ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Thursday, January 22, 2015

ေဝ့လည္လည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး

ဦးေက်ာ္ဇံသာ

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ေဆြးေနြးခန္းအစီအစဥ္မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က (၆) ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုဖို႔ တင္ျပခ်က္အေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ရဲ ႔ ေဝ့လည္လည္ ပန္ၾကားခ်က္ကို ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ေကာက္္ယူၾကမလဲဆိုတာကို NLD အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးေအာင္ၾကည္ညြန္႔၊ ႏိုင္ငံေရးအကဲခတ္ သုေတသီ ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိန္းတို႔နဲ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္တင္ျပထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔အေရး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တင္ျပတဲ့ကိစၥကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ျပန္ၾကားထားတဲ့စာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သမၼတရဲ ႔ ျပန္ၾကားစာက ဘယ္ေလာက္ ရွင္းလင္းျပတ္သားမႈ ရွိတယ္လို႔ နားလည္ရပါသလဲ။ သေဘာရပါသလဲ။ ေဒါက္တာရန္မ်ုိးသိန္း စေဆြးေႏြးပါ။

ဦးရန္မ်ဳိးသိန္း ။ ။ သမၼတက က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို ျပန္ၾကားတဲ့စာဟာ ႏိုင္ငံေရးအရ ရွင္းလင္းျပတ္သားမႈ မရွိတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တခ်က္ျပန္ျမင္တာ ဘာလဲဆိုေတာ့ အစိုးရဖက္ကေန ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဖက္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဘာလီေဘာကို ျပန္ပုတ္လိုက္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးလို႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ရဲ ႔ သေဘာထားကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။ သမၼတရဲ ႔ ျပန္ၾကားစာ ဘယ္ေလာက္ ရွင္းလင္းျပတ္သားသလဲဆိုတာ။


ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ ေရးထားတာကေတာ့ အရွည္ႀကီးပဲ။ အင္မတန္လဲ ႏူညံ့လွပတာေတြ၊ ႀကိဳဆိုတာေတြေကာ။ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေကာင္းတဲ့အလားအလာေတြလို႔ သူက ေျပာထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း အႏွစ္ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းတယ္။ ေနာက္မလုပ္နဲ႔ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးလို႔ က်ေနာ္လည္း သံုးသပ္လို႔ရတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆုိေတာ့ ဒီလုိ မရွင္းမလင္းဆိုတဲ့စာမ်ဳိး ျပန္ၾကားတာဟာ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲ ေတာင္းဆုိမႈကို မလိုက္ေလ်ာဘူးဆုိတဲ့ သေဘာလို႔ က်ေနာ္တို႔ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူၾကမလား။

ဦးရန္မ်ဳိးသိန္း ။ ။ သမၼတက အေၾကာင္းျပန္ၾကာတဲ့စာထဲမွာ သူက အစိုးရအဖြဲ႔ကေန ဦးစီးၿပီးလုပ္တယ္။ (၁၄) ဦး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈနဲ႔ (၄၈) ဦး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြကို သူက ပင္လံုညီလာခံနဲ႔ကို ႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ေဖာ္ျပထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ့္အျမင္အားျဖင့္ေတာ့ ဒီေတြ႔ဆံုမႈ ႏွစ္ခုလံုးဟာ အားရေက်နပ္စရာ မရွိဘူး။ (၁၄) ဦးနဲ႔ (၄၈) ဦး ေတြ႔ဆံုမႈအလြန္မွာ ႏုိင္ငံေရးအရ ေျပာမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ မေရရာမေသခ်ာမႈေတြက ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွိေနဆဲ။ ေနာက္ အဲဒီ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈ ႏွစ္ႀကိမ္ကလဲ အခ်ိန္ကာလ ႏွစ္လၾကာေလာက္ ကြာေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီအခါၾကေတာ့ ဒီေတြ႔ဆံုမႈ ႏွစ္ခုကို ပင္လံုညီလာခံနဲ႔ ႏိႈင္းၿပီးေတာ့ ထည့္သြင္းထားတာဟာ က်ေနာ္အျမင္အားျဖင့္ ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္ခ်ဥ္တာပဲလို႔ က်ေနာ္က ျမင္တယ္။ အဲဒီဖက္ကေန သံုးသပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို အခ်ိန္ဆြဲခ်င္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး ေနာက္ Political Will နုိင္ငံေရးဆႏၵ အားနည္းတဲ့သေဘာ ေတြ႔ရတယ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ Political Will ႏုိင္ငံေရးဆႏၵ အားနည္းတယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ တိုင္းတာလို႔ရတဲ့ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ Intangible factor ျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ အမ်ုိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ ႔ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈအၿပီး ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲမွာလဲ ႏိုင္ငံေရးအရ တကယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵ အားနည္းတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ သံုးသပ္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီသံုးသပ္ခ်က္က အခ်က္အလက္အေပၚ အေျခမခံဘဲ သံုးသပ္တယ္ဆိုေတာ့ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ အတိအက်မွန္တဲ့ သံုးသပ္ခ်က္လို႔ ေျပာလို႔ရမလား။ ႏိုင္ငံေရးဆႏၵ မရွိဘူးဆိုတာ ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ဘယ္လို ေျပာခ်င္ပါလဲ။


ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ အဲဒါကိုေတာ့ သမၼတရဲ ႔ ေျပာေနတဲ့ item ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တခုတည္းနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာေပါက္တယ္။ သမၼတက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေျခာက္ဦး ေတြ႔ဆံုဖို႔ တိုက္တြန္းတဲ့ကိစၥက ေကာင္းမြန္တဲ့လုပ္ငန္းတရပ္ ျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီလိုဆုိရင္ သူ သမၼတႀကီးပဲဗ်ာ သမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ေျခာက္ေယာက္ ေတြ႔ဆံုၿပီးတဲ့အခါမွ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြ၊ လူထုလူတန္းစားေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြ လက္ခံႏုိင္ေလာက္တဲ့ ကုိယ္စားျပဳမႈေတြ တို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ဒီလုိ လိုလားေတာင့္တတဲ့မူေဘာင္ေတြကို တုိ႔ ဘယ္လို ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္လိုက္ၾကမလဲ။ အဲဒီလို ေတြ႔ဆံုတဲ့အခါမွာ အားလံုးက လက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ ပံုစံမ်ုိးလဲ ျဖစ္လုိက္ရေအာင္ ငါတုိ႔တေတြ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈလည္း ရွိရေအာင္ ဘယ္လိုေတြ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ၾကမလဲ ဆိုတာကို သမၼတက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ေျခာက္ဦးအတြင္းထဲမွာ ပဏာမအရ လုပ္လိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဒါက Political Will တကယ္ ရွိတယ္ဆိုတာရဲ ႔ သက္ေသျပခ်က္ပါ။ အခုဟာက အဲဒီလို ကိုယ္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကို မလုပ္ဘဲနဲ႔ အဲဒါေတြကို ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ေပးေစခ်င္သလဲ ဆိုတာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပန္ၿပီးေတာ့ အႀကံေပးပါအံုးလို႔ ေျပာတဲ့အါၾကေတာ့ ေရွ ႔ေနာက္ စီစဥ္မႈမွာ Political Will အားနည္းတယ္ဆိုတာ အဲဒီတခ်က္တည္းနဲ႔ လံုေလာက္တယ္လို႔ ထင္တယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခုက သူ႔ရဲ ႔ ျပန္ၾကားခ်က္အပိုဒ္ (၃) မွာ ထင္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒမွာ ျပဌာန္းထားတဲ့ ဘယ္ပုဒ္မ ဘယ္ပုဒ္မေတြနဲ႔ ကိုက္ညီရမယ္။ ျပင္မယ္ဆုိရင္ (၄၃၆) ကိုလည္း ေဖာ္ျပထားတယ္။ (၄၃၆) အတိုင္းသာ ျပင္ရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ သမၼတက တု႔ံျပန္ခ်င္တဲ့သေဘာလား။ နံပတ္တစ္က။ အဲဒီအတိုင္းဆိုရင္ …

ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ တကယ္တမ္းဆိုရင္ အဲဒီအေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ တကမာၻလံုးနဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ … အားလံုးသိတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔ ျပဌာန္းထားတဲ့ အခန္း (၁၂) ရဲ ႔ (၄၃၃-၄၃၄-၄၃၅-၄၃၆) ဆုိတာ အဲဒီအတိုင္း ျပင္ရမယ္ဆိုတာ ျငင္းမထြက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုအတိုင္း ျပင္တဲ့အခါမွာ အင္မတန္ ရွင္းလင္းတာကေတာ့ တပ္မေတာ္က ေထာက္မခံဘူးဆိုရင္ ဘာမွျပင္လုိ႔ မရဘူးဆိုတဲ့ အေျဖႀကီးက ရွိေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီလုိဆုိရင္ တပ္မေတာ္ကလဲ ေထာက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေျခအေနမ်ုိးေတြ ရွိလာဖုိ႔ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုးက ေတြ႔ဆံုၾကမယ္။ ေဆြးေႏြးၾကမယ္၊ ညိႇႏိႈင္းၾကမယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတြ ျဖစ္သင့္သလဲဆိုတာကို တကယ့္ Political Will ရွိမရွိ သမၼတႀကီးက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ညိႇႏိႈင္းႏိုင္တဲ့အခါ သမၼတႀကီးေျပာတဲ့ အေကာင္းဆံုး အေျခအေနေတြရွိေအာင္ ဘယ္လုိ ေဖးမၿပီးလုပ္မလဲ။ ဘယ္လို စီမံေဆာင္ရြက္မလဲဆိုတာကို သမၼတက ဦးေဆာင္မယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုး Political Will မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အခုလို႔ ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ ျဖစ္ေနတာဟာ သိသိႀကီးနဲ႔ မသိခ်င္ေရာင္ ေဆာင္ေနသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္က ဒီလုိပဲ သေဘာရတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိန္းကို က်ေနာ္ ေမးခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ အဲဒီအထဲမွာ ေရးထားတာ တုိင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ ႔ သေဘာထားကိုလဲ ထင္ဟပ္ရမယ္။ ဘာညာေျပာထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္ရဲ ႔ သေဘာထားထက္ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ သေဘာထားကိုမ်ား သူ အဓိကထားၿပီး လိုခ်င္ေနသလား။ စာထဲမွာ မေဖာ္ျပထားေသာ္လဲ စဥ္းစားစရာတခု ျဖစ္လာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိန္း ဘယ္လို သေဘာရပါလဲ။

ဦးရန္မ်ဳိးသိန္း ။ ။ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ အစိုးရရယ္၊ တပ္မေတာ္ရယ္၊ လက္ရွိ အာဏာရ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီေတြကို ဘက္တဖက္တည္းလို႔ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီအခါၾကေတာ့ က်ေနာ့္အျမင္အားျဖင့္ေတာ့ ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သမၼတက ျပန္ေပးတဲ့စာထဲမွာ ေဖာ္ျပခ်က္ကိုၾကည့္ရင္ သူက အခန္း (၁၂) ပါ ပုဒ္မေတြနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္မွသာ ေဘာင္ဝင္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးကို အသားေပးၿပီး ေျပာသြားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူက ေနာက္ေျပာသြားတာက တျခားႏိုင္ငံေတြရဲ ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေျပာတာကို ေတြ႔ရတဲ့အခါၾကေတာ့ က်ေနာ္ ထပ္ၿပီးေဆြးေႏြးခ်င္တာက ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္ခဲ့တဲ့ ရလဒ္ဟာ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ရလဒ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ ျပည္သူလူထုရဲ ႔ ေထာက္ခံမႈကို ကိုယ္စားမျပဳမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခုက သူက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ျပန္ၿပီးေဘာလီေဘာ ပုတ္လုိက္တယ္လို႔ ဆုိၾကပါစို႔။ မူေဘာင္ေတြ ျပန္လည္ခ်မွတ္ေပးရမယ္။ ဘယ္လုိ လုပ္ေစခ်င္လဲ ေျပာပါဆိုေတာ့ ကဲ သမၼတႀကီးက အဲဒီလို ေျပာေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေျပာတယ္ဗ်ာ က်ဳပ္တို႔က ဒါေတြဒါေတြ လုပ္ေစခ်င္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဖက္က ျပန္ၿပီးေတာ့ တင္ျပႏိုင္တဲ့ အလားအလာ မရွိဘူးလား။ အဲဒီလုိ တင္ျပႏိုင္ရင္ ဘယ္လုိ ေနမလဲ။ ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ေျပာပါခင္မ်ား။


ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ ႔ အခန္းက႑က အေသးစိတ္လုပ္ငန္းေတြကို လႊတ္ေတာ္က လုပ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက Check and Balance နဲ႔ တကယ္ သြားရမယ္ဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔အစည္းက လုပ္ရမယ့္၊ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကို လိုတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္က ဝင္ၿပီးေတာ့ စြက္ဖက္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ တကယ္ေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုရင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ရမယ့္ အေနအထားမ်ဳိးက အစိုးရဘက္မွာပဲရွိတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ကို လုပ္ခုိင္းတယ္လို႔ေတာ့ မယူဆဘူးေပါ့။ သူ႔အသံုးအႏႈန္းက မူေဘာင္ေတြကို ႀကိဳတင္ခ်မွတ္ဖို႔ လုိတယ္ဆိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ မူေဘာင္ေတြ ခ်မွတ္ေပးတဲ့ကိစၥေတြ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိန္း သေဘာထားကို ေျပာပါ။

ဦးရန္မ်ဳိးသိန္း ။ ။ က်ေနာ္ရဲ ႔ သေဘာထားကေတာ့ အဓိက သမၼတအေနနဲ႔ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေျခာက္ဦးေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲကို ေဖာ္ေဆာင္တာကေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုးလို႔ ျမင္ပါတယ္။ တဖက္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဘက္ကလည္း ဒီေျခာက္ဦး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲကို ပံုေဖာ္မယ့္ ႏုိင္ငံေရးအေျခခံတခ်ုိ ႔ကို စဥ္းစားထားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ ပိုၿပီးသင့္ေလ်ာ္တယ္လို႔ က်ေနာ္က ယူဆပါတယ္။ အဲဒီမွာ တခ်က္ျဖည့္ၿပီးေတာ့ ေျပာျပခ်င္တာက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ျပန္ၿပီးပို႔တဲ့ သမၼတရဲ ႔ အေၾကာင္းၾကားစာထဲမွာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ရဲ ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တို႔၊ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ရဲ ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တို႔၊ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ ႔ သေဘာထား ထုတ္ေဖာ္ထားရွိခ်က္တို႔ကိုလည္း အေလးထားထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို႔ဆိုၿပီး သူက ေျပာပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး က်ေနာ္ ဘာစဥ္းစားမိသလဲဆိုေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လုပ္ေနတဲ့ကာလတေလွ်ာက္လံုးမွာ အမ်ုိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကေန ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ ႔ ဆႏၵသေဘာထား ေကာက္ယူထားတဲ့ လက္မွတ္ (၅) သန္းကိစၥကို လံုးဝထည့္သြင္း ေျပာၾကားတာကို မေတြ႔ရပါဘူး။ ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကေန ထုတ္ျပန္တဲ့ အစီရင္ခံစာမွာလည္း ငါးသန္း လက္မွတ္ေရးထိုးထားတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဖာ္ျပထားတာကို မေတြ႔ရပါဘူး။ အဲဒီလို အေျခအေနေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ သမၼတနဲ႔ အစိုးရ အာဏာရပါတီဖက္က လက္ေတြ႔က်ၿပီးေတာ့ ေရရွည္အျမင္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႔ Political Will ႏုိင္ငံေရးဆႏၵအပိုင္းမွာ အေတာ္ကို အားနည္းေနတယ္လုိ႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ လူ (၅) သန္းရဲ ႔ လက္မွတ္ဟာ ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔တို႔ဖက္က သမၼတဆီကို ေပးတာလား။ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပတာလား။


ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ က်ေနာ္တို႔က လူ (၅) သန္းရဲ ႔ လက္မွတ္ေတြကို သမၼတဆီကိုလည္း ေပးသလို၊ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြကိုလည္း အကုန္လံုး ပို႔ထားၿပီသာ။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ ဘယ္လုိ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသလဲ။ အဲဒီကိစၥအေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္က ဘယ္လို တံု႔ျပန္သလဲ။ သမၼတအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ဘယ္လို တံု႔ျပန္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားလဲ။

ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ (၅) သန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သမၼတလည္း ဘာမွမေျပာသလို။ လႊတ္ေတာ္ထဲကလဲ ထင္သာျမင္သာတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မေတြ႔ရေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ တကယ္ျပင္ဆင္ေရး စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ အဲဒီ လူ (၅) သန္းရဲ ႔ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ကို ျပည္သူ႔ရဲ ႔အသံဟာ လႊတ္ေတာ္ရဲ ႔အသံ။ ျပည္သူ႔ဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵ တကယ္ျဖစ္ေျမာက္မလား မျဖစ္ေျမာက္မလားဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ အေနအထားမ်ဳိးရွိတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ လႊတ္ေတာ္မွာ အဲဒီ (၅) သန္းကိစၥကို ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးပါသလား။

ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ အခု အဲဒါကေတာ့ ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးရမယ့္ အေနအထားေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ေကာ္မတီ လုပ္ေနဆဲကာလမွာပဲ အဲဒါကို လႊတ္ေတာ္ကို တင္လိုက္တာ။ (၃၃) ဦး ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာလဲ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေခါင္းစဥ္အရ ထည့္သြင္းစဥ္းစားတဲ့အေၾကာင္း မေပၚေပါက္ခဲ့ေသးဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုးေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ တဖက္က စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့ သမၼတက အခု ပညာေရးဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လဲ ဘယ္လိုဆုိၿပီး တု႔ံျပန္တယ္။ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကပါဆုိၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဖက္ကို စာေရးတာေတြ႔တယ္။ အခု ဒီကိစၥမွာလဲ အလားတူပဲ။ လူေတြက ဒီလို ေတာင္းဆုိေနၾကတယ္။ ဒီလို ျပန္စဥ္းစားပါဆုိၿပီး ျပန္ေရးတယ္ဆိုေတာ့ တကယ္ေတာ့ သမၼတရဲ ႔ စိတ္ထဲမွာေတာ့ သူဟာ လူထုဆႏၵသေဘာထားနဲ႔ လိုက္ညီေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႀကိဳးစားသားပဲဆိုတာကို ျပသဖို႔ ႀကိဳးပမ္းတယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာတုိ႔ အဲဒီလို ထင္ပါသလား။ အဲဒီလို ႀကိဳးပမ္းမႈဆုိခဲ့ရင္ သူ႔ရဲ ႔ ႀကိဳးပမ္းမႈ အထေျမာက္ပါသလား။


ဦးေအာင္ၾကည္ညႊန္႔ ။ ။ က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပဲ တလြဲဆံပင္ေကာင္းေနတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ ဒီအေျခအေနက လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္၊ ေျပာရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေျပာႀကီးေနတာ သိပ္ၿပီး သဘာဝမက်ဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္တယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိန္းရဲ ႔ ေနာက္ဆံုး မွတ္ခ်က္ကို သိခ်င္ပါတယ္။

ဦးရန္မ်ဳိးသိန္း ။ ။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သမၼတက လႊတ္ေတာ္ကို ျပန္ပို႔တဲ့စာကို ၾကည့္ရင္လဲ အဓိကက်တဲ့ ဥပမာ ေက်ာင္းသားသမဂၢလို႔ ကိစၥမ်ုိးကို ေက်ာင္းသားသမဂၢလိုေတာင္ သံုးၿပီးေတာ့ မေဖာ္ျပထားတာကို ေတြ႔ရတဲ့အခါၾကေတာ့ ဒါဟာ တဖက္ကၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံေရးအရ မေရာင္ရာဆီလူးတဲ့ သေဘာလား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏုိင္ငံေရးေထာက္ခံမႈတခု ရဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္တာလားလုိ႔ က်ေနာ္က သံသယရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကို ၾကည့္လို႔ရွိရင္ေတာ့ Political Will အပိုင္းမွာေတာ့ အင္မတန္မွ အားနည္းတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
http://burmese.voanews.com/content/weekly-analysis-uncertain-politics-in-myanmar/2608637.html

No comments:

Post a Comment