ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Sunday, January 29, 2012

ဖထီး ဖတ္မိတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပဏာမ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား

Written by ဖထီး (ေက်ာင္းဆရာ- ေကာ္သူလဲ)


ဖထီးက ေက်ာင္းဆရာ။ ေက်ာင္းဆရာ ဆိုေတာ့ တခုခုကို ေလ့လာရင္ သေသးစိတ္ ေလ့လာတတ္တဲ့ အက်င့္ရေနတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ တြက္ခ်က္တဲ့ သခ်ၤာတို႔၊ အဂၤလိပ္စာတို႔ အၿမဲစစ္ေနရေတာ့ အမွားဆို ခ်က္ခ်င္း သိတဲ့အက်င့္ရလာတယ္။ ပုဒ္ထီးကို ဘယ္ေနရာခ်ရမယ္၊ ပုဒ္မကို ဘယ္ေနရာ သုံးရမယ္ စတာေတြက မူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဖထီးကြၽမ္းက်င္တဲ့ အတတ္ပါဘဲ။ ဖထီး လုပ္သက္ ၃၀ ေက်ာင္ရင္းၿပီး ရလာတဲ့ မဟာအတတ္ပညာဘဲ။

ခုတေလာ ကေလးေတြကို စာသင္ရင္ ကိုယ္နဲ႔ စိတ္နဲ႔ မကပ္ေတာ့ တခါတေလ တေယာက္ထဲ ၿပဳံးမိတယ္။ ဖထီး ေက်ာင္းမွာ စာသင္ေနတဲ့ ဆရာမ ခပ္ေခ်ာေခ်ာကေတာင္ “အခုတေလာ ဖထီး တေယာက္ ၿပဳံးစိစိျဖစ္ေနတယ္၊ ေနာက္ထပ္ ကေလးတေယာက္ ေမြးေတာ့မလား” လို႔ ေနာက္ေနေသးတယ္။ ဖထီးက ျပန္မေျဖလိုက္မိဘူး။ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ၿပဳံးေနတာ အလကားေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့ မလဲ။ ဖထီးတို႔ ဇြဲကပင္ေျမမွာ စစ္ပြဲျဖစ္ေနတာ ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ။

KNU နဲ႔ ျမန္မာအစိုးရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပဏာမ သေဘာတူညီခ်က္ ရသြားေတာ့ ပိုေပ်ာ္တာေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ အေနနဲ႔ ေနထိုင္ေနတဲ့ ညီမေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရေတာ့မယ္လို႔ ေတြးမိတယ္။ မနက္ဆို လူမႏိုးခင္ ေရဒီယိုကို တရွဲရွဲ ဖြင့္ထားေတာ့ ဖထီးကို တခါမွ ျပန္မေျပာတဲ့ မိန္းမက အခုတေလာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနမွန္း မသိဘူးတဲ့။ ဖထီးရဲ႕ အေနအထားကလည္း ေျပာခ်င္စရာကို ျဖစ္ေနတယ္။

မဲေဆာက္မွာ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း တက္ေနတဲ့ တူေတာ္ေမာင္ကို ဖုန္းဆက္ၿပီး KNU ႏွင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရ ဘာေတြေျပာၾကလဲ၊ ဘယ္လိုစာခ်ဳပ္ေတြ ခ်ဳပ္ၾကလဲ သိခ်င္တယ္။ ဒီအပတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရင္ ရြာကိုျပန္လာတဲ့အခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာခ်ဳပ္ ( ပဏာမ) ေတြကို ရေအာင္ရွာလာဖို႔ မွာထားလိုက္တယ္။

ျပည္ပ အသံလြင့္ဌာန ဆိုတာကလည္း ျမန္မာသတင္းက နည္းနည္း ႏိုင္ငံတကာ သတင္းကမ်ားမ်ား။ ျမန္မာသတင္းရျပန္ရင္လည္း တိတိပပ တင္ျပသြားတဲ့ သတင္းမ်ိဳးမရွိဘူး။ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ဘဲ လႊင့္ေနၾကတာ အားမရလို႔ မဲေဆာက္မွာ ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသုိလ္ တက္ေနတဲ့ တူေတာ္ေမာင္ကို အပူကပ္ရ ရွာတယ္။ တူေတာ္ေမာင္ကလည္း သိတယ္၊ ဒီေလာက္ အေရးတႀကီးမွာရင္ သူ႔အတြက္ မုန္းဖိုးတြက္ေျခ ကိုက္မယ္ဆိုတာေလ။

ေသာၾကာေန႔ ညေန တူေတာ္ေမာင္ ေရာက္လာေတာ့ အင္တာနက္ဆိုလား ၊ သစ္ထူးလြင္ ဆိုလား ေဒါင္းတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဖထီးက အဲဒါေတြကို နားမလည္ေတာ့ သူေျပာခ်င္တာေျပာပေစ၊ ဖတ္ရရင္ ၿပီးေရာ။ အဲဒါေၾကာင္း တူေတာ္ေမာင္ ဘာေျပာေျပာ ၿပဳံးၿပဳံးေလး နားေထာင္ ေပးလိုက္တယ္။

တူေတာ္ေမာင္ ယူလာတဲ့ ပဏာမ သေဘာတူညီခ်က္ေတြက သေရက်စရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ကရင္၊ ခ်င္း၊ ရွမ္း ေတြရဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ သုံးခုေတာင္။ ထမင္းစာၿပီးတာနဲ႔ တူေတာ္ေမာင္ ယူလာတဲ့ စာရြက္ကို ယူၿပီး အိပ္ခန္းထဲ၀င္လိုက္ၿပီး ေလ့လာျဖစ္တယ္။ ဖထီးက ကရင္ဆိုေတာ့ ကရင္နဲ႔ ျမန္မာအစိုးရ သေဘာတူညီခ်က္ကို အရင္ ေကာက္ကိုင္လိုက္တယ္။

အားပါး ပါး။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ေက်ာင္းဆရာလုပ္လာတဲ့ ဖထီး ျမန္မာလို ေရးထားတာ နားမလည္လို႔ သတ္ပုံက်မ္းကို ေတာင္လိုက္ရွာေနရေသးတယ္။ ပထမ အပုိဒ္ကို စာေၾကာင္း (၅) ေၾကာင္းတ၀က္ ပုဒ္ထီး ပုဒ္မ မပါဘဲ ေရးသြားလိုက္တာ အံ့ၾသေရာ။ အဲဒီ တပိုဒ္ကို နားလည္ ေအာင္ ဖတ္တာ သုံးနာရီေလာက္ ၾကာတယ္။

ဒီလိုပါ “ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖိတ္ေခၚခ်က္အရ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသို႔ ကမ္းလွမ္းလာေသာ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရုံးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရန္အတြက္” လို႔ေရးထားေတာ့ ဖထီး နားမလည္ေတာ့တာ အမွန္ဘဲ။ ဘယ္လို အထူးျပဳၿပီး ေရးထားတာလဲ မသိလို႔ ခ်န္ထားၿပီး ဆက္ဖတ္ ျပန္တယ္။

ဘီဘီစီက လႊင့္တဲ့ အဆိုေက်ာ္ မာမာေအးရဲ့ ေျပာစရာေတြလဲ တပုံႀကီး ဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ေန႔မွာ လက္မွတ္ ထိုးသလဲလို႔ လိုက္ရွာတာ မေတြ႔ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဖထီးတို႔ ငယ္ငယ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀တုန္းက ေက်ာင္းပ်က္ရင္ ခြင့္တိုင္ဖို႔ ခြင့္ေရးနည္းကို အတန္းပို္င္ဆရာက သင္ေပးတယ္။ ခြင့္တိုင္စာေရးရင္ ရက္စြဲကို အေပၚဆုံးမွာ တပ္ရတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အေၾကာင္းအရာကို ေအာက္က ေရးခ်တယ္။ ဒါကခြင့္တိုင္စာကို ေျပာတာ။

အခုစာခ်ဳပ္က ေကာ္သူလဲ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႔ႀကီးႏွင့္ ပခုံးေပၚအပြင့္ေတြကို ေျခြၿပီး အရပ္သား လုပ္လာတဲ့ အဖြဲ႔ႀကီးႏွစ္ခု လုပ္ထည့္လိုက္တာ ဖထီးေတာင္ရြာလည္သြားတယ္။ ေန႔စြဲကို ရွာမေတြ႔လို႔။ ေတြ႔ျပန္ေတာ့ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မူတူးေစးဖိုး ရဲ့လက္မွတ္ေအာက္မွာ သြားေတြ႔တယ္။ ျမန္မာအစိုးရဘက္ ကရင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္းရဲ့ လက္မွတ္ေအာက္မွာေတြ႔တယ္။ ဖထီး ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ထူးဆန္းတယ္လို႔ ေတြးမိတယ္။

ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္လာတာႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ကို ၿငိမ္းသတ္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတာ ေလာႀကီးလို႔ က်န္ခဲ့တာျဖစ္မယ္လို႔ ျဖည့္စြက္ ေတြးလိုက္တယ္။ (က) ကေန (ဋ) အထိ တစ္ခုခ်င္း ေလ့လာလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္ယူရတယ္။

အထူးသျဖင့္ (စ်) ကေတာ့ ဖတ္ရတာ၊ နားလည္ရတာ အခက္ဆုံးဘဲ။ “ေစ့စပ္ညိွႏႈိင္းမႈ စားပြဲ၀ိုင္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား တရား၀င္မႈရွိေစရန္၊ သက္ဆိုင္သည့္ နယ္ေျမမ်ားရွိ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ လုံေလာက္သည့္ ညွိႏႈိင္းတိုင္ပင္မႈ ျပဳခ်ိန္ရရွိရန္ႏွင့္ ျဖစ္စဥ္အား ျပင္ပမွ ကူညီပံ့ပိုးသူမ်ားအၾကား ရွင္းလင္းသည့္ အခန္းက႑မ်ားထားရွိရန္” တဲ့ဗ်ာ။ ဘယ္လို ဘယ္အေၾကာင္းအရာကို ရည္ညြန္းတာလဲ ေတာ့မသိ။

ျမန္မာအစိုးရမွာ ဥပေဒပညာရွင္ေတြ အမ်ားအျပားရွိတယ္လို႔ၾကားတယ္။ အင္မတန္မွ ေတာ္တဲ့ ေဒါက္တာ တင္ေအာင္ေအးတို႔လုိ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္ေတြ ရွိတယ္လို႔ ဖထီး ၾကားဖူးတယ္။ ဥပေဒကြၽမ္းက်င္တဲ့၊ စာခ်ဳပ္ စာတမ္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြ အမ်ားျပားရွိမွာပါ။ ဒီလိုသေဘာ တူညီခ်က္ေတြကို ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း လုပ္သလဲလို႔ ဖထီးေတြးတယ္။

ေကာ္သူေလးနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရၾကားက သေဘာတူညီခ်က္ေတြကို ဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတပ္ဦးနဲ႔ ခ်င္းျပည္နယ္ အစိုးရတို႔ ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ ပဏာမ သေဘာတူညီခ်က္ကို ေလ့လာျဖစ္တယ္။ အားပါးပါး လန္႔သြားတာဘဲ။ ဒီေလာက္ ရွည္တဲ့ စာခ်ဳပ္မ်ိဳး ဖထီး မေတြ႔ဖူးဘူး။

၁၉၄၇ မွာခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေရးႀကီးဆုံးပဲ။ ဘယ္ေလာက္ရွည္သလဲ ေလ့လာသင့္တယ္။ အခ်က္ ကိုးခ်က္ကို တမ်က္ႏွာထဲနဲ႔ ေရးသြားတာ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ခပ္ပါးပါးေလးပဲ။ နိဒါန္း စာေၾကာင္းက ေလးေၾကာင္းထဲပဲ။ ေလးေၾကာင္းကို ေကာ္မာ ေလးခု၊ ဟုိက္ဖင္ ခံထားတာ တခု၊ ေရွ႕စကားေနာက္စကား ညြန္းသြားတာ အပိုအလိုမရွိ။

ခ်င္းအမ်ိဳးသားတပ္ဦးနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ စာခ်ဳပ္နိဒါန္းက တမ်က္ႏွာနီးနီးရွိတယ္။ လက္မွတ္ထိုးတဲ့ သူေတြပါဆို အဲဒီသေဘာတူညီခ်က္က ေျခာက္မ်က္ႏွာမွာရွိတယ္။ ဖထီး ဖတ္ရင္းနဲ႔ အကုန္လုံးေမ့ကုန္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ခဲတံကိုယူ၊ စာရြက္တစ္ခ်ပ္ ကိုၿဖဲၿပီး ဆိုလိုခ်က္ကို အတုိခ်ဳပ္ခ်ေရး အဲဒါမွာ သေဘာေပါက္လာတယ္။ အားပါးပါး။ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတပ္ဦးရဲ့ စာခ်ဳပ္မွာလည္း လက္မွတ္ထိုးတဲ့ ရက္ကိုရွာတာ ေနာက္ဆုံး အပိုဒ္မွာ ေတြ႔တယ္။ လက္မွတ္ထိုးတဲ့ သူေတြရဲ့ နာမည္ေတြကို ေလ့လာလိုက္တာ ဟာ ခ် ပါ။ ေဒါက္တာေတြက မနည္းကိုး။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္စဥ္က ေဒါက္တာေတြ တေယာက္မွ မပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စာခ်ဳပ္တိုသြားတာ ျဖစ္မယ္။

ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္ ေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ စာခ်ဳပ္ကလည္း သိပ္မထူးဘူး။ အတူတူဘဲ။ ျပည္ပကလႊင့္တဲ့ သတင္းေတြမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာ ေဒါက္တာဘြဲ႔ရေတြ ၊ ပညာရွင္ေတြ ပါတယ္လို႔ ေၾကျငာတာကို ၾကားေနရတယ္။ အဂၤလိပ္လို ေရးဖန္မ်ားေတာ့ ျမန္မာစာကို သဒၵါအေနအထား မွန္မွန္ မေရးတတ္ေတာ့ဘူးလား မသိ။ ဖထီးသာ ကူညီခြင့္ရရင္ ဒီလိုသမိုင္းတြင္မယ့္ စာခ်ဳပ္မ်ိဳးမွာ စာျပင္သမား တေယာက္အျဖစ္ ပါလိုက္ခ်င္ေသးတယ္။ ဖထီးက ပညာရွင္ေတာ့မဟုတ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြ နားလည္ေအာင္ေတာ့ ေရးတတ္ပါတယ္ လို႔အာမခံတယ္။

(အဓြန္႔ရွည္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေမွ်ာ္ကိုးလ်က္)

ဖထီး (ေက်ာင္းဆရာ-ေကာ္သူလဲ)

ရည္ညြန္း

၁။ ျပည္နယ္အဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ပဏာမ သေဘာတူညီခ်က္ (ကရင္)

၂။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ပဏာမ သေဘာတူညီခ်က္(ကရင္)

၃။ ခ်င္းျပည္နယ္အစိုးရႏွင့္ ခ်င္းအမ်ိဳးသားတပ္ဦးအၾကား ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ေဖၚေဆာင္ႏိုင္ေရး ပဏာမ သေဘာညီခ်က္

၄။ခ်င္း CNF ပဏမ သေဘာတူညီခ်က္ သွ်မ္းထက္ ၅ ခ်က္ပို

၅။ ေတာင္ႀကီး သေဘာတူညီခ်က္အေပၚ RCSS ထိပ္သီး အစည္းအေ၀းထိုင္
http://www.maukkha.org/index.php/interview-maukkha/opinion-maukkha/1790-maukkha-knu-and-myanmar-peace-talk

2 comments:

Anonymous said...

Pa Tee has been teaching for years and knows every mistake that the student has made and also compromise the topic very quickly. But I was surprised that I have never heard that Kaw Thoo Lei becomes Kaw Thu Lei. As a teacher can You please let me know which year the name Kaw Thoo Lei has changed to Kaw Thu Lei.

Anonymous said...

Pa Tee has been teaching for years and knows every mistake that the student has made and also compromise the topic very quickly. But I was surprised that I have never heard that Kaw Thoo Lei becomes Kaw Thu Lei. As a teacher can You please let me know which year the name Kaw Thoo Lei has changed to Kaw Thu Lei.

Post a Comment