ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Monday, November 11, 2013

အႂကြင္းမဲ့လက္နက္ခ်ေရး သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္တြင္ ပါဝင္လက္မွတ္ထုိးၾကမည္ေလာ

(ေမာင္ေက်ာ္စြာ)(၂၀၁၃ခုႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလ ၁၀ရက္)

ႏုိဝင္ဘာလ ၄ရက္ေန႔က ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕၌ လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုၾကစဥ္ အစိုးရဘက္မွ ေပးအပ္လာ သည့္ “ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအၾကား တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအ တာျဖင့္ ပစ္ခတ္တုိက္ခိုက္မႈမ်ား ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္” ဆိုသည္မွာ လက္နက္ကုိင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အားလံုး အႂကြင္းမဲ့ လက္နက္ခ်ေရးႏွင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲဝင္ေရးအတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။

ထို“သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္”တြင္ ေဖၚျပထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ မီဒီယာမ်ားသုိ႔ေျပာသည့္ ကာခ်ဳပ္၏ကိုယ္စားလွယ္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးျမင့္စိုး၏ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို ဆက္စပ္လိုက္လွ်င္ လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အားလံုး အႂကြင္းမဲ့ လက္နက္ခ်ၿပီး ၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲ ဝင္ရမည္ဆုိသည့္အခ်က္မွာ ခပ္ေျပာင္ေျပာင္၊ ခပ္ရွင္းရွင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးျမင့္စိုးသည္ ဝန္မင္းဦးေအာင္မင္းကဲ့သို႔ ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ေတြ မေျပာ၊ “ ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္ဆိုၿပီး ကရင္ကလည္း ကရင္တပ္မေတာ္၊ ကခ်င္ကလည္း ကခ်င္တပ္မေတာ္ဆိုၿပီး လုပ္လို႔မရဘူး။”ဟု ခပ္ရင့္ရင့္ပင္ ေျပာသည္။

အစုိးရေရးဆြဲထားသည့္ အဆုိပါ “သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္”သည္ တပ္အင္အား တစ္စံုတစ္ရာရွိၿပီး ျပည္နယ္ေပးရန္ ေတာင္းဆို ေနသည့္ “ဝ”ျပည္ေသြးစည္းညီညႊတ္ေရးပါတီ (UWSP/UWSP) ကို အဓိကပစ္မွတ္ထားၿပီး ေရးသားထားပံုေပၚပါသည္။ အဆိုပါ သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္တြင္ အခန္း ၁၄ခန္းႏွင့္ အခ်က္ ၂၅ခ်က္ပါရွိသည္။ အဓိကက်သည့္အခန္းမ်ားမွာ နိဒါန္း၊ အခန္း(၁)၊ (၂) ၊ (၃) ၊ (၄)ႏွင့္ (၈)တုိ႔သာ ျဖစ္သည္။

သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္သည္ စဖြင့္ကတည္းကပင္ ယဥ္သကိုဟု ဆိုရမည္။ “ယခင္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ တည္ဆဲဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔ က်င္သည့္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္း”ဟူသည့္အခ်က္ျဖင့္ ဖြင့္ထားသည္။ “တည္ဆဲဥပေဒ” ဆုိသည့္အထဲ တြင္ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ႏွင့္ “မတရားသင္းအက္ဥပေဒမ်ား” ပါဝင္ေနပါသည္။ လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားအား ယခင္က ေထာက္လွမ္းေရးဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ မက္လံုးေပးခဲ့ေသာ “လက္နက္၊ တပ္ဖြဲ႔ႏွင့္ နယ္ေျမအပ္စရာမလို” ဟူ၍ အေပးအယူ လုပ္ခဲ့သည့္အခ်က္မ်ားကို အသိအမွတ္မျပဳဟု ေျပာလုိက္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ အသိအမွတ္မျပဳသည့္ အခ်က္မ်ားထဲတြင္ (သစ္၊ သတၱဳ၊ ေက်ာက္မ်က္စေသာ) စီးပြားေရးစားကြက္မ်ားလည္း ပါဝင္ႏုိင္သည္။

နိဒါန္းတြင္ “ဒုိ႔အေရးသံုးပါး” ႏွင့္ ခြဲမထြက္ေရးကို ထည့္ေရးထားၿပီး တုိင္းရင္းသားမ်ား တစ္ေလ်ာက္လံုး ေတာင္းဆို တုိက္ပြဲဝင္ ခဲ့ၾကသည့္ “တန္းတူေရးႏွင့္ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိေရး”ကို အသိအမွတ္မျပဳဘဲ။ “လူမ်ဳိးေရးတန္းတူမႈ” ဆုိသည့္အခ်က္ကိုသာ ထည့္သြင္းေရးသားထားပါသည္။ “ဖက္ဒရယ္” ဆုိသည္မွာ စကားလံုးအရပင္ မပါရွိေခ်။

ထုိ႔အျပင္ သူတုိ႔လက္ရွိလုပ္မည့္ အပစ္ရပ္စဲေရးသည္ ေထာက္လွမ္းေရးဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ကဲ့သုိ႔ တစ္နပ္စား၊ တစ္ပြဲထိုး အႀကံအစည္ ႏွင့္ ကြဲျပားေစရန္ “တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ဘဲ အပစ္အခတ္ရပ္စဲျခင္း” ဟူ၍ တိတိက်က် ထည့္သြင္းေရးသားထားပါ သည္။

အဆိုးရြားဆံုးအခ်က္မွာ အုပ္စုိးသူအစုိးရအဆက္ဆက္က လက္နက္ျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ ဖိႏွိပ္ေခ်မႈန္းလာသျဖင့္ မလႊဲမေရွာင္သာ လက္နက္စြဲကုိင္ၿပီး ခုခံေတာ္လွန္ခဲ့ၾကရသည့္ “လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္”အား “ျပည္ေထာင္စုအတြင္း မွီတင္းေန ထုိင္ၾကေသာ ႏုိင္ငံသားအားလံုးကို ထိခုိက္နစ္နာျခင္းမ်ား၊ လံုၿခံဳမႈကင္းမဲ့ျခင္းမ်ားႏွင့္ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚခံစားေစခဲ့ သည့္ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္”ဟု ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ သ႐ုပ္ဖ်က္ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။

ဤသုိ႔ သ႐ုပ္ဖ်က္ေရးသားျခင္း၏ ေနာက္ထပ္ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံျပည္သူမ်ားက ေအာ့ႏွလံုးနာၿပီး ရြံရွာမုန္းတီးေန သည့္ အုပ္စုိးသူ အစိုးရအဆက္ဆက္၏ အဓိက အၾကမ္းဖက္ဖိႏွိပ္ေရး ယႏၱရားျဖစ္ေသာ စစ္တပ္၏ မုဒိမ္းက်င့္၊ လူသတ္၊ ရြာမီး႐ိႈ႕ သည့္ ရာဇဝတ္ျပစ္မႈမ်ားကို တမင္တကာ ဖံုးကြယ္ဖုိ႔ ႀကံစည္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ထုိ႔အျပင္ “အတိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပစ္မတင္ဘဲ” ဆိုသည့္အခ်က္မွာ မုဒိမ္းက်င့္၊ လူသတ္၊ ရြာမီးရိႈ႕ခဲ့ေသာ စစ္တပ္၏ အၾကမ္းဖက္ ေသာင္းက်န္းမႈမွန္သမွ်ကို က်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားက မေတာင္းပန္သည့္အျပင္ ဒုကၡမီးကို ရင္စီးခံစားခဲ့ၾကရ သူမ်ားက ခြင့္လႊတ္ေၾကေအးရမည္ဟု ရင့္ရင့္သီးသီး ေတာင္းဆိုျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

အခန္း ၂တြင္ “ႏုိင္ငံေတာ္၏ တာဝန္မ်ား” ဟူ၍ အခ်က္ (၆)ခ်က္ ေဖာ္ျပထားၿပီး “ႏုိင္ငံေတာ္” ဆုိသည္မွာ “စစ္တပ္”ကို ဆိုလုိ ျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ တာဝန္မ်ားဆုိသည္မွာ စစ္တပ္၏ တာဝန္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ စစ္တပ္လႈပ္ရွားမႈကို အျခား လက္နက္အဖြဲ႔မ်ားက ခ်ဳပ္ငင္မထားႏုိင္ေရးအတြက္ “ႏုိင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ နယ္ေျမလံုၿခံဳေရး လိုအပ္ခ်က္အရ” ဆုိသည့္ စကားျဖင့္ စိတ္ႀကိဳက္ အေပၚစီးယူထားေပသည္။

အပစ္ရပ္နယ္ေျမတြင္း သြားလာလႈပ္ရွားေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး “တပ္မေတာ္ကြပ္ကဲမႈေအာက္ရွိ လက္နက္ကုိင္တပ္ဖြဲ႔မ်ား”ဟု ဆို သျဖင့္ စစ္တပ္လက္ေအာက္တြင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည့္ (BGF)မ်ား၊ ျပည္သူ႔စစ္မ်ား၏လႈပ္ရွားမႈပါ အႀကံဳးဝင္ေစရန္ ေဖာ္ျပထား သည္။ “အပစ္ရပ္နယ္ေျမအတြင္း တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ကပင္ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရမည္”ဟု ေဖာ္ျပထားေပ သည္။

အခန္း ၃တြင္ “အပစ္ရပ္ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ တာဝန္မ်ား” ဟူ၍ အခ်က္ (၉)ခ်က္ ေဖာ္ျပထားၿပီး ၎မွာ ဤ“သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္”၏ အဓိကအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤအခန္း (၃)ပါအခ်က္မ်ား၏ အဓိက အႏွစ္သာရမွာ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈကို အႂကြင္းမဲ့ႏွင့္ ဘက္ေပါင္းစံုခ်ဳပ္ကိုင္ထားေရး ျဖစ္သည္။

ဤအခ်က္မ်ားမွာ ယခင္က ေျပာေနၾကသည့္ ကာ/ခ်ဳပ္ ၏ “မူသစ္ ၆ခ်က္” ဆုိသည္ကို အေသးစိတ္ အကြက္ခ်ၿပီး ျပန္လည္ ေရးထားျခင္းသာျဖစ္သည္။
ပါဝင္သည့္အခ်က္မ်ားမွာ “တပ္စခန္းအသစ္ မေဆာက္ရ၊ တပ္သားသစ္ မစုေဆာင္းရ၊ လက္နက္ခဲယမ္း ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ေရာင္း ဝယ္ျခင္း၊ လႊဲေျပာင္းျခင္းႏွင့္ စုေဆာင္းျခင္း မျပဳလုပ္ရ၊ အခြန္ေကာက္ျခင္း၊ ဆက္ေၾကးေကာက္ျခင္း မျပဳရ၊ တပ္အင္အားႏွင့္ လက္နက္ခဲယမ္းဖြဲ႔စည္းပံု ေပးအပ္ရမည္၊ တုိက္ခုိက္ျခင္း၊ မုိင္းေထာင္ျခင္းမျပဳရ” စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။

အခန္း ၄တြင္ “ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းတုိ႔ ႏွစ္ဖက္လိုက္နာရမည့္ တာဝန္မ်ား” ဟူ၍ (၁၂)ခ်က္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုအခ်က္မ်ားအနက္ (ဃ)ႏွင့္ (စ)တုိ႔မွာ အခရာက်လွေပသည္။
အခ်က္(ဃ)မွာ “ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ႏုိင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ေလးစားလိုက္နာ ရန္”ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္မွာ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ပုဒ္မ ၂၀၊ ပုဒ္မခြဲ (က မွ စ အထိ) ျပ႒ာန္းထားခ်က္အားလံုးကို ရည္ ၫြန္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ေအာက္ အတင္းဆြဲသြင္းျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
အခ်က္ (စ)မွာ “ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္အား ထိခုိက္ေစသည့္ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ သတင္းျဖန္႔ခ်ိမႈ အလားတူ သက္ေရာက္မႈရွိေသာ အျခားမည္သည့္ေဆာင္ရြက္မႈကိုမွ် ျပည္တြင္းတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္ပတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း မျပဳလုပ္ရန္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ အထက္က အခန္း ၃တြင္ လက္နက္ကုိင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ေျခလက္ႏွင့္တူေသာ တပ္လႈပ္ရွားမႈကို ခ်ည္ေႏွာင္ခ်ဳပ္ကုိင္ၿပီးေနာက္ ဤ (စ)အခ်က္မွာ “ပါးစပ္ကို ပိတ္ျခင္း” ျဖစ္သည္။

အခန္း ၈တြင္ “အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးဆုိင္ရာ ပူးတြဲေစာင့္ၾကည့္ေရးေကာ္မတီ”၏ လုပ္ငန္းတာဝန္ဆုိသည္မွာကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤေကာ္မတီသည္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရး ဗဟုိေကာ္မတီႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီတုိ႔၏ လက္ေအာက္ခံ ေကာ္မတီငယ္တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္။

အခန္း ၁၂ “အေထြေထြ” ၌ “ဤသေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီးသည့္အခ်ိန္မွစ၍ မတရားသင္း အက္ဥပေဒ အရ အေရးယူခံထားရသူမ်ားအေပၚ ေျဖေလွ်ာ့ေပးေရးေဆာင္ရြက္ေပးရန္ သေဘာတူညီသည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ သူတုိ႔ဆင္ ထားသည့္ဂြင္ထဲ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ဝင္သြားၿပီးမွသာ “ေျဖေလွ်ာ့ေရး ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ သေဘာတူညီသည္”ဟု ေရးထားပါသည္။ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ အေျခအေနၾကည့္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေပးမည္ ဆုိသည့္သေဘာပင္ ျဖစ္သည္။ ေတာင္းဆိုေနၾကသည့္ “အေထြ ေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္” ဆုိသည္ကို စကားထဲပင္ ထည့္မေျပာေခ်။ “လက္မွတ္ထိုးဖုိ႔အတြက္ KNU က ေရွ႕ဆံုးကပါ”ဟု အာ ေဘာင္အာရင္းသန္သန္ ေျပာေနသူသည္ ဤစာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကို အေသအခ်ာဖတ္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ ကုိယ့္စကားကို ျပန္လည္သံုးသပ္သင့္သည္။ မဟုတ္လွ်င္ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ တက္တက္ႂကြႂကြ ပထမဆံုးဝင္သြားသူအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း ခံရေပလိမ့္မည္။

အထက္ပါ တင္ျပခ်က္မ်ားအရ ၿခံဳငံုသံုးသပ္လုိက္လွ်င္ “တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအတာျဖင့္ ပစ္ခတ္တုိက္ခိုက္မႈမ်ား ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္” ဆိုသည္မွာ လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အားလံုး အႂကြင္းမဲ့လက္နက္ခ်ေရးႏွင့္ ၂၀၀၈အေျခခံ ဥပေဒေဘာင္ထဲဝင္ေရးအတြက္ (ကာလံု၊ စစ္တပ္၊ လႊတ္ေတာ္၊ ႀကံ့ဖြ႔ံအစုိးရ) တုိ႔က “ႏုိင္ငံေတာ္” ဟူေသာအမည္ျဖင့္ အကြက္ ခ် စီမံေရးဆြဲထားသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။

သုိ႔ျဖင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၊ ကာခ်ဳပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠမ်ားျဖစ္သည့္ ဦးေရႊမန္း၊ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္တုိ႔ ၏ လက္နက္ကုိင္ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေပၚ ထားရွိသည့္သေဘာထားမွာ တစ္က်ိတ္တည္း တစ္ဥာဏ္တည္း၊ တစ္ သေဘာတည္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းသြားေပၿပီ။

No comments:

Post a Comment