ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Wednesday, August 25, 2010

NDF ဦးခင္ေမာင္ေဆြ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ေတာ့မည္ မဟုတ္

By ဦးေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း

အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အင္အားစု (NDF) ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၿပီလို႔ ဗြီအိုေအကို ေျပာပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ခြင့္ရဖို႔အတြက္ ေကာ္မရွင္မွာ ပထမတႀကိမ္ ခြင့္ေတာင္းလႊာ တင္ခဲ့ရၿပီးေနာက္ အခုတခါ ထပ္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို လုိက္နာပါ့မယ္ဆုိတဲ့ ခံ၀န္ကတိမ်ဳိး ထပ္ၿပီး တင္ခုိင္းတဲ့အတြက္ ဒါကို သူ႔အေနနဲ႔ မတင္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေျပာပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဗြီအုိေအ ၀ုိင္းေတာ္သား ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္းက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းတဲ့အခါ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက အခုလို ေျပာပါတယ္။

“တင္ဖုိ႔အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီဥပေဒကုိ လုိက္နာပါ့မယ္ဆုိၿပီး ပါတီေထာင္၊ ပါတီမွတ္ပုံတင္လည္း ခ်ေပးထားၿပီး က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အမႈလည္း ခံၿပီးၿပီ၊ လြတ္လည္း လြတ္ေနၿပီ၊ သာမန္ျပည္သူ တေယာက္လည္း ျဖစ္ေနၿပီ၊ ပါတီ Founder ေတြ အျဖစ္လည္း ပါေနၿပီ။ အဲဒါကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ဟုိတုန္းက ဒီအျပစ္ေတြ ရွိခဲ့တယ္ ဆုိတာကို အလုိအေလ်ာက္ ပယ္ဖ်က္ေပးရမယ့္ အစား က်ေနာ္တုိ႔ကုိလာ ႀကိဳးနဲ႔ခ်ီတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ တင္ျပရမယ္၊ တင္ျပမွ၊ ဒီဥပေဒကုိ လိုက္နာမွဆုိၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရး ထပ္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးနဲ႔ခ်ီတာ။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ကေတာ့ မတင္ပါဘူး။

“ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒါဟာ မွတ္ပုံတင္တုန္းက ပါၿပီးသား ကိစၥေတြကုိ ေနာက္တခါ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ၿပီး ေတာင္းတာမုိ႔ ဥပေဒအရ ၾကည့္ရင္လည္း သဘာ၀႐ုပ္တိ မက်ဘူးလုိ႔လည္း ထင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရးကုိလည္း ပိတ္ပင္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ က်ေနာ္က ျပန္လည္တင္ျခင္း မရွိပါဘူး။ တျခားပုဂၢိဳလ္ေတြေတာ့ ဘယ္သူတင္မယ္၊ မတင္ဘူးဆုိတာ က်ေနာ္ မသိပါဘူး။”

တကယ္လို႔ ဆရာ ျပန္မတင္တဲ့အခါမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖို႔ ကိစၥကုိ ထိခိုက္လာမယ္ ဆုိရင္ေရာ။

“က်ေနာ္မွ ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ေတာ့တဲ့ဟာ၊ ဘာထိခုိက္စရာအေၾကာင္း ရွိမလဲ။ က်ေနာ့္ကိစၥပဲ၊ ပါတီကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္က ၁၂၂၊ ၁၂၄ ပုဒ္မနဲ႔ က်လို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ သစၥာေဖာက္မႈကို က်ဴးလြန္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေထာင္ဒဏ္ ၁၇ ႏွစ္ က်ေနာ္ က်ခံခဲ့ၿပီးၿပီ။ က်ခံခဲ့တာ သူတုိ႔ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ ဒီအျပစ္ေႂကြးကို ဆပ္ၿပီးၿပီ။

“ဆပ္ၿပီးတဲ့ လူတေယာက္က လြတ္လပ္တဲ့ ျပည္သူဘ၀ကို ေရာက္သြားတာေတာင္မွ လုိက္ၿပီးေတာ့ ကန္႔သတ္တာဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ပိတ္ပင္ရာ ေရာက္တယ္လို႔ ယူဆလို႔ က်ေနာ္က ထပ္ၿပီး တင္ျခင္း မရွိပါဘူး။ အသနားခံရမယ္ဆုိလည္း မခံႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္ ေရြးေကာက္ပြဲကုိလည္း ၀င္ဖို႔ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ထပ္လည္း တင္ဖုိ႔ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ပါတီကို ထိခုိက္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိစၥေတြပါ။”

ဟုတ္ကဲ့၊ က်ေနာ္ ေသခ်ာေအာင္ ထပ္ေမးပါရေစ၊ ဆရာ ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ေတာ့ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီးၿပီေပါ့။

“ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ မတင္ရင္ ၀င္လို႔မရဘူးေလ။ က်ေနာ္ ထပ္ၿပီးေတာ့ ဒါေတြတင္မွ ၀င္ရမွာကိုး။ ၀င္ခ်င္ရင္ တင္ပါဆုိတာ မ၀င္ခ်င္ရင္ မတင္နဲ႔ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က ေမးပါတယ္၊ ၀င္ခ်င္ရင္ တင္ရမယ္ဆုိရင္ မ၀င္ခ်င္ရင္ မတင္ရဘူးလားဆုိေတာ့ မ၀င္ခ်င္ရင္ မတင္လုိ႔ရတယ္ဆုိတာ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိစၥေတြပါ။ လူတဦးတေယာက္ကုိ ကန္႔သတ္တဲ့ ကိစၥေတြပါ။ ပါတီနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။”

မေန႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာလုိက္တယ္လို႔ ဦးဉာဏ္၀င္းကတဆင့္ က်ေနာ္တုိ႔ သိရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လူထုကို တုိက္တြန္းပါတယ္တဲ့၊ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလုိ႔ မရဘူး၊ စိတ္မ၀င္စားလို႔ မရဘူး၊ ၾကည့္ေနဖုိ႔ လိုတယ္ဆုိၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခုအေျပာအေပၚမွာ ဆရာ ဘယ္လိုနားလည္ပါသလဲ၊ ဆရာ့သေဘာထားကေရာ အဲဒါကုိ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ ခင္ဗ်။

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခဲ့ၿပီး အခုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔က သတ္မွတ္ထားတာပဲေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးပဲေလ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကမၻာမွာလည္း အသိအမွတ္ ျပဳခံထားရတဲ့ ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ တဦးပဲေလ။

“အစကတည္းကိုက က်ေနာ္တုိ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေပၚမွာ ဘယ္တုန္းကမွ ျပစ္မွားျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေဒၚစုက ဒီမုိကေရစီ က်င့္စဥ္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ ေသြဖည္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္တုန္းကမွ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါမ်ဳိးကုိ မစဥ္းစားခဲ့မိပါဘူး။

“ေဒၚစုေျပာတဲ့ဟာက ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵကို ခံယူမယ့္ပြဲ ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူေတြ ပါ၀င္ပတ္သက္မယ့္ ဟာကို ေဒၚစု လ်စ္လ်ဴမ႐ႈဘူး ဆုိတာကို ေျပာတဲ့ကိစၥပါပဲ။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္တဲ့ ပြဲတပြဲကုိ ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ အေနနဲ႔ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မျပစ္ပယ္ဘူးဆုိတဲ့ သေဘာကို ေရာက္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။”

အခုလက္ရွိ အေျခအေနမွာ ဆရာတို႔ NDF ပါတီအေနနဲ႔ စုစုေပါင္း လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္း ဘယ္ေလာက္၀င္ဖုိ႔ အေျခအေန ရွိပါသလဲခင္ဗ်။

“က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ၁၀၀ ေတာ့ ေက်ာ္လိမ့္မယ္ ထင္တာပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း အခက္အခဲေတြ ျဖတ္ေက်ာ္တဲ့ အခါၾကေတာ့ ၁၀၀ ေလာက္မွာ သြားတင္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ အစကေတာ့ ၁၂၀ ေလာက္ ရမလား၊ ၁၃၀ ေလာက္ ရမလား၊ မွန္းဆတာေပါ့ဗ်ာ။ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ႀကဳံေနရတဲ့ အခါၾကေတာ့ တင္ၿပီးတာေတာင္ ပယ္တာ ရွိရင္ရွိဦးမယ္ေလ။ အဲေတာ့ ေအာက္ေျခ ၁၀၀ ေလာက္ကေတာ့ က်န္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။”

ဆရာက ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ NDF ပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ေတာ့ ဆက္ရွိေနမွာလား ခင္ဗ်ာ။

“ဟုတ္တယ္၊ က်ေနာ္က NDF ပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္လည္း ဟုတ္တယ္၊ ႏုိင္ငံေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္လည္း ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ မွတ္ပုံတင္တာ က်ေနာ့္ကုိ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ တင္ေပးပါဆုိလို႔ က်ေနာ္ ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႔ သြားတင္ရတာကုိး။ က်ေနာ္တို႔ ပါတီ၀င္ ၁၉ ဦးက က်ေနာ့္ကုိ ေခါင္းေဆာင္ ေျမႇာက္လုိက္တာကုိး။ ေျမႇာက္ေတာ့ က်ေနာ္က ေခါင္းေဆာင္ပါပဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တာ၊ မ၀င္တာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူးခင္ဗ်။”

NDF ေခါင္းေဆာင္ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေရြးေကာက္ပြဲ မ၀င္ေတာ့ဖို႔ သူဆုံးျဖတ္လိုက္တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အမွာစကားအေပၚ သူ႔သေဘာထားေတြကို ေျပာျပသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
http://www.voanews.com/burmese/news/ndf-u-khin-maung-swe-101465229.html

No comments:

Post a Comment