ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အစြန္းေရာက္အမ်ိုးသားေရး၀ါဒ ထြန္းကားလာနိုင္သလား
Published on July 11, 2013 by တိုင္းေက်ာ္ DVB
ျမန္မာနိုင္ငံမွာ လူမ်ိုးေရးနဲ့ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ မနၱေလးတိုင္း မိတၱီလာ၊ ပဲခူးတိုင္း အေနာက္ျခမ္းနဲ့ ႐ွမ္းျပည္နယ္ လားရိႈးျမို့ေတြမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီးေနာက္ သိပ္မၾကာခင္ကာလ အတြင္းမွာပဲ မေလး႐ွားနိုင္ငံ ဆာလာရမ္း အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခုိက္မႈေတြအထိ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။
ေျပာရရင္ ျမန္မာနိုင္ငံထဲက အၾကမ္းဖက္မႈျပဿနာ နိုင္ငံျပင္ပအထိ ဂယက္ရိုက္သြားတဲ့ သေဘာပါ။ ဒီအတြက္ ျမန္မာနုိင္ငံထဲမွာ လူမ်ိုးေရးနဲ့ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားနိုင္မလား။ ဒီ ျပဿနာရဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ ျဖစ္တဲ့ အမုန္းတရားေတြ ၾကီးထြားေအာင္ လံႈ့ေဆာ္မႈေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားဖို့ ႐ွိေနပါျပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္ အနၱရာယ္ၾကီးတဲ့ အစြန္းေရာက္အမ်ိုးသားေရး၀ါဒတခု ေခါင္းေထာင္ ေပၚေပါက္လာနိုင္မလား ဆိုတာ ခုတပတ္ ေဆြးေနြးတင္ျပသြားမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာနုိင္ငံထဲမွာ လူမ်ိုးေရးနဲ့ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္ပြားခဲ့တာကို ေျခရာေကာက္ရင္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္နီေမာ္ေက်း႐ြာ မုဒိမ္းလူသတ္မႈကေန အစျပုတာ ေတြ့ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မုဒိမ္းလူသတ္မႈကို ရာဇ၀တ္မႈတခုလို့ သေဘာမထားဘဲ လူမ်ိုးေရးနဲ့ ဘာသာေရးျပဿနာအျဖစ္ ဖန္တီးရာကေန ေတာင္ကုတ္လူသတ္ပဲြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီ မုဒိမ္းလူသတ္မႈ၊ ေတာင္ကုတ္ သတ္ျဖတ္ပဲြ၊ စစ္ေတြမွာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ဆနၵျပမႈေတြကို နိုင္ငံပိုင္ ျမန္မာ့အလင္းနဲ့ ေၾကးမံုသတင္းစာကေန လူမ်ိုးေရးနဲ့ ဘာသာေရးပဋိပကၡ ေျပျငိမ္းေစမယ့္ အေရးအသားမ်ဳိး မပါ႐ွိဘဲ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။
ပဋိပကၡေတြ စျပီးျဖစ္ပြားစဥ္တုန္းကေတာ့ အစိုးရတာ၀န္႐ွိသူေတြဟာ ဒီျပဿနာဟာ ျပည္မၾကီးနဲ့ မဆိုင္ဘူး။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရခုိင္နဲ့ ဘဂၤါလီေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ျပဿနာအျဖစ္ပဲ ပံုေဖာ္ ေျပာဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ျမန္မာနိုင္ငံထဲမွာလည္း ဘာသာေရးနဲ့ လူမ်ိုးေရး မုန္းတီးမႈၾကီးထြားေအာင္ လံႈ့ေဆာ္မႈေတြ ေပၚေပါက္ေနပါျပီ။ အဲဒီ အမုန္းတရားေတြ အေျခခံျပီး အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြနဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဗမာေတြအၾကား သာမန္ပဋိပကၡေတြ အားလံုး အၾကမ္းဖက္မႈအသြင္ေျပာင္းျပီး မိိတၱီလာ၊ ပဲခူးတိုင္းနဲ့ ႐ွမ္းျပည္နယ္ လား႐ႈိးျမို့ေတြမွာ အဓိက႐ုဏ္းေတြျဖစ္ျပီး လူေသေက်မႈနဲ့ ေနအိမ္မီးေလာင္ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါတယ္။ အေတာ္ေလးအခ်ိန္ေနွာင္းမွ သမၼတက ခုလို မိန့္ခြန္းေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို့အေနနဲ့ နိုင္ငံအတြင္းမွာ တဖက္နဲ့ တဖက္အၾကား အမုန္းတရားေတြ ၾကီးထြားေအာင္ လံႈ့ေဆာ္ေဆာင္႐ြက္မႈေတြကို ဥပေဒနဲ့အညီ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ဖို့နဲ့ ထပ္မံေပၚေပါက္ျခင္း မ႐ွိေအာင္ ကာကြယ္တားဆီးဖို့ အ႐ွိန္အဟုန္ျမွင့္ ၾကိုးပမ္းၾကရမွာ ျဖစ္တယ္” လို့ ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ့ဘယ္လို အေရးယူေဆာင္႐ြက္မႈမ်ိုးမွ လုပ္တာ မေတြ့ရေသးပါဘူး။ အမုန္းတရား ၾကီးထြားေအာင္လုပ္သူေတြ ဆက္ျပီး လုပ္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သလို၊ ၉၆၉ အဖဲြ့ေတြ၊ အမ်ိုးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးအဖဲြ့ေတြ၊ အမ်ိုးေစာင့္ဥပေဒ ေပၚေပါက္ေရး လႈပ္႐ွားတဲ့အဖဲြ့ေတြ ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီလႈပ္႐ွားမႈေတြထဲ နိုင္ငံေရးပါတီ တခ်ို့နဲ့ လူပုဂၢိုလ္တခ်ို့ ပါ၀င္စ ျပုလာေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီျပဿနာကို သံုးသပ္ခ်င္ရင္ ပြင့္လင္းကာစ ျမန္မာနုိင္ငံရဲ့ နိုင္ငံေရးအေျခအေနကိုလည္း ျပန္ေကာက္ဖို့ လိုပါတယ္။ ၂၀၁၁ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အထင္ကရ အင္အားစုၾကီး ၃ ခု ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ တခုက အရင္စစ္အစိုးရကေန အသြင္ေျပာင္းလာတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းေတြ ဦးစီးတဲ့အစိုးရ၊ လြွႊတ္ေတာ္၊ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီနဲ့ စစ္တပ္ပါ၀င္တဲ့ အင္အားစုၾကီးက တခု၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့ အမ်ိုးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ့ခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ အတိုက္အခံ နိုင္ငံေရးအင္အားစုနဲ့ တိုင္းရင္းသား နိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အျခားတဖက္မွာေတာ့ ဒီ အင္အားစုၾကီးတခုခုထဲ ေရာက္မေနတဲ့ နိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ အရပ္ဘက္ လူ့အဖဲြ့အစည္းေတြနဲ့ လူပုဂၢိုလ္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ႐ွိေနပါတယ္။ သူတို့ေတြဟာ ျပည္သူလူထုရဲ့ ေထာက္ခံမႈ မရၾကပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ဒီ ျပန့္ကဲ်ေနတဲ့ အင္အားစုေတြဟာ အမုန္းတရား ျဖန့္ျဖူးေနတဲ့ အစြန္းေရာက္ ဘာသာေရးနဲ့ လူမ်ိုးေရး လႈပ္႐ွားမႈထဲ ပါ၀င္စ ျပုလာပါတယ္။ ဒီကေန တဆင့္ အစြန္းေရာက္ အမ်ိုးသားနုိင္ငံေရး အုပ္စုတခု ျဖစ္တည္လာဖို့ တာစူေနတာ ေတြ့လာရပါတယ္။
ဒါေတြအားလံုးဟာ လက္႐ွိ အာဏာရအစိုးရကေန တိုင္းျပည္ကို မီးေလာက္တိုက္သြင္းမယ့္ အမုန္းတရား ျဖန့္ျဖူးေနသူေတြကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္ အေရးယူမလဲ၊ မၾကာမီ ေပၚေပါက္လာနိုင္တဲ့ အစြန္းေရာက္အမ်ိုးသားေရးလႈပ္႐ွားမႈကို ခြင့္ျပုမလား ဆိုတဲ့ သေဘာထားအေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။ အစိုးရနဲ့ စစ္တပ္ကသာ အတိုက္အခံေတြ အင္အားခ်ည့္နဲ့ရင္ ျပီးေရာ တိုင္းျပည္ဘာျဖစ္ျဖစ္ သေဘာထားရင္၊ ျပဿနာေတြကို ကိုင္တြယ္မတတ္ရင္၊ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အစြန္းေရာက္ အမ်ိုးသားေရး၀ါဒ ကိုင္စဲြတဲ့ အင္အားစုတခု ေပၚထြန္းလာမွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
http://burmese.dvb.no/archives/41494
No comments:
Post a Comment