ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Monday, February 24, 2014

ေကအဲန္ယူ၊ ဖာပြန္ခ႐ုိင္/တပ္မဟာ (၅) စစ္ေရးခ်ဳပ္ ဗုိလ္မႉးေစာကလယ္ဒုိ႔ႏွင့္ ေကအိုင္စီ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းျခင္း

မွတ္ခ်က္။ ။ ဘနဖူးကုိ သုိက္တူးခ်င္တဲ့ လူေတြ ဆက္ဆံေရးရုံးေတြကုိ ဖင္ယားေနေအာင္ဖြင့္ခ်င္ျပီး လုပ္စားခ်င္တဲ့လူေတြ ေလ့လာသင့္တဲ့အင္တာဗ်ဴ းတစ္ခုလုိ ့ဆုိရပါမယ္။

ေကအုိင္စီ - အင္တာဗ်ဴ း

ေမး – ေကအဲန္ယူနဲ႔ အစိုးရတို႔ လက္ရွိလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ကာလအတြင္း တပ္မဟာ (၅)ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္သေဘာထားက ဘယ္လုိရွိပါသလဲ။
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကာလျဖစ္တဲ့ အခုခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔အထက္ကေခါင္းေဆာင္ေတြ အစုိးရနဲ႔ ေတြ႔ ဆုံေဆြးေႏြးမႈေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲအဆင့္အထိ မေရာက္ေသးပါဘူး။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကုိ ပုိမုိခုိင္မာေအာင္ လုပ္ေန တဲ့အဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိက်ခုိင္မာတဲ့ အေျခအေနတခု မေရာက္ေသးတဲ့ အေနအထားမွာ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသမွာ ပဋိပကၡျဖစ္ေပၚေစမယ့္ ဘယ္လုပ္ရပ္မဆုိ က်ေနာ္တုိ႔မလုပ္ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔တပ္မဟာ(၅)၊ ဖာပြန္(မူေၾတာ္) ခ႐ုိင္တခုလုံးမွာရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စစ္ေရးႏွစ္ခုစလုံး သေဘာထားခ်မွတ္ထားတာရွိတယ္။

ေမး – တပ္မဟာ(၅)အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသေဘာထားေတြ ခ်မွတ္ထားပါသလဲ။
က်ေနာ္တုိ႔ေဒသမွာ အစုိးရနဲ႔ဆက္ဆံဖုိ႔ ဆက္ဆံ႐ုံးထားရွိမႈကုိ မလုပ္ေသးဘူး။ အေၾကာင္းက က်ေနာ္တုိ႔ခ႐ုိင္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ ဖက္ေတြထဲမွာ ဗမာစကားကြ်မ္းက်င္သူ၊ အေျခအေနအကုန္လုံးကုိ ႐ႈ႕ျမင္သုံးသပ္ႏုိင္သူေတြကုိ တာဝန္ေပးဖုိ႔ လူမရွိတာရယ္၊ ေနာက္တခုက တျခားခ႐ုိင္ေတြ၊ တပ္မဟာေတြကုိၾကည့္ေတာ့ ဆက္ဆံ႐ုံးေတြထားရွိၾကေပမယ့္ တကယ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရမယ့္ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ယုံၾကည္မႈရွိလာေအာင္၊ ပဋိပကၡေတြအေပၚ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ေျဖေလွ်ာ့ဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္အရာ ေတြ ခ်မွတ္ထားတာ တခုမွမရွိေသးဘူး။ သူတုိ႔ေတြကုိေမးၾကည့္ေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ေဒသတြင္းဖြံ႔ၿဖဳိးေရး၊ စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္သူ ေတြက လုပ္ခြင့္ေတြရရွိဖုိ႔ လာေရာက္ေတာင္းခံတဲ့ကိစၥေတြပဲရွိတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြဟာ သူတုိ႔အတြက္ အခက္အခဲျဖစ္ေစတာ ေတြရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္ဆံေရး႐ုံးထားရင္လည္း ခုနကေျပာတဲ့ ေဒသဖြံ႔ၿဖဳိးေရးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြက လုပ္ခြင့္လာေတာင္းခံမွာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ကို အခက္အခဲျဖစ္ေစမွာမို႔ ဆက္ဆံေရး႐ုံးမထားတာ ပါ။ ဒါေပမယ့္ လုိအပ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဖုန္းနဲ႔ဆက္သြယ္ဖုိ႔ လုပ္ထားသလုိ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ စာနဲ႔ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားတာ ရွိပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီအဆင့္ပဲထားတယ္။

ေမး – ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဆက္ဆံေရး႐ုံးထားသင့္သလဲ။ တကယ္လုိ႔ထားရင္ ဘယ္လုိပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္သင့္ပါသလဲ။
က်ေနာ့္အျမင္မွာ ဆက္ဆံေရး႐ုံးကေတာ့ ဗဟုိေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ထားတာေကာင္းတယ္။ အေရးႀကီးကိစၥေတြ ေပၚ လာရင္ အဲဒီဆက္ဆံေရး႐ုံးကေန အစုိးရနဲ႔ ဆက္သြယ္လုပ္ေဆာင္မယ္။ ၿပီးရင္ က်ေနာ္တုိ႔ဆီကုိ ျပန္ညႊန္ၾကားမယ္။ ဗဟုိက ညႊန္ ၾကားတဲ့အတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔လုိက္နာလုပ္ေဆာင္လုိ႔ရတယ္။ ဗဟုိရဲ႕ ဦးေဆာင္လမ္းညြန္မႈေအာက္မွာသြားရင္ အေကာင္းဆုံးပဲလုိ႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ဆက္ဆံေရး႐ုံးေတြ အမ်ားႀကီးထားရင္ ဗမာအစုိးရအေနနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာလာၿပီးတမ်ဳိးေျပာမယ္။ ဗဟုိကုိ သြားရင္တမ်ဳိးေျပာမယ္။ ေနာက္ ဗဟုိကုိမသြားေတာ့ဘဲ ေရွ႕တန္းတပ္မဟာ၊ ခ႐ုိင္ေတြကုိပဲ ဆက္သြယ္လုပ္ေဆာင္မယ္ဆုိရင္ ဗဟုိအတြက္ အစုိးရနဲ႔ ေျပာဆုိဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲျဖစ္ေစႏုိင္တယ္။

ေမး – အျခားဘာသေဘာထားေတြမ်ား ခ်မွတ္ထားတာ ရွိပါေသးလဲ။
အခုခ်ိန္ဟာ က်ေနာ္တုိ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြ အစုိးရနဲ႔ ယာယီ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ေဆာင္ေနတာ ပဏာမအဆင့္ပဲ ရွိပါေသး တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသမွာ စီးပြားေရး လုပ္ခြင့္မေပးဘူး။ အစုိးရက က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔အတူ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ လာကမ္းလွမ္း ရင္ေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔မလုပ္ေသးဘူး။ ထုိနည္းတူ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္ခြင့္မေပးေသးဘူး။ အျခားက်ေနာ္တုိ႔ ေဒသမွာ အစုိးရရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ေျမ တုိးခ်ဲ႕လုပ္ေဆာင္တာ၊ နယ္ေျမစုိးမုိးတာေတြကုိ လက္မခံဘူးဆုိတဲ့ သေဘာထားေတြ က်ေနာ္တုိ႔ ခ်မွတ္ထားတယ္။
ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိသေဘာထားလဲဆုိရင္ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ယာယီအေျခအေနပဲရွိေသးတဲ့အတြက္ အဲဒီစီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ျဖစ္ေစ၊ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးလုပ္ခြင့္ျဖစ္ေစ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ေျမစုိးမုိးေရး လုပ္ခြင့္ျဖစ္ေစေပးလုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ေတာ္လွန္ေရးကာလ ႏွစ္ရွည္လာ တာနဲ႔အမွ် အစုိးရနဲ႔ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္အ၀မရွိေသးတဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔အၾကား ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္လာႏုိင္သလုိ အဲဒီျပႆနာ က က်ေနာ္တုိ႔ အခုလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား၀ုိင္းကုိ ထိခုိက္ေစႏုိင္တယ္။ အရင္ေဆြးေႏြးပြဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ေျပာဆုိေန ၾကတဲ့ Code of Conduct ေတြ၊ စစ္တပ္ေတြ ဘယ္လုိေနထုိင္ရမယ္၊ လႈပ္ရွားရမယ္ဆုိတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ေရွ႕မွာေရာ၊ လူအမ်ား ေရွ႕မွာေရာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ တိတိက်က်၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာဆုိေဆြးေႏြး၊ ခ်ျပတာမရွိေသးတဲ့အေပၚ က်ေနာ္တုိ႔ျဖစ္ေစ၊ အစုိးရကျဖစ္ေစ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသမွာ ေရာေရာေႏွာေႏွာ၀င္လာရင္ ပဋိပကၡေတြ အရင္လုိ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈ၊ ပစ္ခတ္မႈေတြျပန္ျဖစ္ ႏုိင္သလုိ အဲလိုပဋိပကၡေတြျဖစ္လာရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈအေပၚ ထိခုိက္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ ႀကိဳျမင္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္ တုိ႔ဘာကုိမွ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြ မေပးေသးတာျဖစ္တယ္။

ေမး – ေဒသတြင္း ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္မႈမရွိေသးတဲ့အေပၚမွာ စီးပြားေရးသမားတခ်ဳိ႕က စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလုပ္ရင္း ေဒသတုိးတက္ ေအာင္ လာလုပ္ေပးခ်င္တယ္။ ကူညီပံ့ပုိးမယ္လုိ႔ ေျပာဆုိသံေတြၾကားေနရတယ္။ အဲဒီအေပၚ ဘယ္လုိေျပာခ်င္ပါသလဲ။
စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေဒသထဲမွာ သယံဇာတေတြလုပ္ရင္းနဲ႔ လူထုအတြက္ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး ကူညီပံ့ပုိး ေပးမယ္ဆုိတာက လူထုေတြကုိခုတုံးလုပ္ၿပီး ကုိယ္က်ဳိးရွာတာပါပဲ။ အဲဒါကို က်ေနာ္တုိ႔လက္မခံဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသ မတုိး တက္ မဖြံၿဖဳိးေသးတာ က်ေနာ္တုိ႔ကြ်မ္းက်င္မႈအေပၚမွာ မမူတည္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ကရင္လူမ်ဳိးေတြ လြတ္လပ္စြာလုပ္ပုိင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ ျပည့္ျပည့္၀၀ မရရွိတဲ့အေပၚမွာ မူတည္တာပါ။ က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ဒီကေန႔အထိ ျဖတ္ေက်ာ္လာတဲ့ အေတြ႔ အႀကဳံအရ က်ေနာ္တို႔ေဒသမွာ တုိက္ပြဲေတြေတာက္ေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အစုိးရစစ္တပ္ေတြ က်ေနာ္တုိ႔ေက်းလက္ေဒသေတြမွာ ၀င္ၿပီးဆိုရင္ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ အေဆာက္အဦးေကာင္းေကာင္းေတြကုိ အကုန္မီး႐ိႈ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ရြာသားေတြ လုပ္ကုိင္စားေသာက္တဲ့ေနရာေတြ၊ သီးႏွံစုိက္ခင္းေတြကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္တယ္။ ေမြးထားတဲ့တိရိစၦာန္ေတြကုိ ပစ္သတ္တယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔တုိးတက္ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈမရွိတာဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ အရည္အေသြး၊ တတ္ေျမာက္မႈ၊ ကြ်မ္းက်င္မႈမရွိတာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ကရင္ေတြ လြတ္လပ္မႈ မရွိတာရယ္၊ ဘ၀လုံၿခဳံမႈ အာမခံခ်က္မရွိတာရယ္ေၾကာင့္ပါ။
လက္ရွိမွာ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးလုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြ ေပးလုိက္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔လုိလားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာ ေျဖရွင္းေရးဟာ အစုိးရအေနနဲ႔ စနစ္တက် စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မႈမလုပ္ဘူးဆုိရင္ အေျခအေနေတြက အရင္လုိပုံစံအတုိင္း ပစ္ခတ္မႈေတြ ျပန္ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ တုိက္ပြဲေတြ တဖန္ျပန္ျဖစ္လာရင္ အခုလုပ္မယ့္ ဒီဖြံ႔ၿဖဳိးမႈလုပ္ငန္းေတြဟာ ျပန္ပ်က္စီးသြားမွာပဲ။ ဘာမွအက်ဳိးျဖစ္ထြန္းလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးဆုံးက ဗမာအစုိးရအေနနဲ႔ ဒီႏုိင္ငံေရးျပႆနာကုိ ေျပလည္ေအာင္ အရင္လုပ္ေဆာင္ၿပီးမွ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ အဲဒါမွ လူထုေတြအတြက္ တာရွည္ခုိင္ၿမဲတဲ့ ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္မႈေတြ ျဖစ္လာေစမယ္။

ေမး – လက္ရွိတပ္မဟာ(၅)၊ ဖာပြန္ခ႐ုိင္အတြင္းမွာ အစုိးရဘက္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ေျမစုိးမုိးမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိအေျခအ ေန ရွိပါသလဲ။
က်ေနာ္တုိ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြ အစုိးရနဲ႔ ယာယီ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္မထုိးခင္အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသမွာ အစုိးရစစ္ တပ္က နယ္ေျမအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ အာဏာစုိးမိုးေရးေတြက အၾကမ္းဖက္တဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ေခါင္း ေဆာင္ေတြ သူတုိ႔အစုိးရနဲ႔ စတင္ စကားေျပာတဲ့ေနာက္ပုိင္း သူတုိ႔ရဲ႕စစ္ေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ အားလုံးနီးပါး ေလွ်ာ့ခ်လုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အျခားနည္းလမ္းေတြျဖစ္တဲ့ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးအစီအစဥ္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔လူထုထဲမွာ သြင္းလာတယ္။ အျခားလက္မႈပညာ အစီအစဥ္ေတြနဲ႔လည္း ၀င္လာတယ္။ ဒီလုိ၀င္လာတဲ့အခါမွာ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြ ခန္႔ထားတယ္။ အဲဒီေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ေတြကုိ သင္တန္းေတြေပးတက္တယ္။ လစာေတြေပးတယ္။ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး ေက်ာင္းမွာ ယခင္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်တဲ့ ကရင္စာေပေတြ၊ KED ကထုတ္တဲ့ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေတြကုိ ဖယ္ထုတ္လုိက္တယ္။ ၿပီး ေတာ့ ေက်ာင္းမွာေထာင္ထားတဲ့ ကရင္အလံေတြကုိျဖဳတ္ၿပီး လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံအလံကုိ ျပန္တင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္မွာ တည္ေထာင္ထားတဲ့ေက်ာင္းတခ်ဳိ႕မွာ ယခင္သီဆုိေနက် ကရင္အမ်ဳိးသားသီခ်င္း “ယေကာ့ကေညာ”ကုိ ဆုိခြင့္မေပးေတာ့ဘဲ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းကုိ ျပန္ဆုိခုိင္းတယ္။ ထုိ႔နည္းတူ က်န္းမာေရးပုိင္းမွာလည္း အဲဒီလုိပဲ သူတုိ႔က်န္းမာေရးေနရာေတြ ခ်ထားတယ္။ သူတုိ႔လူေတြ၀င္လာတယ္။ ဒါေတြအားလုံးဟာ အစုိးရရဲ႕ စီစဥ္ညႊန္ၾကားမႈေအာက္က လာတာပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေဒသမွာ သူတုိ႔ရဲ႕အာဏာစုိးမိုးမႈ ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔လာေအာင္ လုပ္တာပါပဲလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ျမင္တယ္။ အဲလုိျဖစ္လာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ တာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ေရာ၊ က်ေနာ္တုိ႔လူထုေတြကေရာ မႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလုပ္ရပ္ေတြကုိတားျမစ္တာျဖစ္တယ္။

ေမး – အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကာလ အစုိးရအေနနဲ႔ လူထုေတြအတြက္ ႏုိင္ငံသားမွတ္ပုံကဒ္ေတြ လုိက္လုပ္ေပးေနတယ္။ ဒီႏုိင္ငံ သားကဒ္က လူထုေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ျမင္လဲ။
က်ေနာ့္တစ္ေယာက္အျမင္ကေတာ့ ႏုိင္ငံသားကဒ္လုပ္တယ္ဆုိတာဟာ ႏုိင္ငံသားစစ္စစ္ျဖစ္ရမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က တုိင္းရင္းသား ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာတုိင္းရင္းသားေတြဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာျဖစ္ရမယ္။ အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ ျပည္တြင္းမွာ အျခားႏုိင္ငံ သားေတြလုိပဲ အခြင့္အေရးေတြ တန္းတူရွိရမယ္။ အေျခအေနေတြ ဘယ္လုိေျပာင္းေျပာင္း ႏုိင္ငံသားကဒ္ ကုိင္ေဆာင္ထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔အတြက္ အာမခံခ်က္ရွိရမယ္။ လက္ရွိ အစုိးရလုပ္ေပးတဲ့ ႏုိင္ငံသားကဒ္ေတြကုိ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ တစ္ခဏတာအတြက္ပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ျမင္တယ္။ အေျခအေနတခုေျပာင္းလာရင္ ဒီႏုိင္ငံသားကဒ္ ကုိင္ေဆာင္ထားေပမယ့္ ဖမ္းခ်င္ တဲ့သူက ဖမ္းမွာပဲ။ အဖမ္းမခံရေအာင္ တေနရာရာသြားဖုိ႔အတြက္ သြားလာခြင့္လက္မွတ္ ေသေသခ်ာခ်ာကုိ ေရးရတယ္။ ေရးလို႔ မေသခ်ာရင္ေတာင္ အဖမ္းခံရတာရွိတယ္။
ႏုိင္ငံသားတစ္ဦးရဲ႕ အခြင့္အေရးအရ ႏုိင္ငံသားကဒ္ရွိသူတုိင္း လြတ္လပ္စြာ သြားလာခြင့္၊ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ကုိ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ ရွိ တယ္ဆုိေပမယ့္ လာမယ့္ ၂၀၁၅ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပုံအတုိင္း လုပ္ေဆာင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဟာ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ရပုိင္ခြင့္အခြင့္အေရးေတြရရွိဖုိ႔ အာမခံခ်က္ ေသေသခ်ာခ်ာမရွိဘဲ အစုိးရရဲ႕ အာဏာႀကီးစုိးဖုိ႔အတြက္ အားေပးတဲ့ဖြဲ႔စည္းပုံျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံသားကဒ္ရွိလို႔ မဲသြားေပးရင္ေတာင္ အစုိးရ အာဏာပုိမုိႀကီးထြားလာေအာင္ သြားအားေပးတာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိအစုိးရလုပ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကဒ္က သူတုိ႔လူဦးေရတုိးလာဖုိ႔အတြက္ လုပ္ေဆာင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအစီအစဥ္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အားမေပးဘူး။
http://www.kicnews.org/2014/02/%E1%80%B1%E1%80%80%E1%80%A1%E1%80%B2%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%9A%E1%80%B0%E1%81%8A-%E1%80%96%E1%80%AC%E1%80%95%E1%80%BC%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%81%E1%82%90%E1%80%AF%E1%80%AD%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%90/

No comments:

Post a Comment