ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Saturday, May 19, 2012

ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း ျပန္ေဖာက္မည္ဟု ဝန္ႀကီးေျပာဆို

“ဒီစီမံကိန္းဟာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္အဆင့္မွာပဲရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ဒါေပမယ္လို႔ မြန္နဲ႔ ကရင္ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေအာင္ပဲ တိုက္ေန လားေတာ့ မသိဘူး”

ေကာင္းညီဟန္, ေက်ာ္ခ on May 19, 2012

မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕သုိ႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဟာင္းကို ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟု မီးရထားဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း က ယခုလ ၁၅ ရက္ေန႔က ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး(KNU) ဆက္ဆံေရး႐ုံးဖြင့္ပြဲတြင္ ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းပိုင္းတခုကို ထိုင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်န ဘူရီၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေကြးျမစ္ေပၚ ျဖတ္၍ ေဆာက္လုပ္ ထားသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ - wherewasitshot.com)

“ဦးေအာင္မင္းကေတာ့ ေသမင္းတမန္မီးရထားလမ္းကိုေတာ့ ျပန္လုပ္ခ်င္တာေပါ့ေနာ္ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဟာကို မြန္ျပည္သစ္က လုပ္မလား၊ KNU ကလုပ္မလား၊ အစုိးရကလုပ္မလားဆိုတာကေတာ့ အတိက်မေျပာေသးဘူး” ဟု မြန္ျပည္သစ္ ပါတီ ဗဟို ေကာ္မတီ အဖြဲ႔ဝင္ ႏိုင္တလညီ က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ဘုရားသံုးဆူ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အဆိုပါရထားလမ္းႏွင့္ အတူ ကားလမ္းတြဲလ်က္ ေဖာက္လုပ္ေရး၊ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕တြင္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းတို႔ကို လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီက ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ႏိုင္တလညီက ေျပာသည္။

ထိုရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးပါကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ထိ ကုန္သြယ္ ကူးသန္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ဟုသိရၿပီး ထုိလမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ႏွင့္ နယ္ေျမ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရးတို႔ အတြက္ အစိုးရ၊ KNU ႏွင့္ မြန္ျပည္သစ္ ပါတီတို႔ သုံးပြင့္ဆိုင္ သေဘာတူညီမႈရရန္လိုအပ္သည္ဟု ႏိုင္တလညီ က ေျပာသည္။

ေငြေၾကး သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္က်မည့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း ေျပာဆို သြားမႈသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အျပည့္ဝ မရရွိေသးေသာ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားတြင္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္းႏွင့္ မြန္ျပည္သစ္ ပါတီႏွင့္ ၎တို႔အၾကား တင္းမာမႈမ်ားျဖစ္ေစရန္ တြန္းပို႔ေနသည္ဟုလည္း သံသယဝင္မိေၾကာင္း KNU ဒုဥကၠဌ ပဒို ေဒးဗစ္သာကေပါ က ေျပာသည္။

“ဒီစီမံကိန္းဟာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္အဆင့္မွာပဲရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ဒါေပမယ္လို႔ မြန္နဲ႔ ကရင္ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေအာင္ပဲ တိုက္ေန လားေတာ့ မသိဘူး” ဟု ေဒးဗစ္သာကေပါ က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ထို႔အတူ လက္ရွိ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးႏွင့္ နယ္ေျမတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရက အျခား တိုင္းရင္းသား တပ္မ်ားနွင့္ ပဏာမ အပစ္ရပ္ေရးလုပ္ေဆာင္ထားေသာ္လည္း ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ KIO ကို ထိုးစစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္ေနမႈအေပၚ အစိုးရအား အျပည့္ဝ ယံုၾကည္၍ မရႏိုင္ေသးဟု ဆိုသည္။

“တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈက ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမယ္ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ကခ်င္ဘက္မွာ အလံုးအရင္းနဲ႔တိုက္ ေနတာကိုး၊ က်ေနာ္တို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က ခံခဲ့ရသလိုမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ ကရင္ကို အလံုးအရင္းနဲ႔တိုက္ အျခားအဖြဲ႔ေတြ ၾကေတာ့ အခ်ဳိသပ္ထား၊ အခုေတာ့ ဒီဘက္မွာအခ်ဳိသပ္ ကခ်င္ဘက္မွာ အလံုးအရင္းနဲ႔တိုက္ ဆိုေတာ့ ယံုၾကည္ဖို႔ခက္ေနတယ္” ဟု ေဒးဗစ္သာကေပါ က ေျပာသည္။

မြန္ျပည္သစ္ ပါတီႏွင့္ KNU တို႔ အစိုးရႏွင့္ ပဏာမ အပစ္ရပ္ေရး သေဘာတူထားၾကေသာ္လည္း စီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး အစီစဥ္ ရွိေၾကာင္းေျပာဆိုထားေသာ ဘုရားသံုးဆူ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ အမည္မသိ လက္နက္ကိုင္မ်ား သြားလာလႈပ္ရွားေနမႈမ်ား၊ ပစ္ခတ္မႈ၊ ဓားျပတိုက္၊ လုယက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္း၊ စက္မႈဇုန္ တို႔အျပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ ႏိုင္သည့္ ေရးၿမိဳ႕နယ္ ေျမာက္ပိုင္း ႏွစ္ကရင္ ေက်းရြာအနီး ကုလားကုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ မြန္ျပည္သစ္ ပါတီ အေနျဖင့္ ရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း စီမံကိန္း ဘ႑ာေငြအတြက္ ရင္းႏွီးႏိုင္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို ရွာေဖြရန္ခက္ခဲေနေသးသည္ဟု ဆိုသည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကို ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကာလအတြင္းက ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ားက သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ ယိုးဒယားႏိုင္ငံ ကန္ခ်န ဘူရီ ၿမိဳ႕သို႔ သြယ္တန္း၍ လက္နက္ခဲယမ္းမ်ားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ျမန္မာ့ သယံဇာတ ထြက္ကုန္မ်ား သယ္ယူႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရသည္။

အရွည္ ၄၁၅ ကီလိုမီတာ ရွိေသာ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကို ၁၉၄၂ ခုႏွစ္က ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ထိုစဥ္ ဂ်ပန္တို႔ ေခၚယူလာေသာ စစ္သံု႔ပန္းႏွင့္ ေခြ်းတပ္သား ၈၀၀၀၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၎တို႔အနက္ အမ်ားစုမွာ ငွက္ဖ်ား ေရာဂါေၾကာင့္ အေသအေပ်ာက္မ်ားခဲ့သျဖင့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းဟု အမည္တပ္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
http://burma.irrawaddy.org/archives/10074

1 comment:

ကေညာ said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment