ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Thursday, April 1, 2010

အမ်ဳိးသားေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရး၊ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ရန္သူ (၂)

စာဖတ္ပုရိတ္သတ္မ်ားခင္ဗ်ား.... ေဆာင္းပါးရွင္ M.ထက္ေခါင္၏ အႏွစ္သာရရွိေသာ အခန္းဆက္ ေဆာင္ပါး တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အပုိင္း(၁)ကုိ ဒီေနရာတြင္

http://thawthikho.blogspot.com/2010/01/blog-post_1022.html

ဖတ္ရွဳႏုိင္ပါသည္။ ေကအိုင္စီသတင္းမွျပန္လည္ကူးယူေဖၚျပသည္။


M.ထက္ေခါင္

ဒုတိယသက္ေသ

ဒုတိယ တင္ျပလုိသည့္ အေထာက္အထားမွာ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းမွ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့စြယ္စုံ က်မ္းကုိ စာေပဗိမာန္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဘာသာျပန္ စာေပအသင္းက ၁၉၄၉ခုႏွစ္တြင္ စတင္ျပဳစုခဲ့ၿပီး ၁၉၅၄ခုႏွစ္ အတြဲ(၁)မွ စ၍ ၁၉၇၆ခုႏွစ္ အတြဲ(၁၅)အထိ ျမန္မာအကၡရာစဥ္အတုိင္း ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ စာေပဗိမာန္သည္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအ မ်ားအျပားတြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ စြယ္စုံက်မ္းမ်ားနည္းတူ မိမိတုိင္းျပည္ အပါအ၀င္ တကမၻာလုံးရွိ တုိးတက္တီထြင္ မႈမ်ား၊ သိပၸံပညာရပ္မ်ား၊ ကမၻာ့သမုိင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံ့သမုိင္း၊ စုိက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရး၊ ကူးသန္းသြားလာေရးႏွင့္ ယဥ္ ေက်းမႈ၊ စာေပ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ အႏုပညာ အရပ္ရပ္မွ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားသူမ်ား၊ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိအက်ဥ္းမ်ား၊ ကမၻာ့ႏုိင္ငံမ်ား၊ ၿမိဳ႕ရြာမ်ား၊ သက္ရွိသတၱ၀ါမ်ား စသျဖင့္ ေကာင္းကင္၊ ေရ၊ ေျမ၊ စၾကာ၀ဠာ က႑အသီးသီး၊ ေဒသႏၱရ အရပ္ရပ္ရွိ သိစရာ မွတ္စရာ၊ ဗဟုသုတ အျဖာျဖာကုိ စုေဆာင္းလ်က္ စာေပဗိမာန္၏ ရုပ္ျပဗဟုသုတဘဏ္ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းအျဖစ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။


စြယ္စုံက်မ္းမ်ားမွာ ၾကားဖူးသိဖူးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ပုိမုိသိရွိလာေစသလုိ၊ အနည္းငယ္မွ် မၾကားခဲ့ မသိခဲ့ဖူးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိလည္း ေလ့လာသိရွိလာေစသည့္ ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအုိးႀကီး မ်ားျဖစ္သည္။
၁၉၆၇ခုႏွစ္ ထုတ္ေ၀ေသာ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းအတြဲ (၁၀) (ျမတ္-ယူး)တြင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးအေၾကာင္းကုိ စာမ်က္ႏွာ ၃၃၇မွ ၃၅၃အထိ ေတြ႕ရွိရသည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မ်ဳိးႏြယ္စု၊ မ်ဳိးရုိးဗီဇ၊ ျမန္မာဟူေသာ အမည္ျဖစ္ေပၚလာပုံႏွင့္ အျခားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားက ေခၚေ၀ၚပုံမ်ား၊ မိရမာ၊ မရမာ၊ ၿမံမာ၊ ျမန္မာ၊ ျမမၼာ စသျဖင့္ ေက်ာက္စာ၊ မင္စာတုိ႔တြင္ ေရးထုိးလာခဲ့ပုံမ်ားႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔၏ စစ္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမုိင္းေၾကာင္း အေထြေထြကုိ အကုိးအကား အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ အေတာ္ကေလး ျပည့္စုံစြာ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးအေၾကာင္းကုိ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ခ်ီ၍ ျပည့္စုံစြာ ေဖာ္ျပထားေသာ စြယ္စုံက်မ္းႀကီး၌ တုိင္း ျပည္ႏွင့္အ၀ွမ္း တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သုံးစြဲေခၚေ၀ၚေနၾကေသာ ဗမာဟူသည့္ ေ၀ါဟာရႏွင့္ ဗမာလူမ်ဳိးအေၾကာင္း လည္း အနည္းငယ္မွ်ပင္ျဖစ္ေစ ပါကုိ ပါရွိရမည္ဟု ယူဆကာ ရွာၾကည့္သည္။
ထုိမွ် ဖတ္စရာ မွတ္စရာ ဗဟုသုတအေထြေထြ စုံလင္ႂကြယ္၀ေသာ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း၌ အတြဲ (၅) (တူ-နိ) စာမ်က္ႏွာ ၄၄ မွ ၄၉တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး အေၾကာင္းမွလြဲ၍ ‘‘ဗမာ”ဟူေသာ လူမ်ဳိးအ ေၾကာင္းကုိမူ ဗထက္ၿခိဳက္ အကၡရာပါေသာ အတြဲ (၇) (ပဥ္-ဗီး)ႏွင့္ အတြဲ (၈) (ဗီး-မေဟာ)တြင္သာမက ရွိရွိသမွ် အတြဲမ်ားအားလုံး ကုန္ေအာင္ ရွာၾကည့္ေသာ္လည္း တစြန္းတစမွ်ပင္ မေတြ႕ရွိရေခ်။ ကမၻာတြင္ ဗမာလူမ်ဳိးဟူ၍ မရွိ။ ျမန္မာလူမ်ဳိးဟူ၍သာရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းက သက္ေသျပေနေလသည္။ ပုံ-(၃)
ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းမွ ျမန္မာလူမ်ဳိး
ျမန္မာ့ စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ (၁၀)တြင္ ပါရွိသည့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးအေၾကာင္းတြင္ ေရွးျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ ၀င္ ေရာက္လာပုံ၊ ျမန္မာအစု၀င္ လူမ်ဳိး အမ်ဳိးအႏြယ္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု၏ အပသုိ႔ ေရာက္ေနေသာ ျမန္မာမ်ား၊ ေရွးဦးျမန္မာစကားေျပာသူမ်ား၊ ေရွးျမန္မာတုိ႔၏ စရုိက္သဘာ၀ ေယ်ဘုယ်လကၡဏာႏွင့္ ျမန္မာမ်ား ေရႊ႕ေျပာင္း ေရာက္ရွိလာၾကပုံ သမုိင္းေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ား၊ ခန္႔မွန္းသုံးသပ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။
ျမန္မာအစတေကာင္းက ဆုိသည္မွာ ျမန္မာလူမ်ဳိး၏ အစကို ဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာမင္းတုိ႔၏ အစ ကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ မဇၩိမေဒသ ကပၸိလ၀တ္မွ သက်သာကီ၀င္မင္း အဘိရာဇာမွ အစျပဳခဲ့ေသာ တေကာင္း မင္းဆက္၊ ၎မင္းဆက္၏ အႏြယ္တို႔က၊ ဓည၀တီႏွင့္ သေရေခတၱရာတုိ႔ကုိ တည္ခဲ့ၿပီးေနာက္၊ သေရေခတၱရာ အႏြယ္၀င္ ပ်ဥ္ျပားမင္းက ပုဂံကုိ ေအဒီ ၈၄၉ခုႏွစ္မွာ တည္ခဲ့ေၾကာင္း၊ တကယ့္ျမန္မာလူမ်ဳိး၏ အစသည္ တိဘက္ျပည္ အေရွ႕ေျမာက္ဖက္ ကန္စုနယ္၏ ေတာင္ပုိင္းေဒသမွ ျဖစ္ခဲ့ဟန္တူေၾကာင္း သမုိင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာဂ်ီအိတ္ခ်္လု(စ္)၏ အဆုိမ်ားကုိ ကုိးကား ေဖာ္ျပထားသည္။
ေရွးျမန္မာတုိ႔၏ အရည္အေသြးမ်ားတြင္ ေရွးျမန္မာတုိ႔သည္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ လူမ်ဳိး၏ အေျခအေန တုိး တက္မႈတုိ႔ထက္ လြတ္လပ္ေရးကုိ ျမတ္ႏုိးၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရုပ္တုိ႔၏ ဖိႏွိပ္မႈေၾကာင့္ မူရင္းေဒသ ကန္စုမွ ဖဲခြာေရွာင္တိမ္းလာၾကရာ ဆင္းရဲဒုကၡက်ပ္တည္းပင္ပမ္းမႈမ်ဳိးစုံကုိ အျခားေသာ တိဘက္-ျမန္မာ အႏြယ္၀င္မ်ား ထက္ ပုိမုိေတြ႕ႀကံဳခံစားခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒုကၡဆင္းရဲမ်ားကုိ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ၍ ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့ၾကရာမွ ဆင္းရဲမႈတုိ႔ကုိ ခံယူႏုိင္ျခင္း၊ ဇြဲ၊ သတိၱႏွင့္ အမ်ဳိးအတြက္ ဂုဏ္ယူတတ္ျခင္း၊ လူမ်ဳိးစု ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဓေလ့တုိ႔ကုိ ထိန္းသိမ္း လုိျခင္း၊ စည္းလုံးညီညြတ္လုိျခင္း စသည့္ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အရည္အေသြးမ်ားကုိ ခုိင္ခုိင္ၿမဲၿမဲ ရခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ထုိအရည္အေသြးမ်ားအျပင္ ယူနန္နယ္ အေနာက္ပုိင္း နန္ေက်ာ၀္ (နန္ေခ်ာင္) ေဒသတြင္ ေနခဲ့ရစဥ္က ကုိယ္တုိင္ပါ၀င္ဆင္ႏြဲရေသာ စစ္မ်ားႏွင့္ တုိက္ပြဲမ်ားမွ ရရွိခဲ့ေသာ အေတြ႕အႀကဳံတုိ႔ေၾကာင့္ စစ္ဆင္စစ္ထုိးအ တတ္ႏွင့္ တုိက္ရည္ခုိက္ရည္တုိ႔မွာ ပုိမုိတုိးတက္ေကာင္းမြန္ခဲ့မည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နန္ေက်ာ၀္ေဒသတြင္ ေနစဥ္ က ၎လူမ်ဳိးတုိ႔အား မန္၊ မန္ေက်ာ၀္၊ ၀မ္က်ဳ၊ ၀မ္ဖုိင္ယု၊ ဖူ စေသာ အမည္မ်ားျဖင့္ တရုတ္တုိ႔က ေခၚေ၀ၚခဲ့ ေၾကာင္း၊ စစ္ထုိးေကာင္းသူမ်ား၊ ျမင္းသည္ေက်ာ္မ်ား၊ ခြန္အားႀကီးသူမ်ား၊ သတိၱေကာင္းသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ထားသည္။
စြယ္စုံက်မ္းမွ ျမန္မာအေၾကာင္းတြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျမန္မာတုိ႔၏ ရုိးရာဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပမႈမ်ား၊ ဘာသာေရး ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈမ်ား စသည္တုိ႔ မပါရွိပဲ စစ္ေရးႏွင့္ ပတ္ သက္၍သာ စစ္ထုိးေကာင္းသူမ်ား၊ သန္စြမ္းသူမ်ား၊ နည္းပရိယာယ္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား စသျဖင့္ စစ္ေရးကုိ အဓိက ထား၍ ဂုဏ္ယူစြာ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။
စစ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပရာတြင္လည္း လက္ဦးမဆြ ေရာက္ရွိအေျခခ်ေနထုိင္ၾကသည့္ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ကရင္၊ ပေလာင္၊ ခ်င္း စေသာ တုိင္းရင္းသားတုိ႔၏ နယ္ေျမမ်ားသုိ႔ က်ဴးေက်ာ္စစ္ျပဳ၊ တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္ နယ္ခ်ဲ႕မႈမ်ား။ ယုိးဒယားႏွင့္ အာသံ မဏိပူရအထိ တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ တရုတ္တပ္မ်ားကုိပင္ အႏုိင္တုိက္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္းမ်ားလည္း အက်ဥ္းမွ် ေဖာ္ျပထားသည္။ တရုတ္တပ္ႀကီးကုိ ရင္မဆုိင္၀ံ့ဘဲ အရႈံးေပးၿပီး ေျပးရသည့္ တရုတ္ေျပးမင္းဟူ၍ ရွိခဲ့သည့္ ရာဇ၀င္ေၾကာင္းကုိေတာ့ တစြန္းတစမွ် မေဖာ္ျပ။
မည္သုိ႔ပင္ ရႈံးနိမ့္ခဲ့ဘူးေသာ္လည္း စစ္ေရးအေတြ႕အႀကဳံမ်ားသူမ်ားျဖစ္၍ ႏုိင္ပြဲေတြမ်ားလာခဲ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ႏုိင္ပြဲေတြမွာ စစ္ဆင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္ အသင့္ျဖစ္မေနေသးသူမ်ား၊ အကာအကြယ္မ ရွိ လက္နက္ကိရိယာ မစုံလင္သူမ်ား၊ ကုိယ့္အစုကေလးႏွင့္ကုိယ္ တကြဲတျပား သီးျခားစီ ေအးခ်မ္းစြာ ေနထုိင္ေန သူမ်ားကုိ အင္အားသုံး၍လည္းေကာင္း၊ ေရွာင္တခင္ ၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္၍လည္းေကာင္း ရရွိခဲ့သည့္ ႏုိင္ပြဲေတြ က အမ်ားစုျဖစ္သည္။ အႏုိင္ရပါမ်ားေသာအခါ မည္သူမဆုိပင္ မိမိတို႔ကိုယ္ မိမိတုိ႔ အထင္ႀကီးလာၾက၊ အျခားသူ မ်ားကုိ စီးပုိးေစာ္ကားခ်င္လာၾက၊ ငါတေကာ ေကာခ်င္လာၾကသည္။ အျခားလူေတြသည္ ငါတုိ႔လုပ္သမွ်ခံရမည့္ သူေတြဟု သေဘာထားလ်က္၊ လူမႈကိစၥအ၀၀အေပၚ ခ်ယ္လွယ္ခ်င္လာၾကသည္။ မိမိ အႏုိင္ရႏုိင္ေသာ သူတုိ႔ အား မၿပိဳင္မီကပင္ မိမိႏွင့္ တန္းတူညီမွ် သေဘာထားလုိစိတ္ မရွိ။ ဆုိင္ၿပိဳင္ အႏုိင္ရလုိက္သူမ်ားအေပၚတြင္လည္း ေထာက္ထားညာတာလုိစိတ္ မရွိ။ တဦးခ်င္းစီ၏ ရပုိင္ခြင့္ အခြင့္အေရးကုိ ေပးလုိစိတ္မ်ားမရွိ ျဖစ္လာကာ ထုိမွတ ဆင့္ အႏုိင့္အထက္ ဖိႏွိပ္ပိတ္ပင္ ကြၽန္ျပဳလုိစိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာတတ္ၾကေလသည္။
တုိင္းရင္းသားႏွင့္ ျမန္မာ
ဗမာလူမ်ဳိးကုိ စြယ္စုံက်မ္းထဲ၌ အဘယ့္ေၾကာင့္ မထည့္သြင္းရသနည္း။ ဗမာလူမ်ဳိးဟူသည္မွာ တကယ္မ ရွိခဲ့၍ ျဖစ္သည္။
ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္၊ ဒုတိယ အဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္မ်ား ေႏွာင္းပုိင္း၊ ၿဗိတိသွ်တုိ႔၏ အေခၚအေ၀ၚ “ဘားမား”ကုိ မွွီး၍ မိမိတုိ႔ကုိယ္မိမိတုိ႔ ေခၚေ၀ၚသည့္ “ဘမာ”ဆုိသည္မွာလည္း စြယ္စုံက်မ္းထဲတြင္ မရွိ။ ႏႈတ္အ ေခၚအေ၀ၚအားျဖင့္သာ ရွိေနေသာ ဘမာ စာလုံးကုိ ဘကုန္းျဖင့္ မေပါင္းဘဲ အသံထြက္ ပုိမုိမာေက်ာ၍ ဖဦးထုပ္ သံႏွင့္ အေရာေရာအထြးေထြး ျဖစ္စရာလည္း မလိုေသာ ဗထက္ၿခိဳက္ျဖင့္ “ဗမာ”ဟု ေရးသားေခၚေ၀ၚခဲ့ျခင္းမွာ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး၏ တီထြင္မႈသာ ျဖစ္ေလသည္။ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးသည္ ျမန္မာႏွင့္ ျမန္မာမဟုတ္ေသာ တုိင္းရင္းသားအားလုံးကုိ သိမ္းက်ဳံးေပါင္းရုံး ေခၚဆုိသည့္ အမည္အျဖစ္ မည္သည့္အခါကမွ် မရွိခဲ့ေသာ “ဗမာ ျပည္” “ဗမာလူမ်ဳိး”ဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းကုိ တီထြင္သုံးႏႈန္း အသိအမွတ္ျပဳေစခဲ့သည္။
ဤႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတဦးတည္း ေနသည့္ႏုိင္ငံမဟုတ္။ ျမန္မာမ်ား ဤႏုိင္ငံသုိ႔ မေရာက္မီ ႏွစ္ကာ လၾကာရွည္စြာကပင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအခ်ဳိ႕ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ၊ အင္အားႀကီးသူမ်ား၏ ထိပါးေႏွာက္မႈ အႏၱရာယ္ကင္းေ၀း ၿငိမ္းေအးရာ ရွာေဖြေရႊ႕ေျပာင္းေရာက္ရွိ ေနထုိင္လာခဲ့ၾကသည္။ မူလေဒသခံမ်ားဟု ဆုိႏုိင္သည္။ ထီးက်ဳိးစည္ေပါက္ သူ႕ကြၽန္ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ရေသာ ႏုိင္ငံအား လြတ္ေျမာက္ရန္ ေတာ္လွန္ တုိက္ခုိက္ခဲ့ရာတြင္လည္း တုိင္းရင္းသားတုိ႔၏ အခန္းက႑မွာ အေတာ္ပင္ အေရးပါအရာေရာက္သည္။ မိမိတုိ႔ ထက္ လက္နက္အင္အားသာလြန္သည့္ နယ္ခ်ဲ႕ကုိ အရႈံးမေပး အညံ့မခံဘဲ တုိက္ခုိက္ခဲ့ေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ား အေၾကာင္း ႏုိင္ငံ့သမုိင္းမွာ ရွိခဲ့သည္။
၀န္းသုိေစာ္ဘြား၊ စကားေစာ္ဘြား၊ ရွမ္းျပည္မွ လင္းပင္မင္းသား၊ က်ဳိင္းတုံ၊ မုိးနဲ၊ ေမာက္မယ္ ရပ္ေစာက္၊ မုိင္းပြန္တုိ႔မွ ေစာ္ဘြားမ်ား၊ ကယား ေစာလေပါ၊ ခ်င္းေတာင္ ဗုိလ္ဆြန္ပက္၊ ကခ်င္ ဖုန္ကန္ဒူး၀ါး၊ ဆမားဒူး၀ါး၊ လြယ္ဆုိင္ဒူး၀ါး၊ ဆဒုံးဒူး၀ါး၊ ၀နယ္မွ ေစာမဟာ၊ ေနာ္ခမ္းဦး၊ ဓႏုျဖဴနယ္သား ဗုိလ္ျမတ္ထြန္းႏွင့္ မန္းလုံး၊ ရခုိင္ ဗုိလ္ေဇာ္ဂ်ီ၊ ဗုိလ္မ်က္ကန္း၊ ပအုိ၀္းအမ်ဳိးသား မရမ္းေခ်ာင္းဘုန္းႀကီးႏွင့္ ဗုိလ္ခန္႔ ဦးစီးသည့္ မြန္အမ်ဳိးသား ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား စသျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ သူ႕ကြၽန္မခံ ျပန္လည္ေတာ္လွန္တုိက္ခုိက္ခဲ့ၾကေသာ တုိင္း ရင္းသားမ်ား၏ အခန္းက႑ကုိ အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ေန၍ မရ။ ဂ်ပန္ကုိ ေတာ္လွန္ရာတြင္လည္း တုိင္းရင္းသား တုိ႔၏ ႀကိဳးပမ္းမႈကုိ လ်စ္လ်ဴရႈ၍ မရ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရး ေတာင္းဆုိရာတြင္ တုိင္းရင္းသားေတြမပါဘဲ အလုပ္ျဖစ္မည္မဟုတ္။ ၿဗိတိသွ်က ျပည္နယ္ႏွင့္ ျပည္မကုိ တသီးတျခားစီ ခြဲထုတ္ခ်င္သည္။ တုိင္းရင္းသားေတြမပါဘဲ ေပးမည့္လြတ္လပ္ ေရးမွာ ျမန္မာတုိ႔အတြက္ အက်ဳိးရွိႏုိင္မည့္ လြတ္လပ္ေရးမဟုတ္။ ျပည္မႏွင့္ ေပါင္းစည္းရန္အတြက္ တုိင္းရင္း သားတုိ႔၏ သေဘာဆႏၵကုိ ရယူဖုိ႔လုိသည္။ အထူသျဖင့္ ေတာင္တန္းေဒသ တုိင္းရင္းသားေတြကုိ စည္းရုံးဖုိ႔ လုိ သည္။ တုိင္းရင္းသားေတြကုိ စည္းရုံးရန္မွာ ၎တုိ႔အေပၚ သေဘာထား ေစတနာမွန္ဖုိ႔ လုိသည္။ ၎တုိ႔၏ အခြင့္ အေရးေတြကုိ သိနားလည္ရမည္။ ၎တုိ႔ကုိ ေနရာေပးရမည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ေတာင္တန္းေဒသ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ ယုံၾကည္မႈကုိ ရယူႏုိင္ခဲ့၏။
ျမန္မာလူမ်ဳိးႏွင့္ တုိင္းရင္းသားတုိ႔၏ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ သိထားနားလည္ၾကေသာ ေခတ္ပညာတတ္မ်ား သည္လည္း ထုိအခ်ိန္တြင္ တုိင္းရင္းသားတုိ႔အေနျဖင့္ ဘမာလည္းျမန္မာ၊ ျမန္မာလည္းဘမာဟု နားလည္မႈလြဲစြာ သိျမင္ထားၾကသည္ကုိ ေခ်ဖ်က္ရွင္းလင္းၿပီး တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး၏ ရပ္တည္ခ်က္ႏွင့္ “တုိ႔ဗမာ”ဟူေသာ ေ၀ါဟာ ရအေပၚ အဓိပၸါယ္ေဖာ္ေဆာင္မႈမ်ားအားျဖင့္ ဗမာႏွင့္ ျမန္မာ အသုံးအႏႈန္းကုိ ကြဲကြဲျပားျပား သေဘာေပါက္ေစခဲ့ ေလသည္။
“မဟာ” ျပႆနာ
တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္ေနသည့္အခ်ိန္က တုိင္းရင္းသားအားလုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳ သည့္ အေခၚအ၀ၚအျဖစ္ “ဗမာျပည္” “ဗမာလူမ်ဳိး”ဟု ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကေသာ္လည္း တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရသည့္အ ခါမွာေတာ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးအပါအ၀င္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ေနထုိင္ေနၾကသည့္ႏုိင္ငံကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံဟူ၍ မွည့္ေခၚ လုိက္ျခင္းမွာ သခင္ဘေသာင္း စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းတုိ႔ ပါ၀င္ ေသာ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးက ခ်မွတ္ထားခဲ့သည့္မူကုိ ေျပာင္ေျပာင္ႀကီး ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္လုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ သည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ တုိင္းရင္းသားတုိ႔ အေရးကိစၥအေပၚ နားလည္ေထာက္ထားတတ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား လုပ္ႀကံခံခဲ့ရၿပီးျဖစ္၍ တုိင္းရင္းသားတုိ႔အေရးအတြက္ က်န္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဂရုစုိက္စရာ မလုိဟု ဖဆပလတြင္းမွ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒီမ်ားက မွတ္ယူခဲ့ၾကသည္။ ထုိသူတုိ႔မွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ မည္ သည့္အခါကမွ် မတည့္ခဲ့ေသာ စားဖားႀကီးမ်ား၊ ကုိယ္က်ဳိးရွာသူမ်ား၊ ၀ိသမေလာဘသမားမ်ား၊ ဒီမုိကေရစီ အေရ ၿခံဳႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားျဖစ္သည္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးဟူသည္မွာ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိေနခဲ့ၿပီး ျဖစ္၏။ ဗမာလူမ်ဳိးဆုိသည္ကေတာ့ မရွိ။ ဤႏုိင္ငံ၌ ျမန္မာလူမ်ဳိးဟူ၍ ရွိေနသည္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံဟူ၍ အမည္မွည့္လုိက္ျခင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔၏ ႏုိင္ငံဟု ဆုိလုိရာေရာက္ၿပီး။ ေရွးယခင္ကတည္းကပင္ ေရာက္ရွိေနထုိင္ေနခဲ့ၾကေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ား၏ သေဘာထားကုိ ဂရုမစုိက္ဘဲ ႏုိင္ငံအေပၚ လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုိက္သည့္ အျပဳအမူပင္ျဖစ္သည္။
မလိမ့္တပတ္လုပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဇြတ္အတင္းအဓမၼ ေမာင္ပုိင္စီး၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မည္ သည့္နည္းႏွင့္မဆို ဤႏုိ္င္ငံကုိ အရယူၿပီး တုိင္းရင္းသားတုိ႔အား ၎တုိ႔၏ လက္ေအာက္ခံမ်ားအျဖစ္ စီးပုိးေစာ္ ကား ကြၽန္ျပဳလုိၾကသည့္ မဟာျမန္မာ၀ါဒီေတြလည္း အထင္အရွားရွိေနသည္။
အျမင္တုိသူမ်ား၊ အသိဥာဏ္နည္းပါးသူမ်ား အာဏာရလာသည့္အခါ ျဖစ္တတ္ၾကသည့္ သဘာ၀အ တုိင္း ငါ့လူမ်ဳိးက ပုိေတာ္၊ ငါ့လူမ်ဳိးက ပုိတက္၊ တျခားလူမ်ဳိးေတြမွာ ငါတုိ႔ေလာက္ အရည္အခ်င္းမရွိ၊ ယဥ္ေက်းမႈမ ရွိ၊ ပညာမရွိ၊ ၎တုိ႔ကုိ ငါတုိ႔က ဦးေဆာင္ရမည္။ လမ္းညြန္ၾကပ္မတ္ ခ်ဳပ္ကုိင္ရမည္ဆုိသည့္ သေဘာထားေတြ ေပၚေပါက္လာသည္။ ထုိသေဘာထားမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရး ဆုိသည့္သေဘာထားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘာထားမ်ားျဖင့္ လူမ်ဳိးစုတုိ႔အေပၚ ဖိႏွိပ္၊ အုပ္စီးထားလုိမႈ၊ အင္အားသုံး အ ၾကမ္းဖက္ အႏုိင္က်င့္လုိမႈ၊ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားမႈမ်ားကုိ တဘက္က ကာကြယ္တြန္းလွန္တုံ႔ျပန္သည့္အခါမွာေတာ့ အဆုံးမသတ္ႏုိင္ေသာ ေဒါသ၊ မာန၊ အာဃာတမ်ားျဖင့္ အမုန္းသံသရာ လည္ၾကရေလသည္။
တုိင္းရင္းသားမ်ားမွာ ကမၻာက အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ လူတဦးခ်င္းစီ၏ ေမြးရာပါ ရပုိ္င္ခြင့္မ်ား ဆုံးရႈံး ခဲ့ၾကရသည္။ တုိင္းရင္းသားမ်ားသာမက ထုိအာဏာရူးတုိ႔၏ လက္ေအာက္ခံ ျပည္သူလူထုတရပ္လုံးမွာလည္း လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခြင့္၊ အသင္းအပင္း ဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ စုေ၀းေဟာေျပာခြင့္စသည့္ အေျခ ခံလူ႕အခြင့္အေရးမ်ား မရရွိေတာ့ဘဲ ၎တုိ႔၏ ကန္႔သတ္ပိတ္ပင္မႈမ်ားေအာက္တြင္ ႏွစ္ကာလၾကာရွည္စြာ ေန ထုိင္ခဲ့ၾကရ၏။
မဟာ၀ါဒီႏွင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ား
၁၉၉၆ခုႏွစ္က လြတ္လပ္ေသာ ကရင့္သမုိင္း သုေတသနဌာနမွေန၍ “လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ ေဆာက္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚ၌”ဆုိေသာ စာအုပ္ငယ္တအုပ္ကုိ တည္းျဖတ္ထုတ္ေ၀ဘူးခဲ့သည္။ ထုိစာအုပ္ နိဂုံး ပုိင္းတြင္ မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒီ (Chauvinist) မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်ေနာ္ အနည္းငယ္မွ် ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့၏။ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒီတုိ႔မွာ အမ်ဳိးသားတရပ္လုံးႏွင့္ မဆုိင္။ အမ်ဳိးသားတရပ္အတြင္း လူတစုႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ထုိလက္တဆုပ္စာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ သာမန္လူမ်ားဆုိလွ်င္ လူအမ်ားစုအတြက္ မည္သုိ႔မွ် မေထာင္းတာေသာ္လည္း၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူ အာဏာရပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ပါက အျခားအမ်ဳိးသားမ်ား အပါအ ၀င္ လူအမ်ားအျပားပင္ ဒုကၡေရာက္ၾကရေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္လည္း ထုိမဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒီတုိ႔သည္ တကယ္တမ္း အားျဖင့္ စစ္မွန္ေသာ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒီ မ်ဳိးခ်စ္ (Patriot)မ်ား မဟုတ္ၾက။ ၎တုိ႔သည္ အျခားအမ်ဳိးသားမ်ားကုိ စီးပုိးေစာ္ကား ဖိႏွိပ္ခ်ယ္လွယ္၊ ေသြးေႏွာမ်ဳိးေဖ်ာက္ သုတ္သင္မႈမ်ား လုပ္ရုံသာမက၊ ကုိယ္ေရးႀကဳံလာပါက မိမိ အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္းအေပၚတြင္ပါ ေထာက္ထားငဲ့ကြက္မႈ၊ လိုက္ေလ်ာမႈမ်ား မရွိဘဲ မိမိအုိးအိမ္ စည္းစိမ္မပ်က္ စီးေစေရးအတြက္ မညွာမတာ ဖိႏွိပ္ေခ်မႈန္းတတ္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
တကယ္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီေရး ေဆာင္ရြက္မည္ဆုိသည့္ သူမ်ားထဲတြင္ပင္ မဟာ၀ါဒီေတြ ရွိေနသည္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ အရုိးစြဲေနခဲ့ေသာ ဖိႏွိပ္အႏုိင္က်င့္ ဗုိလ္က်လုိသည့္ သေဘာထား အမူအက်င့္မ်ား ျပည္တြင္းက ပင္ ကပ္ပါလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုတို႔အေပၚ အုပ္စီးလုိသည့္ သေဘာထားရွိသူမ်ား ဒီမုိကရက္ တစ္ပါတီမ်ား၌ တြင္က်ယ္ေနသလုိ၊ တုိင္းရင္းသားေတြထဲမွာလည္း လူမ်ဳိးေရးအျမင္ က်ဥ္းေျမာင္းစြာျဖင့္ ၀ါးလုံး ေခါင္းထဲ လသာေနသူမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနသည္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
M.ထက္ေခါင္

No comments:

Post a Comment