ အသံုးျပဳ၍ ပ႒ာန္း ရြတ္သျဖင့္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ ဝင္မ်ားသည္ ဘုရားရွိခိုးရန္ ေနရာကို ေျပာင္းေရႊ႕လုိက္ရေၾကာင္း မယ္စိထာ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းတြင္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္က သာသနာျပဳခဲ့သည့္ သင္းအုပ္ဆရာေတာ္ မိုက္ကယ္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ဆရာမိုက္ကယ္က“ခရစ္ယာန္ အသင္းသားေတြကေတာ့ ေစတီ စတည္ကတည္းကေန ဘုရားေက်ာင္းမွာ ဘုရားမရွိခိုး ျဖစ္ေတာ့ ဘူး။ က်ေနာ့္ အိမ္ေအာက္မွာပဲ ဘုရားရွိခိုးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းနဲ႔ ကပ္လ်က္ပဲ သူတို႔ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင့္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘုရားရွိခိုးလို႔ အဆင္မေျပဘူးေလ။ က်ေနာ္တို႔သြား ေျပာတယ္။ ဘုရားရွိခိုးတဲ့ အခ်ိန္ တနာရီေလာက္ပဲ ပဌာန္းရြတ္တာ အသံခ်ဲ႕စက္ နည္းနည္း တိုးေပးဖို႔ေျပာေတာ့ တိုးလို႔မရဘူးတဲ့”ဟု ေျပာျပသည္။

အိမ္ေျခ ၁၅၀ ခန္႔ရွိသည့္ ယင္းေက်းရြာတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း ရွိေနသျဖင့္ ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဝင္း အတြင္း ေစတီ တည္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘာသာေရး ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပြားလာမည္ကို ေဒသခံ တခ်ဳိ႕ကလည္း စိုးရိမ္လ်က္ ရွိသည္။

ရြာခံတဦးက“ရြာမွာ သာသနာျပဳဖို႔အတြက္ဆိုရင္ တျခားေနရာလြတ္ေတြရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္ မလုပ္တာလဲ။ ေနာက္တခုက ဒီေနရာ မွာ ဒီလို လုပ္မယ္ဆိုတာ ဘုရားေက်ာင္းကိုလည္း ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားတာ မရွိဘူး။ အခုလုပ္ပံုက သိပ္ၿပီး အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္း တယ္။ ဒီမွာရွိတဲ့ ေဒသခံေတြတခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘာသာေရးျပႆနာကို ဖန္တီးေနတာလား ဆိုၿပီးေတာ့ သံသယ ဝင္ေနၾကတယ္”ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

KNU ျပည္ထဲေရးႏွင့္ သာသနာေရးဌာန တာဝန္ခံ ပဒိုအားတိုးက မယ္စိထာ ဘုရားေက်ာင္းကိစၥ ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး အတြက္ ကရင္ျပည္နယ္အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း ပဒိုအားတိုးက ေျပာသည္။

ထိုကိစၥႏွင့္ပက္သက္၍ ေျဖရွင္းေပးရန္ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ဦးစိုး၀င္းကို M.B.C ဘာသာေရး ေခါင္း ေဆာင္မ်ားက ယခုလ ၇ ရက္ေန႔က သြားေရာက္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ရာတြင္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ကို ၎ကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာက္ထားေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္မ်ား ေက်နပ္သည္အထိ ကိုယ္တိုင္ ေျဖရွင္းေပးမည္ဟု ကတိေပးလိုက္ေၾကာင္း မန္းစံသိန္းထြန္း က ျပန္ေျပာျပသည္။

“က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ သာသနာေရးဝန္ႀကီး ဦးစိုးဝင္း ကို သြားေတြ႔ၿပီး ေမတၱာ ရပ္ခံတယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ္တိုကို ကတိ ၂ ခုေပးလိုက္ပါတယ္။ တခုက ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးသူကိုယ္တိုင္ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ကိုသြားၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ထား ပါ့မယ့္ေပါ့ေလ။ ေနာက္တခုက ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ သူ ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ အေျခအေနအခ်ိန္အခါ ေပးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေျဖရွင္းေပးပါ့မယ္လို႔ ကတိေပးပါတယ္” ဟု ဆရာ မန္းစံသိန္းထြန္း က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

မီးဇိုင္းေက်းရြာအတြင္းရွိ မယ္စိထာ ကရင္ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဝန္းအတြင္း ေစတီတည္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇနထံကို ဧရာဝတီက ႀကိဳးစားဆက္သြယ္ခဲ့ေသာ္လည္းမရရွိခဲ့ေပ။ ထို႔အတူ ေနျပည္ေတာ္ရွိ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္အစိုးရ တာဝန္ရွိပုဂၢဳိလ္မ်ားကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း တာဝန္ယူ ေျဖၾကားခြင့္မရွိၾကေၾကာင္း ဧရာဝတီသို႔ ေျပာဆိုသည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇန သည္ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈရွိသည့္ ဘုန္းႀကီးတပါးျဖစ္ၿပီး ကရင္ လက္နက္ကိုင္ မ်ား ျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီအက်ဳိးျပဳ ကရင္အမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ (DKBA) ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF) တို႔အေပၚတြင္ ၾသဇာေညာင္းေသာ ဆရာေတာ္တပါးျဖစ္သည္။

http://burma.irrawaddy.org/news/2015/09/15/94390.html

2 comments:

  1. မာနယ္ပေလာက်တုန္းကလဲ ဒီၿမိဳင္ၾကီးငူဆိုသူလက္ခ်က္။ပထမ မစ္ရွင္ေပါ့--
    ခုလဲ ကရင္အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈကိုအျမစ္ျဖဳတ္မဲ့ ဒုတိယ မစ္ရွင္ပါဘဲ။
    ဒီလို လူယုတ္ေတြကရင္ထဲမွ အၾကည္ညိဳခံေနရာတာဟာ ကရင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕အဆင့္အတန္းကိုျပေနသလိုျဖစ္လို႕
    ၀ိုင္းျဖိဳၾကဖို႕ ကရင္တိုင္းမွာတာ၀န္ရွိတယ္။ အာေသာက ဘာညာ ၆ေပါစကားေတြေျပာေနတာကို ယံုၾကည္ေနၾကတာဟာ ဘာသေဘာလဲ..ေက်ာက္ေခတ္လူသားေတြမ်ားျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလား။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ပလီမေဆာက္သင့္..ပလီ၀င္းထဲမွာလဲ ခရစ္ယန္၀တ္ျပဳေက်ာင္း မေဆာက္သင့္ ခရစ္ယမ္ဘုရားေက်ာင္း၀င္းထဲမွာလဲ ေစတီမတည္သင့္ ဘူးဆိုတဲ့ အေျခခံ လူ႕က်င္း၀တ္ေတာင္ နားမလည္တဲ့လူေတြကို ဘယ္အဆင့္ထိေအာင္ အသိတရားန၃ိမ့္က်လို႕ ေလးစားေနၾကရမွာလဲ...ဒီကိစၥကိုအျမန္ရွင္း --မရွင္းေပးရင္ ေသြးေခ်ာင္းစီးဖို႕ျပင္ထားၾက။ ဂန္းမသားသိန္းစိန္အစိုးရနဲ ႕ မင္းေအာင္လႈိင္စစ္တပ္ရဲ႕ စပိုင္က ကရင္ေတြေလးစားတဲ့ဘုန္းၾကီးျဖစ္ေနရင္ က်ဳပ္တိုဟာ လူ႕ငႏြားဘဲ...

    ReplyDelete
  2. Definitely you are right and on top of that ALL THE PLANS COMING FROM (MASAPALA,NA AH PA,SAPDC,THEIN SEIN)

    ReplyDelete