ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Friday, January 7, 2011

ထိုင္းစက္မႈဝန္ၾကီး ျမန္မာျပည္ သြားမည္

ကိုဝိုင္း | ေသာၾကာေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ ၀၇ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၁၅ မိနစ္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း၌ သံမဏိစက္႐ံု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ထိုင္းစက္မႈဝန္ၾကီး ဦးေဆာင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ ယခုလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္မည္ဟု ယေန႔ထုတ္ ထိုင္းသတင္းစာမ်ား အဆိုအရ သိရသည္။

စက္မႈဝန္ၾကီး မစၥတာ ခ်ဳိင္ဝုထိ ဘန္နဝတ္ Chaiwuti Bannawat ဦးေဆာင္ၿပီး ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပါဝင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္ ျမန္မာဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ရွိၿပီး တနသၤာရီတိုင္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းေနရာသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာမည္ဟု ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ႏွင့္ ေနးရွင္း သတင္းစာတို႔က ေရးသားေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။

သံမဏိစက္႐ံုအျပင္ ရာဘာလုပ္ငန္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ အဝတ္အထည္ ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္လည္း ေဆြးေႏြးမည္ဟု မစၥတာ ခ်ဳိင္ဝုထိ ေျပာဆိုခ်က္ကို ကိုးကား၍ သတင္းစာမ်ားက ေရးသားၾကသည္။

“အခုလိုသြားရင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းေနရာမွာ လမ္းဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ဘယ္လိုရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလို႔ ရမလဲဆိုတာ သိရမယ္။ က်ေနာ္တို႔ျမင္တာကေတာ့ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြ အားလံုး အာဆီယံစီးပြားေရး အစုအဖြဲ႔ေအာက္မွာ တစုထဲရွိလာၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အားလံုးရဲ႕ ဗဟိုျဖစ္လာႏိုင္တာပဲ” ဟု မစၥတာ ခ်ဳိင္ဝုထိက ေနးရွင္းသတင္းစာကို ေျပာသည္။

ထိုင္းဝန္ၾကီးခ်ဳပ္၏ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ျမန္မာႏိုင္ငံ ခရီးစဥ္အတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေရး ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုခရီးစဥ္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။

ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ၊ ဓာတ္ေငြ႔ သန္႔စင္စက္႐ုံ၊ သံမဏိစက္႐ံု၊ ေရနံဓာတုလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံကဲ့သို႔ အလတ္စားႏွင့္ အေသးစား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းအတြက္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ဖြံၿဖိဳးေရးကုမၸဏီ ဥကၠ႒ Premchai Karnasuta ႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးသိန္းေဌးတို႔ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလထဲတြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ၾကသည္။

အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ ဘီလ်ံတန္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည့္ ေနရာသည္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၂ဝ ေက်ာ္ေဝးၿပီး ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ရွိ နဘူးလဲ့ေက်းရြာ အုပ္စုအတြင္း တည္ရွိၿပီး လမ္းၾကမ္းေဖာက္လုပ္ေနေၾကာင္း စီမံကိန္းနယ္ေျမအတြင္း သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သူ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ခံတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ထို႔ျပင္ ထိုင္းဝန္ၾကီးက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတြက္ အခြင့္အလမ္း ရွာေဖြေနေသာ္လည္း စီမံကိန္း နယ္ေျမရွိရာ နဘူးလဲ့ ေက်းရြာအုပ္စုဝင္ ေက်းရြာ ၄၇ ရြာခန္႔အနက္ ၁၉ ရြာ ေျပာင္းရမည္ဟု ေဒသခံမ်ားအၾကား သတင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ဟု သူက ဆိုသည္။

“ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေနရာမွာ လမ္းၾကမ္းေတြေပါ့။ လမ္းဧရိယာ သတ္မွတ္တာတို႔၊ အလံတိုင္စိုက္တာတို႔၊ တခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ေျမနီလမ္းေတြ ဟိုရြာနဲ႔ ဒီရြာနဲ႔ဆက္ေပါ့ အဲဒါေတာ့ လုပ္ေနတယ္ခင္ဗ်။ ထိုင္း ကန္ခ်နဘူရီနဲ႔ ဆက္မယ့္လမ္းက အူေၾကာင္းရွာၿပီးၿပီလို႔ သိရတယ္” ဟု သူက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္လထဲတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားကို ၃-၄ ဦးတစု ထားဝယ္ၿမိဳ႕ေပၚ၌ အုပ္စုလိုက္သြားလာေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္ဟု ဆိုသည္။

စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည့္ နဘူးလဲ့ေက်းရြာအုပ္စု ေဒသခံအမ်ားစုသည္ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံ၊ ရာဘာလုပ္ငန္းလည္း လုပ္ကိုင္ကာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ပါက ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမမ်ား ထိခိုက္ႏိုင္သည္ဟု ထားဝယ္ၿမိဳ႕ခံကပင္ ေျပာသည္။

“အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္မယ္ဆိုေတာ့ ရြာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကုန္သြားမယ္ခင္ဗ်။ သိမ္းႏိုင္တယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမလား၊ မေပးလားဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မသိရဘူးခင္ဗ်” ဟု သူက ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္အတြင္း စတင္မည့္ စီမံကိန္းကို အဆင့္ ၃ ဆင့္ခြဲထားၿပီး ၁ဝ ႏွစ္ခန္႔ၾကာမည္ ခန္႔မွန္းထားသည္။ ျမန္မာျပည္၏ ပထမဆံုးေသာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ SEZ ကို ထားဝယ္ၿမိဳ႕အနီး ဧက တသိန္း (ဟက္တာ ၄ ေသာင္း) က်ယ္ဝန္းေသာ ေျမကြက္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည္ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

စီမံကိန္းအရ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ စက္မႈဇုန္နယ္ေျမႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ကန္ခ်နဘူရီခ႐ိုင္သို႔ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ဆက္သြယ္တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္သည္။

ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ရာတြင္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းဆိပ္ကမ္း ႏွစ္ခုရွိၿပီး ဆိပ္ခံတံတား ၂၂ ခုထားရွိကာ တန္ခ်ိန္ ၂ဝဝဝဝ မွ ၅ဝဝဝဝ ရွိ သေဘၤာစင္းေရ ၂၅ စင္း တၿပိဳင္တည္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္မည္ဟု စစ္အစိုးရထုတ္ သတင္းစာမ်ားက ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။
http://www.mizzimaburmese.com/news/regional/6685-2011-01-07-10-49-19.html

No comments:

Post a Comment