ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Sunday, November 20, 2011

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ (၁၈) ရက္ေန႔ အန္အယ္ဒီ ဗဟိုဦးစီးအစည္းအေ၀း တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နိဂုံးခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခ်က္

ဒီမိန္းခြန္းကုိ ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ျပီးရင္ မွတ္ခ်က္ေတြ ေပးသြားႏုိင္ပါသည္။
xxxxxxxxxxxxxx

ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ..ဒါဟာ ကၽြန္မသေဘာတူတ့ ဲ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္မအျမင္မွာေတာ့ အေရးအႀကီးဆုံး ကေတာ့ နံပါတ္ ၁ ထားရမွာေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးပ ဲ ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒစိုးမိုးေရး မရိွဘဲန႔ ဲ က်န္တ့ကဲ ိစၥေတကြ ို ကၽြန္မတို႔ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ဥပမာ ဆိုပါေတာ ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ရွိတာကိုက ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး မရွိလို႔၊ရိွေနတာလို႔ ကၽြန္မေတာ့ ဒီလိုပ ဲ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရးဟာ အဓိကပါ။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရိွပဲန႔ ဲကၽြန္မတို႔ဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖို႔ အင္မတန္ခက္ပါတယ္။
ဥပေဒစိုးမိုးေရးရိွမွ ျပည္နယ္ေတြမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတ ြ ခ်ိဳးေဖာက္မႈရိွေနတာကို ကၽြန္မတို႔ မီးေမာင္းထိုးႏိုင္မယ္။ ကာကြယ္ႏိုင္မယ္ အျပစ္ေပးႏိုင္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ နံပါတ္ ၁ ကေတာ့ ဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။

ဥပေဒစိုးမိုးေရးန႔ ဲ ဒြန္တြဲေနတာကေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ၊ ဥပမာ ကၽြန္မ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို နံပါတ္တစ္ထည့္တယ္ဆိုတာက ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထက္ပိုမိုအေရးႀကီးလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္လိုအပ္လို႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ကၽြန္မထည့္တာပါ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖြ႔စဲ ည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ျပဳျပင္ေရးေပါ့။ ျပင္ဆင္ျပဳျပင္ေရး ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲကို ကၽြန္မတို႔ မ၀င္ခ့ရဲ တ့ဲအ ေၾကာင္းေတြပါ၊ အဲဒီတုန္းက ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပုံမတင္ခ့ဲတဲ့ အေၾကာင္းေတ ြတခုထဲမွာ ဖြ႔ဲ စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို မေက်နပ္လို႔ဆိုတာလည္း ပါပါတယ္။ တရား၀င္ အေၾကာင္းျပခ်က္ ကေတာ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲန႔ ဲ ပတ္သက္တ့ ဲ ဥပေဒေတြဟာ တရားမမွ်တလို႔ ကၽြန္မတို႔ လက္ခံႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိလို႔၊ ဒါေပမယ့္လဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ကိုျပင္ဆင္သင့္တယ္ဆိုတာဟာ ေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာခ်က္ေတြမွာပါခ့ပဲ ါတယ္။
ဒီဖြဲ႕စည္းပံုက အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သင့္တယ္ဆိုတာဟာ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကိုၾကည့္ၿပီးေျပာတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႕တခုထည္း အတြက္ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ တႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ကၽြန္မတို႔ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားအားလုံးအတြက္ လိုအပ္တ့ ဲ ျပင္ဆင္မႈေတ ြ အတြက္ ကၽြန္မတို႔ ဦးတည္ၿပီး လုပ္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခု ဒီအေျခအေနေရာက္မွ ဆို ကၽြန္မလည္းပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာပါရေစ၊ ကၽြန္မ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ျပန္ၿပီးမွတ္ပံုတင္ေရးဘက္ကေန ရပ္တည္တာပါ။ ဒီလိုမွတ္ပုံတင္ခ်င္တ့ ဲ အေၾကာင္းအရာဟာ ဒီလိုကိစၥေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ခ်င္လို႔ပါ။ ဒါကိုကၽြန္မတို႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီလိုအေျခအေန ထိေရာက္
လာတယ္လို႔ ကၽြန္မေျပာပါရေစ။
ဖြ႔ဲ စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာမယ္ဆိုတာန႔ ဲ ဖြ႔စဲ ည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ပါမယ္ဆိုတာက အတူတူပဲလို႔ ေျပာတ့သဲ ူေတြလ ဲ ရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္မန႔ ဲ သေဘာမတူပါဘူး။ အဲဒီလိုဆိုလို႔ရိွရင္ဒီမိုကေရစီန႔ ဲ စည္းကမ္းရိွေသာ ဒီကေရစီဆိုတာလည္း အတူတူပဲလို႔ ကၽြန္မကိုေျပာမလား ၊ တကယ္ေတာ့ စကားေလးေတြကြဲလြဲတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစကားကြဲလြဲတ့အဲ ေပၚမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတ ြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔အားလုံးဟာ စည္းကမ္းရိွတ့ ဲ ဒီမိုကေရစီကို လက္မခံၾကဘူး စစ္မွန္တ့ ဲ ဒီမိုကေရစီဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔ေျပာၾကတယ္။
ၿပီးေတာ့ဘာျဖစ္လို႔ ဒီႏွစ္ခုကို ကၽြန္မတို႔ခြဲျခားၿပီး ျမင္ေနတာလဲ၊ စကားလုံးပ ဲ ကြာတာပဲဆိုၿပီး ေျပာတ့သဲ ူကေျပာၾကမွာေပါ့။

တခ်ိဳ႕က ဒီဟာက်ေတာ့ စကားလုံးပဲကြာတာ မဟုတ္ဘးူ၊ ဒါကမတူဘူးလို႔ေျပာၿပီးေတာင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တာန႔ ဲေလးစားလိုက္နာျခင္းက အတူတူပဲလို႔ ေျပာလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဒါစကားေတြကို ကိုယ္လိုရာ ဆြဲေျပာရာေရာက္ပါတယ္။ကၽြန္မတို႔ဟာ အျမင္န႔ ဲ အလုပ္ကို သြားရမွာပါ။ ကိုယ္လိုရာဆြဲၿပီး ေတာ့ ေျပာၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္သြားရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ကၽြန္မတို႔ ေလးစားလိုက္နာမယ္ဆိုတာ ေစာေစာတုန္းက ဦးၪာဏ္၀င္း ေျပာသြားတ့ ဲ အတိုငး္ပဲ၊ ဖြ႔စဲ ည္းပုံ အေျခခံဥပေဒထ ဲပါၿပီးသား ကိစၥပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ လက္ခံရတ့အဲ ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီဥပေဒေတြကို ျပဳျပင္ေပးရင္၊ ေျပာင္းလဲေပးရင္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားဖို႔ဟာေတာ့
ႏိုင္ငံသားတိုင္း အခြင့္အေရးရိွတယ္လို႔ ကၽြန္မေတာ့ ဒီအတိုင္းပ ဲ ယုၾံကည္ပါတယ္။
ဒါကၽြန္မတို႔အေနန႔ ဲ ဖ႔ဲြစည္းပုံ အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ႏိုင္ငံကို အက်ိဳးေပးတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ မျမင္တ့ ဲ အခ်က္ေတြကိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ကၽြန္မတို႔ႀကိဳးစားသြားရမွာလည္း ဒါႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ တာ၀န္တစ္ခု အေနန႔ ဲ အမ်ိုဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ေဆာင္ရြက္သြားရမယ္လို႔ ကၽြန္မ ဒီအတိုင္းပ ဲ ယုံၾကည္ပါတယ္။

ဒီဟာဟာ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပုံတင္တ့ ဲ အခါမွာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အဓိကလုပ္ငန္းႀကီး တစ္ရပ္ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ကၽြန္မတို႔ယုံၾကည္မွေတာ့ မွန္ကန္တ့တဲ ရားတ့ ဲ ဥပေဒေတြျဖစ္ရမယ္၊မွန္ကန္တ့ ဲ တရားတ့ ဲ ဥပေဒေတြျဖစ္ေရး အတြက္ လုပ္ဖို႔ဆိုတာဟာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ကလည္း တရားမွ်တၿပီးေတာ့မွန္ကန္ရေအာင္လို႔ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ၾကိဳးစားဖို႔တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ အဲဒီလိုပဲ ခံယူထားပါတယ္။

ဒီအက်ဥ္းက်ေနတ့ ဲ ကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႕၀င္ေတြကုိ အဖြဲ႕ကေနၿပီးေတာ့ ထုတ္ျပစ္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး ဆိုတ့ဲကိစၥကို ကၽြန္မ အထူးရွင္းျပဖို႔ မလိုပါဘူး။ ၂၀၁၀ တုန္းက အဲဒီလို စည္းမ်ဥး္ စည္းကမ္းပါလာတ့အဲ တြက္ ကၽြန္မတို႔ လက္မခံေတာ့ပါဘူး။

ဒါကေတာ့ လြယ္လြယ္ေလးပါ။ ရွင္းရတာ၊ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ႏိုင္ငံအတြက္ ကိုယ္ႏိုင္ငံသားအတြက္ ယုံၾကည္ခ်က္န႔ ဲအနစ္နာခံၿပီးေတာ့ အက်ဥ္းက်ခံေနၾကတ့ ဲ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြကုိ ထုတ္ျပစ္ဖို႔ ဆိုတာအင္မတန္မွ သိကၡာမ့တဲ ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို သိကၡာမ့တဲ ့ ကိစၥဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး သိကၡာကိုေျပာတာပါ။ အဲဒီႏုိင္ငံေရး သိကၡာမ့ဲတဲ့ကိစၥ၊ လူမႈေရး
သိကၡာကိစၥလည္း ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ လက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ လက္မခံတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုဒီအခ်က္ေတြလည္းေျပာင္းလဲသြားၿပီ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ထဲမွာ ျပႆနာမရွိပါဘူး။
၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္ဆိုတ့ ဲ ကိစၥ ဒီဟာကို ကၽြန္မ ၂ ခုခြဲၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဥပေဒအရ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြ ဲ ရလဒ္ က တရား၀င္ပါတယ္။ ဒါဘယ္သူေတ ြ အသိအမွတ္ျပဳတာ မျပဳတာန႔ ဲ မဆိုင္ပါဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဘားမား ေဂဇက္ (ျမန္မာႏိုင္ငံ အမိန္႔ျပန္တမ္း)ထဲ မွာေၾကညာၿပီးသားပါ။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာေအာင္ျမင္ခ့တဲ ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စာရင္းဟာ ေၾကညာထားၿပီးသား ဆိုေတာ့ဒါဟာ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္ တဦး ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းတခု ဘယ္အစိုးရ တခုရဲ႕ အတည္ျပဳခ်က္မွ မလိုေတာ့ဘူး။ ဒီဟာမွာ တရား၀င္ဆိုတာလက္ခံထားၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ က အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတာကို ဘာကိုဆိုလိုတာလည္း ဆိုတာကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တာေတာ့ကၽြန္မတို႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္တုန္းက က်င္းပခ့တဲ ့ ေရးြ ေကာက္ပြဲဟာ ျပည္သူလူထု ဆႏၵန႔အဲ ညီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ျပည္သူက
ေနၿပီးေတာ့ သေဘာက်တယ္ ေထာက္ခံတယ္။ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို လိုလားတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပခဲ့တ့ ဲေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ အသိမွတ္ျပဳျခင္း တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳတာကို ကၽြန္မတို႔က လိုလားတာကို
ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတာကေတာ့ ငါဟာ ဘယ္သူကမွ စာေရးၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေတာ့ တံဆိပ္ရိုက္စရာလည္း မလိုပါဘူး၊ ေရွ႕တုန္းက ေျပာထားတ့ ဲ အတိုင္း အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ကိုယ္စားလယွ ္ေတ ြ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႏိုင္ခ့တဲ ယ္
ဆိုတာ ဒါတရား၀င္ပဲ၊ ဒါဘယ္သူကမွ လာပယ္ဖ်က္လို႔ မရဘူး၊ ဒါဘားမားေဂဇက္ထဲမွာ ပါၿပီး ပါၿပီ။ ဘယ္လိုမွ
ဒါကိုျငင္းပယ္လို႔ မရဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ၾကားခ့ရဲ တဲ့ အတိုင္းပဲ၊ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ဟာ ဆိုရိွရင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြ ဲ ေအာင္ႏိုင္ခ့တဲ ယ္ဆိုတ့ ဲ ကိစၥန႔ ဲ သတင္းမီဒီယာေတ ြ သိေအာင္လို႔ေျပာခ့ပဲ ါတယ္။ ဒါဟာဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မကေတာ့ဒါကိုလက္ခံပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ေစာေစာတုန္းက ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္ ေျပာခ့သဲ လိုပ ဲ အေပးအယူလုပ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္လိုခ်င္တာ အားလုံးရမွ ဆိုတာေတာ့ အဲဒီလိုစိတ္န႔ေဲ တာ့ ကၽြန္မတို႔လုပ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတာ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘယ္လိုနည္းန႔ ဲအသိအမွတ္ျပဳတာကိုေျပာတာလ ဲ ေတာ့မသိဘူး။
ကၽြန္မအေနန႔ကဲ ေတာ့ ဘားမား ေဂဇက္ထမဲ ွာ ရိွေနတ့ဟဲ ာကို ဘယ္သူမွလ ဲ ပယ္ဖ်က္လို႔ မရဘူး ဒီလိုဟာက အျဖစ္အတိုင္းျဖစ္ခ့ပဲ ါတယ္။ ဆိုတာကိုေတာ့ အခုလိုလက္ရိွ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြ ဲ ကေနၿပီးေတာ့ တက္လာတဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ေျပာလိုက္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ လက္ခံႏိုင္တ့အဲ ေၾကာင္းရိွတယ္လို႔ ကၽြန္မဒီလိုပ ဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါကို
တခ်ိဳ႕လႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ခုအခ်ိန္ထိ ေအာ္ေနပါတယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲအရ လႊတ္ေတာ္ေခၚေပးရမယ္ဆိုတာ ဒါကေတာ့ လက္ေတြ႕က်တ့ ဲ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ လက္ေတြ႕က်တ့ ဲ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတ ြ မဟုတ္ပါဘူး။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ အေရြးခံရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ တခ်ိဳ႕ကလည္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕လည္းလႊတ္ေတာ္ထ ဲ ျပန္ေရာက္ေနတ့ ဲ သူေတြလည္း ရိွပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ လက္ေတြ႕က်က် ႏိုင္ငံေရးရင့္က်က္မႈန႔ ဲ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ၊ အဲေတာ့ ကၽြန္မက ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲန႔ ဲ ပတ္သက္လို႔လည္း အခုထိအာဏာပိုင္မ်ားရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ဟာ လက္ခံႏိုင္ေလာက္စရာဘာရွိလဲ ဆိုတာ ကၽြန္မသံုးသပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကေနၿပီးေတာ့ ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပံုတင္ေရးကို ကၽြန္မေထာက္ခံတာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒါၿပီးေတာ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာ ၀င္ေရြးဖို႔အေရး ၀င္မေရြးဖို႔ အေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ အရ ကၽြန္မတို႔ေနရာသံုးေနရာမွာ ၀င္ၿပီးယွဥ္ၿပိဳင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီသံုးေနရာေနၿပီးေတာ့ စတိေပါ့ေလ၊ အဖြဲရဲ႕ရပ္တည္ေရး အတြက္လုပ္မွာလား၊ ၊ လစ္လပ္ေနတ့ ဲ ေနရာအားလုံးမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ ၀င္လာမွာလား ဆိုေတာ့အမ်ားစုက ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ ၀င္မယ္လို႔ေျပာတာေတြရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ခပ္တိုတိုေျပာေျပာရရင္ ကၽြန္မသေဘာအတိုင္းပဲ လုပ္ပါမယ္လို႔ေျပာတာလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္ေစခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံေရးပါတီ တခုအေနန႔ ဲ မလႈပ္ရွားရတာ အေတာ္ၾကာၿပီ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တခုရဲ႕အလုပ္ေတြကို မလုပ္ၾကရတာေတာ္ေတာ္ ၾကာၿပီ၊ ကၽြန္မတို႔ျပန္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ယူရမယ္။ ေလ့က်င့္ယူရမယ္ဆိုရာမွာကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတ ြ လက္ရိွရယ္၊ အရင္တုန္းက လက္ေဟာင္းန႔ ဲ လက္ရိွရယ္ အားလုံးဟာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီ
တခုအေနန႔ ဲ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ ကိုလုပ္ရမယ္။

ဒီမုိကေရစီ စနစ္ေအာက္မွာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီ တစ္ခုထူေထာင္ၿပီ ဆုိကတည္းက အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာတစ္ခ်ိန္တစ္ခါမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ရေတာ့မွာပါ။ ဒီေတာ့ အဲဒါကလည္း ဒီမိုကေရစီ မူအရလည္း လုပ္သင့္တ့ ဲ ကိစၥ ျဖစ္လို႔လုပ္ခ်င္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ရ့ ဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုရ့ ဲ လႈပ္ရွားေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ အသက္သငြ ္းေပးခ်င္တ့ ဲ အေနအထားန႔ဘဲ ဲ
ကၽြန္မလုပ္ခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

သတင္းစာေတြကန႔ ဲ တူပါတယ္ ကၽြန္မ၀င္ၿပိဳင္မယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ ကၽြန္မရ့ ဲ သိကၡာကို ထိမလား ဆိုၿပီး တစ္ခ်ိဳ႔က စိုးရိမ္ေနတယ္ စိုးရိမ္ၾကပါတယ္တ့ ဲ ရွင္းရွင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ဒီလိုႏိုင္ငံေရး လုပ္တ့ေဲ နရာမွာ ကိုယ့္ရ့သဲ ိကၡာကို ၾကည့္ၿပီး လုပ္တယ္ဆိုတာ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ တယ္ထင္လို႔ရိွရင္ လုပ္ရမွာဘဲ။ ကၽြန္မအေနန႔ ဲ ကေတာ့ ၀င္ထိုက္တယ္လို႔
ထင္ရင္ ကၽြန္မ၀င္မွာဘ ဲ ဒီဟာဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရ့ ဲ သိကၡာန႔ ဲ မဆိုင္ပါဘူး။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရ့ ဲသိကၡာကို အဓိကထား ၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ ဒါဟာ ဆႏၵစြဲန႔ ဲ လုပ္တ့ ဲ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သြားပါမယ္။

အခကု ၽြန္မတို႔ လုပ္ေနတ့ ဲ အလုပ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ စြန္႔စားခ်က္ ဘဲလို႔ ကၽြန္မေျပာရမွာဘ ဲ စြန္႔စားရျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေန သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ စြန္႔စားသင့္တ့ ဲ အခ်ိန္ ေရာက္လို႔ စြန္႔စားမယ္ ဆိုၿပီးဆုံးျဖတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ စြန္႔စားတယ္ဆုိတာက ဘာအဓိပၸါယ္လဲ ဆုိေတာ့ တစ္ရာခုိင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္ေျခ ရွိတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔မေျပာႏိုင္ဘူး ဆိုတ့ ဲ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။ တစ္ရာ ရာခိုင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္ပါမယ္ ဆိုၿပီး အာမခံရိွတ့ ဲ အလုပ္မ်ိဴးမွ လုပ္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္လုိ႔ လုံးလုံးကုိ မျဖစ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း အာမခံခ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ တစ္ရာရာခိုင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္ဖို႔ အာမခံခ်က္ ေပးႏိုင္တ့ ဲ အလုပ္မွ လုပ္မယ္
ဆိုရင္ေတာ့ တျခားအလုပ္ရွာ ရပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မတို႔ရ့ ဲ ယုံၾကည္ခ်က္အရ သုံးသပ္ခ်က္ အရ ေအာင္ႏိုင္ဖို႔ အလားအလာေကာင္းတယ္လုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ေအာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အလားအလာ ေကာင္းတယ္လုိ႔လည္း ယုံၾကည္တယ္လုပ္သင့္တယ္လုိ႔လည္း ယုံၾကည္တယ္။

တခါတေလ အမွန္ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တ့ ဲ ကိစၥတစ္ခုကို လုပ္တ့ေဲ နရာမွာ ေအာင္ႏိုင္ဖို႔
အလားအလာနည္းတယ္ ထင္ရင္ေတာင္ လုပ္ရမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္လို႔ ကိုယ္လုပ္တ့ ဲအခ်ိန္အခါမွာ မေအာင္ျမင္ရင္ေတာင္မွ ကိုယ္က မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခ့တဲ ာေၾကာင့္မို႔ ေနာင္လာမ့ ဲလူေတြအတြက္ လမ္းကပုိၿပီးေတာ့ ခုိင္မာသြားမယ္။ ရွင္းလင္း သြားမယ္ဆုိတာေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာၾကေတာ့
ကၽြန္မတို႔က စနြ ္႔စားၿပီး ဆုံးျဖတ္တ့ေဲ နရာမွာ ေအာင္ႏိုင္မ့ ဲ အလားအလာ ေတြကလည္းေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္တယ္။

ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ကၽြန္မရ့ဆဲ ုံးျဖတ္ခ်က္အရ လုပ္မယ္ဆိုတ့ ဲ လူေတြအတြက္က ၾကေတာ့ အမ်ိဴးသားဒိမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ျပန္လည္ၿပီးေတာ့မွတ္ပုံတင္တ့ကဲ ိစၥကို လက္ခံဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လစ္လပ္ေနတ့ ဲ ေနရာ အားလုံးမွာ ၀င္ၿပီးေတာ့တတ္ႏုိင္သမွ် ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖုိ႔ကုိ ကၽြန္မတုိ႔လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။
ဒီလိုယွဥ္ၿပိဳင္တ့ေဲ နရာမွာ ကၽြန္မအခုကတည္းက တခါထဲေျပာထားခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ လူေရြးတ့ ဲ ေနရာမွာအားလုံးကသိၿပီးသားပါ။ လစ္လပ္ေနတ့ေဲ နရာက ေလးဆယ္ေက်ာ္ပ ဲ ရိွပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ေလးဆယ္ေက်ာ္ဆိုတာဟာ ဘာလုပ္ရမွာလဲဆိုေတာ့ ေျပာတ့လဲ ူေတြကလည္း ရိွတယ္။ ကၽြန္မတို႔က အရည္အတကြ ္ကို ဦးတည္မွာလား အရည္အခ်င္းကို ဦးတည္မွာလား ဒါက ပထမဆုံးေမးရမ့ ဲ ကိစၥပါ။

ဒီေတာ့ ေလးဆယ္ေက်ာ္မေျပာန႔ ဲ လူတေယာက္ေတာင္မွ စိတ္ဓါတ္
ခိုင္မာလို႔ ရိွရင္ အမ်ားႀကီးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ကၽြန္မတို႔ဟာ ေလးဆယ္ေက်ာ္ ဆိုေပမ့ ဲ နည္းတယ္လို႔ ထင္လို႔ရိွရင္ နည္းတယ္လို႔ ေျပာတ့လဲ ူေတြက အဲဒီဟာအားလုံးကို ေအာင္ႏိုင္ေအာင္ လပု ္ျပပါ။ ဒီေလာက္ဆို ဒီေလာက္နည္းနည္းေလးပဲ ဆုိရင္အေပ်ာ့ေပါ့ဆုိၿပီး လုပ္ျပေလ။ နည္းတယ္လုိ႔ ထင္လုိ႔ရွိရင္ အဲေလာက္ေတာ့ လုပ္ျပရမွာေပါ့။

ဒါဟာကၽြန္မတို႔ ဒိလိုလုပ္တ့ေဲ နရာမွာ သေဘာထားႀကီးႀကီးန႔ ဲ အနာဂတ္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ လူေရြးရမယ္။ ဒါကၽြန္မတို႔အစမ္းသေဘာပဲေပါ့။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒီပထမ အတြင္းမွာ ကၽြန္မတုိ႔ စမ္းၿပီးေတာ့ ထည့္လုိက္တာလုိ႔ေျပာလုိ႔ရတယ္။ စမ္းၿပီးေတာ့ ထည့္လုိက္တာဆုိတာ ကၽြန္မတုိ႔အတြက္တင္ စမ္းတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ျပည္သူကလဲကၽြန္မတို႔ကို စမ္းမွာပဲ။ အစတုန္းကေတာ့ အမ်ိဴးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ထပ္တလဲလ ဲ ေျပာခ့တဲ ယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကိုေရြးေကာက္ခံခ့ရဲ တယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလ ဲ ဘာမွလုပ္ပိုင္ခြင့္ မရခ့ဘဲ ူး။ အခုလုပ္ကိုင္ခြင့္ ပိစိေကြးေလး ရတ့အဲ ခ်ိန္မွာ
ဘယ္ေလာက္လုပ္ႏုိင္လဲလုိ႔ ျပည္သူက ၾကည့္ေနမွာျဖစ္တယ္။

ျပည္သူကသုံးသပ္ေနမွာ ျပည္သူကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ကိုစီရင္ခ်က္ခ်မွာ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ စကတည္းက ကၽြန္မတို႔သေဘာထား ႀကီးႀကီးန႔ ဲ ျပည္သူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကိုၾကည့္ၿပီးႏိုင္ငံရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ သြားရမွာပါ။

အခုဒီကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႕ခ်ုဳပ္၀င္ေတြစာထဲမွာ ကၽြန္မတို႔ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပုံတင္ေရြးေကာက္ပြဲ လစ္လပ္ေနတ့ေဲ နရာေတ ြမွာ၀င္ေရးကို သေဘာမတူတ့ ဲ အဖြဲ႕၀င္မ်ားဟာလည္း ကၽြန္မတို႔န႔ ဲ အတူလက္တြဲၿပီးေတာ့ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ႀကိဳးစားႀကိဳးစား သြားၾကပါလို႔ ကၽြန္မ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မေစာေစာက ေျပာခ့တဲ ့ ဲ အတိုင္းပါပဲ၊ ဒါဒီမိုကေရစီပဲ၊
ကုိယ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ဒီမိုကေရစီခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ဆိုတာ ဒီဟာမ်ိဳးကျပတယ္။

ကိုယ္သေဘာမတူတ့ ဲ ကိစၥျဖစ္ရင္ေတာင္မွ ဒီမိုကေရစီ သေဘာထား အရ ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ ရိွသမွ် အင္အားေတြန႔ ဲေဖးမေပးမယ္။ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ဆိုတ့စဲ ိတ္ဓါတ္ကို ေမြးျမဴေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုစိတ္ဓါတ္ေတြန႔ ဲ ကၽြန္မတို႔လုပ္သြားမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ေအာင္ႏိုင္မႈဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ ကၽြန္မတို႔ရမွာပါ။
ကၽြန္မတို႔န႔ ဲ အရင္ ကၽြန္မလြတ္လာတ့ ဲ အခ်ိန္အထိေတာ့ စၿပီးေတာ့ တြဲခ့တဲ ့ ဲ ဒီမိုကေရစီ ကြန္ရက္ထဲက ပုဂိၢဳလ္မ်ားလည္းရွိပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ထည့္ၿပီး၊ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ဆက္လုပ္သြားေစခ်င္ပါတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မအခုကတည္းက ေျပာထားပါရေစ။
ကိုယ္လိုတ့ ဲ အခါသုံးၿပီး မလိုတ့အဲ ခါ ပစ္တ့ ဲ အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳး လုံး၀မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ အျမဲတမ္းကၽြန္မတို႔ အေပၚမွာေကာင္းခ့တဲ ့သဲ ူ၊ ရဲေဘာရဲဘက္ ေတြ၊ မဟာမိတ္ေတြန႔ ဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ လက္တြဲသြားၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံဟာအားလုံးလိုခ်င္တ့ ဲ ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္တ့ ဲ အထိ ကၽြန္မတို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေလွ်က္လွမ္းသြားမယ္ ၊ အဲဒါအတြက္အားလုံးက စုၿပီးေတာ့ တက္တက္ႀကြႀကြန႔ ဲ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ၾကပါဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကေနၿပီးေတာ့ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါတယ္။

အလုပ္ေတြမ်ားမယ့္ ကိစၥျဖစ္လာၿပီဆိုေတာ့ အားလုံးဟာ နံပါတ္ ၁ ကေတာ့ မွန္ကန္တ့ ဲ စိတ္ဓါတ္ေတြကို ေတာင့္ထားရမွာပါ။ မမွန္ကန္တ့ ဲ စိတ္ဓါတ္ေတကြ ိုေတာ့ ပယ္ရွားလိုက္ပါ။ မွန္ကန္တ့ ဲ စိတ္ဓါတ္ေတြန႔ ဲ ကၽြန္မတို႔ေရွ႕ကို ဆက္ၿပီးေတာ့ သြားရမယ္၊ အခက္အခဲေတ ြ အမ်ားႀကီးရိွမယ္။ ဒါကၽြန္မတို႔ လြယ္တ့ ဲ လမ္းလို႔ မေျပာခ့ပဲ ါဘူး။ စၿပီးေတာ့ ဒီလမ္းႀကီးဟာလြယ္ခ့တဲ ာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလမ္းႀကီးကလည္း အဆုံးမရိွတ့လဲ မ္းပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အဆုံးမရိွတ့လဲ မ္းပါ။

ဒီမိုကေရစီအစိုးရတခု တက္ၿပီးရင္ တာေတာင္မွ တည္တံ့ခိုင္ျမဲဖို႔ လုပ္ရတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
အခုကမၻာမွာၾကည့္လိုက္လို႔ ရိွရင္ အင္မတန္မွ ၀ါရင့္ေနၿပီျဖစ္တ့ ဲ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတ ြ ေတာင္မွ ထပ္တလဲလ ဲ ျပႆနာေတ ြေပၚတယ္။ ထပ္တလဲလ ဲ အခုလက္ရိွ ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြန႔ ဲ ဒီမိုကေရစီမူေတြကို ဘယ္လိုညိွရမလဲ၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းထားေတြကို ဘယ္လိုညိွရမယ္ ဆိုတ့ ဲ ျပႆနာေတြဟာ အျမဲေပၚေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔လည္းထပ္တလဲလ ဲ ထပၿ္ပီးေတာ့ ႀကိဳးစားသြားရမယ္ အင္မတန္မွ ခက္ခဲတ့လဲ မ္းအရွည္ႀကီးကို ေလွ်ာက္တ့အဲ ခါမွာ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ စိတ္အျပည့္န႔ ဲ တဦးအေပၚတဦး သစၥာေစာင့္ထိန္းၿပီး ေတာ့ ႏိုင္ငံအက်ိဳး ျပည္သူ႔အက်ိဳးကိုသာ မ်က္ႏွာမူၿပီး
လုပ္သြားၾကပါလို႔ ကၽြန္မေမတၱာရပ္ခံရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။ ။

No comments:

Post a Comment