ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Tuesday, July 14, 2015

“နီးစပ္ရာသူတုိ႔ရဲ့ ယႏၱရား၊ အေဆာက္အဦေတြကုိ ၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ အမိန္႔ေပးထား” ဗုိလ္မႉးဆန္းေအာင္ႏွင့္ ေမးျမန္းခ်က္

By ေနာ္ႏိုရင္း
14 July 2015


အစုိးရတပ္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီအက်ဳိးျပဳ ကရင္တပ္မေတာ္ (ဒီေကဘီေအ)တုိ႔အၾကား ဒီကေန႔မွာ ဆက္တုိက္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ တုိက္ပြဲေနာက္ဆုံးအေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီေကဘီေအ ကလုိထူးေဘာအေျခစိုက္ စစ္ဗ်ဴဟာမႉး ဒုတိယဗုိလ္မႉးႀကီး ေစာဆန္းေအာင္ကုိ ေမးျမန္းထား ပါတယ္။

ဗုိလ္မႉး ဆန္းေအာင္ရွင္။ ဒီကေန႔ တုိက္ပြဲျပန္ျဖစ္တဲ့ အေျခအေနေတြ ေျပာျပပါဦး။
“ဒီေန႔ ေကာ့ကရိတ္ရဲ့ေတာင္ဘက္ျခမ္း၊ အာရွလမ္းသစ္ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွာ ျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ ပထမကေတာ့ လက္နက္ႀကီးနဲ႔ လွမ္းပစ္တယ္။ ပစ္ရင္းတက္ရင္းလုပ္တယ္။ လုပ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လူနဲ႔တုိးေတာ့ ပစ္ခတ္မႈျဖစ္တာေပါ့။ ဒီၿမိဳ႕ေဟာင္းအနီးအနားမွာေလ။”

ေနရာက ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္တာလဲ။
“ဒီ အာရွလမ္းမသစ္ရဲ့ ေတာင္ဖက္ျခမ္းမွာေပါ့။ အာရွလမ္းမနဲ႔ဆုိရင္ ၁ မုိင္ေက်ာ္ ၂ မုိင္ ၀န္းက်င္ေလာက္ပဲ ေ၀းတယ္။”

တုိက္ပြဲျဖစ္ခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္အထိ ၾကာလဲ။
“တုိက္ပြဲက ၁၀ နာရီခြဲကေန ၁၂ အထိျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တန္႔ေနတယ္ေပါ့။”

အခုအဲဒီတေနရာပဲလား တျခားေနရာမွာလည္းျဖစ္လား။
“တျခားေနရာေတာ့ ေျပာမတတ္ဘူးဗ်ာ။ လက္ရွိ ေကာ့ကရိတ္ေတာင္ဘက္ျခမ္း ၿမိဳ႔ေဟာင္း အနီးအနားမွာပဲ ျဖစ္တယ္။ တျခားေနရာေတာ့ မသိရဘူး။ ”

ထိခုိက္ေသဆုံးတာေရာ ရွိလား။
“မရွိဘူးဗ်ာ။ လက္ရွိ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကေတာ့ ထိခုိက္မႈမရွိဘူး။ တဖက္ရန္သူဘက္လည္း က်ေနာ္တုိ႔လည္း မသိဘူးဗ်ာ။”

ဇူလုိင္လ ၂ ရက္ေန႔ကစၿပီး အခုခ်ိန္အထိျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ တုိက္ပြဲေၾကာင့္ ဒီေကဘီေအဘက္က အက်အဆုံး ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ။
“အက်အဆုံး က်ေနာ္ အၾကမ္းအားျဖင့္ သိရတာ ၃ ေယာက္က်တယ္ေနာ္။”

စစ္တပ္ကလည္း တခ်ဳိ႕ဖမ္းဆီးရမိတာရွိတယ္လုိ႔ သိရတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဖမ္းမိထားလဲ။
“ဖမ္းတာကေတာ့ ဒီစစ္ေျမျပင္မွာ ဖမ္းတာေတာ့ တေယာက္ပဲ ရွိတယ္ဗ်ာ။ က်န္တာက ၿမိဳ႕ထဲမွာ ဖမ္းတာ။ ၿမိဳ႕ထဲမွာက ျမ၀တီၿမိဳ႕ဆက္ဆံေရး႐ုံးမွာရွိတယ္။ တပ္သားဆန္းေအာင္ကုိ ဖမ္းတယ္ဗ်ာ။ ေနာက္တေယာက္က်ေတာ့ ေကာ့ကရိတ္ ဆက္ဆံေရးမႉး ဗုိလ္မႉး သရဲနီေပါ့။ ဘီးလင္းမွာ ဖမ္းတယ္လုိ႔ သတင္းရတယ္။ မေန႔က။ ”

ေနာက္ၿပီး ညတုန္းကလည္း ဒီေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕ ရဲ၀င္းထဲမွာ လက္နက္ႀကီးက်ဥ္က်တယ္လုိ႔ေျပာ တယ္။ အဲဒီလက္နက္ႀကီးက ဒီေကဘီေအက ပစ္ပါတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒါ ဗုိလ္မႉးဆန္းေအာင္တုိ႔က ပစ္တာလား။
“က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ရန္သူေတြပစ္ခတ္မႈ ရွိေနသ၍ နီးစပ္ရာ သူတုိ႔ရဲ့ ယႏၱရား အေဆာက္အဦေတြကုိ ၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ အမိန္႔ေပးထားတာရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ လက္နက္ႀကီးနဲ႔ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွွ်ပစ္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔လည္း အနီးကပ္ လက္ပစ္ဗုံးသမားေတြကုိေပါ့ေလ သူတုိ႔ရဲ့ ယႏၱရားေတြ၊ သူတုိ႔ရဲ့တပ္အေဆာက္အဦေတြ၊ ရွိတဲ့ စခန္းေတြကို ၀င္ပစ္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အဲလုိ တာ၀န္ေပးထားတာရွိတယ္။ ”

ဒါဆုိ မေန႔ညက ရဲ၀င္းထဲကုိ ပစ္တယ္ဆုိတာ ဒီေကဘီေအက ပစ္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရမွာေပါ့။
“က်ေနာ္တုိ႔ ဒီေကဘီေအ ပစ္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္ဗ်ာ။”

ဆုိေတာ့ ဗုိလ္မႉးဆန္းေအာင္တုိ႔အေနနဲ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ ရဲ၀င္းကုိ ဒီလုိ သြားပစ္ရတာလဲ။
“ရဲက အစုိးရရဲ့ ယႏၱရားေလ။ ရဲက ေသနတ္ကုိင္တယ္ေလ။ ျပည္သူေတြကုိလည္း ဖမ္းခ်င္ရင္ ဖမ္းတယ္ေလ။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ထားတယ္ေလ။”

ဆုိေတာ့ အစုိးရ ယႏၱရားေတြကုိ ဘယ္လုိမ်ဳိးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ဒီလုိမ်ဳိး ပစ္ခတ္မႈလုပ္ရတာလဲ။
“က်ေနာ္တုိ႔ ေဖာက္တာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ လက္ပစ္ဗုံးနဲ႔ ၀င္ပစ္တာ။ က်ေနာ္တုိ႔ လူကုိ ဖမ္းတယ္ဗ်ာ။ ရဲကပဲ အရင္ဖမ္းတယ္ဗ်ာ။ ဒီၿမိဳ႕ထဲက လူေတြကုိ။ ”

အခုလက္ရွိ တုိက္ပြဲေတြေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုေတြ သြားရလာရတာလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ အဆင္မေျပဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒီတုိက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဗုိလ္မႉး ဆန္းေအာင္တုိ႔က ဒီလုိမ်ဳိး ခရီးသည္ေတြကို တားျမစ္ထားတာရွိလား။

“က်ေနာ္တုိ႔ တားျမစ္တာမရွိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ သရက္ေတာ လမ္းပိတ္ထားတယ္။ လမ္းပိတ္တဲ့အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ အဲဒီေကာ့ကရိတ္ရဲမွဴးကေနၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္ဆံေရးမွဴးနဲ႔ ေတြ႔တယ္။ ျပည္သူေတြ သြားလာတာ အခက္အခဲရွိတယ္။ လုပ္စားကုိင္စား စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္တယ္။ ပစ္တာကေတာ့ တပုိင္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လမ္းပြင့္ေပးပါေျပာလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ လမ္းပြင့္ေပးလုိက္ၿပီ။ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ပိတ္ဆုိ႔တာေတာ့ မရွိပါဘူး။”

ဟုတ္ကဲ့။ ဒီတုိက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အစုိးရနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးဖုိ႔ မရွိဘူးလား။
“အဓိက အာဏာရွိတဲ့ အစုိးရက ေဆြးေႏြးမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ေဆြးေႏြးမွာေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ေဆြးေႏြးဖုိ႔ သက္ေသ အေထာက္အထား ျပလုိ႔ရပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလက္မွတ္ထုိးဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ လက္မွတ္ထုိးထားတယ္။ ထုိနည္းတူစြာပဲ။ လက္မွတ္အဆင့္ဆင့္ ေပါ့ေလ။ တုိင္းရင္းသားေတြအားလုံး မထုိးတဲ့လက္မွတ္ေတာင္မွ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီေကဘီေအက စံျပအေနနဲ႔ ထုိးထားတာရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဘယ္ေလာက္ထိ လုိလားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိေဆြးေႏြးလဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ခ်င္တဲ့လူက ေစတနာ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူၾကားမွာ ေလ့လာၾကည့္လုိက္ပါ။ တကယ္တုိင္းရင္းသားေတြလုိလားတဲ့ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္နဲ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးကုိ တကယ့္ကူညီလား အဲဒါေတြကုိ သတင္းမီဒီယာအေနနဲ႔ ျပန္ၿပီး သုံးသတ္ၾကည့္ေပါ့။ ”

No comments:

Post a Comment