ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Tuesday, December 22, 2009

ကြ်န္ေတာ္၏ညီအစ္ကို DKBA ထံသို႔ (၃)


လက္နက္ကိုကြ်မ္းက်င္စြာကိုင္တြယ္သရုပ္ျပေနေသာ ဆရာေတာ္ဦးသုဇန

ကြ်န္ေတာ္၏ညီအစ္ကို DKBA ေခါင္းေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ KNLA မွေခါင္းေဆာင္မ်ားလ်ိဳ႕၀ွက္
စြာေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးတာကိုၾကားရေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးခဲ့ပါသည္။
လ်ိဳ႕၀ွက္ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲဟု ဆိုေသာ္လည္း သတင္းေလာကထဲသို႔ ေပါက္ၾကားခဲ့သည္ကို
ဘ၀င္မက်ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ DKBA စစ္ဦးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သန္း၊ ဦးသာ
ထူးေက်ာ္၊ ၉၉၉တပ္ရင္းမွုး ဗိုလ္မွုးခ်စ္သူ မပါ၀င္သျဖင့္ စဥ္းစာစရာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ေဆြးေႏြးပြဲကိုမည္သည့္ဖက္ကစတင္ခဲ့သည္ကို မသိေသာ္လည္း DKBA အေနျဖင့္ေဆြး
ေႏြးရသည့္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္းသံုးသပ္မိပါသည္။
၁။ ညီအစ္ကိုခ်င္းဆိုသည့္ေသြးေျပာ စကားကိုသတိမူ ၍အမွန္တကယ္ျပန္လည္သင့္ျမတ္
လိုသျဖင့္ေဆြးေႏြးျခင္း၊
(သို႔မဟုတ္)
၂။ နအဖ၏ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကာလအတြင္း တိတ္ဆိတ္ေအးခ်မ္းစြာ ျဖစ္ေျမာက္ၿပီး
ဆံုးေစရန္ နအဖ ၏ေစခိုင္းခ်က္အတိုင္း လာေရာက္ေဆြးေႏြးျခင္း။
(သို႔မဟုတ္)
၃။ နအဖ၏ အက်ိဳးတစ္စံုတစ္ခုတြက္ နအဖ ၏ေစခိုင္းခ်က္အတိုင္း လာေရာက္ေဆြး ေႏြးျခင္း။
(သို႔မဟုတ္)
၄။ အနာဂတ္တြင္ နအဖ၏ အပယ္ခံျဖစ္ၿပီး ပံုစံအေပးခံရမည္ကို သိလာသျဖင့္ျပန္လာ
ေပါင္းစည္းျခင္း။

အစည္းအေ၀းကိုေလ့လာေသာအခါ ဆရာေတာ္ဦးသုဇန၏ စဥ္းစားစရာစကားမ်ားစြာ
ေခါင္းထဲမွာက်န္ခဲ့ပါသည္။
“ DKBA က တပ္မဟာ (၇) ကိုတိုက္တာလံုး၀မသိလိုက္ဘူး”
လက္ေအာက္ငယ္သား ရာေက်ာ္ေသၿပီး ကရင္ျပည္သူ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ အိုးအိမ္စြန္႔ခြါ ထြက္
ေျပးရသည့္ စစ္ဆင္ေရးကို ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအေနႏွင့္ “မသိလိုက္ပါ” ဟုေျပာျခင္းသည္
ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးတြင္ ေျဗာင္လိမ္ေျဗာင္စားလုပ္ေနသည့္ နအဖ၏လက္စြဲ မူ ျဖစ္ေန
ပါသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇနမွ စာခ်ဳပ္တစ္ပါတည္းယူခဲ့ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မူတူးကို လက္မွတ္ထိုး
ခဲ့သျဖင့္ မ်ားစြာအံၾသမိပါသည္။ တစ္မ်ိဳးသားလံုးကိစၥကို ၃၀ မိနစ္ခန္႔ ေဆြးေႏြးၿပီး တစ္ခါ တည္းလက္မွတ္ထိုးခိုင္းျခင္းမွာ အငိုက္ဖမ္းတာျဖစ္ႏိုင္သလို ခေလးဆန္ေသာ ေပါ့ ပ်က္ ပ်က္အလုပ္ဟု သံုးသပ္မိပါသည္။ ထို႔အျပင္ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ “မင္းတို႔ ႏွစ္ဖက္ (DKBA ႏွင့္ KNU ကိုညြန္း) အဆင္ေျပၿပီးသေဘာတူအပစ္ရပ္ရင္ ငါ့တာ၀န္ၿပီးၿပီ” ဟု ေျပာေသာ ဆရာ
ေတာ္၏ စကားသည္ သမိုင္းတရားခံဘ၀မွလြတ္ေျမာက္ရန္ ႀကိဳးစားေနပံုရပါသည္။

စစ္မွန္ေသာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးသည္ မိမိလုပ္ရပ္၏ေကာင္းက်ိဳးကိုျဖစ္ေစ၊ ဆိုးက်ိဳးကိုျဖစ္
ေစ တာ၀န္ယူႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္းႏွင့္ျပည့္စံုဖို႔လိုပါသည္။

ထို႔ ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဦးသုဇန ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အနည္းငယ္ စမ္းစစ္တင္ျပလိုပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔လက္ထက္ “ေတာင္းတန္းသာသနာ” ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီမံကိန္း
တစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ စီမံကိန္းအရ တပ္မေတာ္ေထာက္လွမ္းေရးအရာရိွ
( အေရတြက္ ၄၀ ဟု ခန္႔မွန္း) မ်ားကို ဘုန္းႀကီး၀တ္ေစကာ သာသနာေဘာင္ထဲ၀င္ေစၿပီး
တပ္မေတာ္ေထာက္လွမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေစခဲ့ပါသည္။

ဆရာေတာ္ဦးသုဇနသည္နအဖ တပ္မေတာ္၏ေထာက္လွမ္းေရး အရာရွိေလာ?

ဆရာေတာ္ဦးသုဇနသည္ DKBA စတင္မေပၚေပါက္မွီ KNU အုပ္ခ်ဳပ္နယ္တြင ဗုဒၶဘာသာ
သာသနာ ထြန္းကားရန္ေရာက္ရိွခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က “ ေစတီမွိဳလိုေပါက္ ဗမာအလိုလို
ေပ်ာက္” ဟု ေျပာဆိုၿပီး သာ KNLA ရဲေဘာ္ႏွင့္ရြာသားမ်ားကိုစည္းရုံးခဲ့ၿပီး KNU စစ္
စခန္းပတ္၀န္းက်င္ေတာင္ေပၚမ်ားတြင္ေစတီမ်ားကိုတည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က
ဆရာေတာ္ဦးသုဇန ေျပာခဲ့ေသာစကားမွာ
“ အုတ္ႏွင့္္သဲဲ မ်ားမွာ ရဲေဘာ္ ႏွင့္ ရြာသားမ်ား ေတာင္ေပၚအေရာက္လွဴၿပီး ဘိလပ္ေျမႏွင့္ထံုးကိုေတာ့ အစိုးရဆီကရတာပါ။”

“ဘိလပ္ေျမႏွင့္ထံုးကိုေတာ့ အစိုးရဆီကရတာပါ” ဆိုသည့္ဦးသုဇနစကား၏အဓိပါယ္ကို
လူအမ်ားက နက္နက္နဲနဲမစဥ္းခဲ့ပါ။

သူမြဲထအေရးအခင္း
KNU အုပ္ခ်ဳပ္မွဳစနစ္ေအာက္တြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအား ႏွိမ္ထားသည္ ဆိုသည့္အခ်က္
ျဖင့္ သူမြဲထာ တြင္ျပႆနာစခဲ့ပါသည္။ စစ္စခန္းေတာင္ကုန္းမ်ားေပၚတြင္ လံုျခံဳေရးတာ၀န္
ယူထားသည့္ရဲေဘာ္မ်ား ကင္းမေစာင့္ေတာ့ဘဲ အားလံုးေတာင္ေျခဆင္း ၍ ဆႏၵျပခဲ့ပါ
သည္။ အခ်ိဳ႕ရဲေဘာ္မ်ားကေျပာသည္မွာ-
“ဆႏၵျပတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ၊ ကင္းမေစာင့္ဘဲ ေတာင္ေပၚအားလံုးဆင္းလို႔မျဖစ္ဘူး။
ဗမာစစ္တပ္ေရာက္လာရင္ အကုန္ေသကုန္အံုးမယ္”
ထိုအခါ ဦးသုဇန ကခ်က္ျခင္း၀င္ေျဖသည္မွာ-
“ ဗမာစစ္တပ္ဒီကိုလာဖို႔မရိွဘူး” ဟုေျပာကာ အမိန္႔အာဏာဖီဆန္ၿပီး ပုန္ကန္သည့္အဆင့္
ေရာက္ေအာင္ အားေပးခဲ့ပါသည္။ နအဖ စစ္တပ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ရွိေနေသာ္လည္း
ဦးသုဇန ေျပာသည့္အတိုင္းေရာက္မလာသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ရဲေဘာ္မ်ား သံသယ၀င္ကာဗုဒၶ ဘာ သာသာျဖစ္ေသာ္လည္း ခြဲထြက္ျခင္းမျပဳဘဲ KNLA ႏွင့္ ဆက္ေနေသာရဲေဘာ္မ်ားရွိခဲ့ပါ
သည္။ရန္သူႏွင့္ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ရိွေနေသာ အေနအထားမွ လံုျခံဳေရးမယူေသာ္လည္း
ဦးသုဇန ေျပာသည့္အတိုင္း နအဖ စစ္တပ္မွ ၿငိမ္ေနသည္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ နအဖစစ္တပ္
ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရိွျခင္းမွတစ္ပါး အျခားအေၾကာင္းအရာမရိွၿပီ။

နအဖ စစ္တပ္ႏွင့္ဆက္သြယ္သည့္သက္ေသမ်ား
KNLA တပ္မဟာ (၇) တြင္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္က ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွုးျဖစ္ခဲ့ေသာ
တီးခ်ား၊ ဒုဗိုလ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဗိုလ္ျပား (ယခု DKBA 555 တပ္မွုး)၊ ဗိုလ္ေမာင္ၾကည္၊ ဗိုလ္
ခ်ာတိတ္ မ်ားကို ေရွ့တန္းတစ္ေနရာတြင္ န၀တ စစ္အရာရိွ ႏွင့္ လ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ေတြ႕ဆံု ရန္
ဦးသုဇနက စီစဥ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၄င္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို စစ္ဥပေဒ နားလည္ေသာ ယခု
လက္ရိွ DKBA တပ္မွဴးမ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားျပန္လည္သံုးသပ္ပါက ဦးသုဇန ၏ သရုပ္
မွန္ကို ပံုေဖၚျမင္ႏိုင္ပါသည္။

ကိုယ္ရည္ေသြးအမြနး္တင္သည့္စည္း ရံုးေရး၀ါဒမ်ား
KNLA ရဲေဘာ္မ်ားကို စည္းရံုးခဲ့စဥ္ “ ပီးေဆး” လည္းပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။ ဒုတ္ပီး၊ဒါးပီး၊ ေသနတ္ပီးေဆး သည္ ရဲေဘာ္မ်ား၏အာရံုကိုဆြဲေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေမတၱာ
တရား ဦးထိပ္ထားရသည့္ သာသနာလုပ္ငန္း သည္ ၄င္းပီးေဆး ႏွင့္ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္သည္
ဆိုသည့္ ေျပာဆိုသံမ်ားေၾကာင့္ ပီးေဆးကို “ဘုန္းႀကီးေဆး” ဟု ျပန္လည္ေခၚေ၀ၚေစခဲ့
သည္။ ၄င္းေဆးကိုေသာက္ပါက မ်က္လံုးမ်ားနီလာသျဖင့္ရဲေဘာ္မ်ား အဟုတ္ထင္ခဲ့ပါ
သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၄င္းေဆးသည္ ေျပာသည့္အတိုင္းအမွန္တကယ္စြမ္းေၾကာင္းယခု
ခိ်န္ထိ သက္ေသသာဓကျပစရာ တစ္ခုမွမရိွခဲ့ပါ။ KNLA တပ္မဟာ (၇) ကို တိုက္စဥ္က
DKBA ရဲေဘာ္မ်ား ရာႏွင့္ခ်ီက်ဆံုးသည္ကိုေထာက္ျခင္းျဖင့္ တစ္ရြာ၀င္တစ္ရြာထြက္၊ တစ္
စခန္း၀င္ တစ္စခန္းထြက္ ေခ်က်င္ေလွ်ာက္ အပင္ပန္းခံၿပီး ဘုန္းႀကီးေဆး လိုက္ တိုက္ ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ဦးသုဇန ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို DKBA ရဲေဘာ္မ်ား ေမးခြန္းထုတ္သင့္ပါ
ၿပီ။ ဦးသုဇန ၏ပါးစပ္ထဲသို႔ ေသနတ္ေျပာငး္ထည့္ပစ္ပါက က်ည္မေပါက္ေၾကာင္းလည္း
၀ါဒျဖန္႔ခဲ့သလို မိမိသြားလိုေသာေနရာကို စိတ္ကူးလိုက္ရံုျဖင့္ ေရာက္ရိွႏိုင္ေၾကာင္း ၀ါဒ
ျဖန္႔မွုမ်ားကို သက္ေသျပခိုင္းသင့္ပါၿပီ။

ဗုဒဘာသာၵႏွင့္ဆန္႔က်င္သည့္၀ိနည္းမ်ား
DKBA ဖြဲ႔စည္းစဥ္က လူမ်ိဳး ႏွင့္သာနာကိုလက္နက္ကိုင္စြဲ ၍ ကာကြယ္မည္ဟု ေၾကညာ
ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္းအဖြဲ႔သားမ်ား မူးယစ္ေဆး၀ါးေရာင္း၀ယ္ျခင္းကို လံုး၀မတား
ျမစ္ခဲ့ပါ။ တစ္ဆင့္တက္ၿပီးထုတ္လုပ္သည့္အဆင့္ေရာက္ေသာ္လည္းမတားျမစ္ခဲ့ပါ။
ဦးသုဇနအလွဴလုပ္လိုပါက ညာလက္ရံုးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဗိုလ္မုတ္သုန္ ကိုေငြရွာခိုင္း ေလ့ရိွပါသည္။ ဗိုလ္မုတ္သုန္သည္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို အဓိက ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးသူ ျဖစ္
ၿပီး ထိုင္းအာဏာပိုင္မွ အလိုရိွေနသူတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။

လိွုင္းဘြဲၿမိဳ႕ေတာင္ျပဳန္းေက်ာင္းတြင္ မိန္းမ (၆) ေယာက္ယူထားေသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး
ရိွပါသည္။ ၄င္းဘုန္းႀကီးကဦးသုဇန ကိုေျပာခဲ့ဘူးပါသည္။
“ငါဟာမိန္းမ (၇) ေယာက္ထိယူရမယ္။ ခု (၆) ေယာက္ဘဲရိွေသးတယ္”
DKBA ရဲေဘာ္မ်ားက ၀ိနည္းႏွင့္ဆန္႔က်င္ၿပီး သာသနာကို စြန္းထင္းေစေသာ ၄င္း ဘုန္းႀကီး
ကို အေရးယူခ်င္သျဖင့္ ဦးသုဇန တြင္ ခြင့္ေတာင္းရာ ဦးသုဇနမွေျဖၾကားသည္မွာ-
“ လူမ်ားစားတတ္လို႔ စားတာ စားပါေစ၊ သြားမရွဳတ္္ႏွင့္”
ဟု ေျဖၾကားသျဖင့္ ရဲေဘာ္မ်ား၊ ရြာသားမ်ားစြာအံၾသေနရပါသည္။

ထို႔ျပင္ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၊ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး ၾကည္ၿငိဳေသာ သာမည
ဆရာေတာ္ အေလာင္း ဖ်က္ဆီးမွု မ်ားကို ေလ့လာပါက လက္နက္စြဲကိုင္ၿပီး သာသနာကို
ကာကြယ္မည္ ေၾကြးေၾကာ္ခ်က္ႏွင့္ဆန္႕က်င္သလို ဘုန္းႀကီးအစစ္ဟုတ္မဟုတ္ DKBA ရဲေဘာ္ မ်ား စမ္းစစ္သင့္ပါၿပီ။

“လက္နက္ကိုင္ၿပီး သာသနာကို ကာကြယ္ျခင္းေလာ၊သို႔မဟုတ္ သာသနာ ပ်က္စီးျခင္းကို
လက္နက္အားကိုးျဖင့္ ဖံုးကြယ္ျခင္းေလာ?”
သိျမင္သူမ်ားနားလည္တတ္ပါေစ။

ဦးသုဇန၏အိမ္မက္မ်ား
ဦးသုဇန သည္ KNU စစ္စခန္းနားေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ေစတီတည္ျခင္းမ်ားမွ ျပႆနာ
စတင္ခဲ့ပါသည္။ KNU ဌာနခ်ဳပ္ မာနယ္ပေလာ နားရွိေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ ေစတီ တည္ရ
မည္ဟု အိမ္မက္ မက္သည္ဟု တပည့္ေတာ္မ်ားကို ေျပာခဲ့ပါသည္။ ၄င္းေတာင္ကုန္္းသည္
စစ္ေသနဂၤဗ်ဳဟာအရ အခ်က္အခ်ာက် သလို ရန္သူအေျမွာက္တပ္ကို ပစ္မွတ္ အမွတ္အ
သားေပးရာ ေရာက္ေၾကာင္း KNU ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ ေဖ်ာင္းဖ်ၿပီး အျခားေနရာ တြင္
ေစတီ တည္ရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံခဲ့ေသာ္လည္း ဦးသုဇန သည္ လံုး၀လက္မခံဘဲ မိမိ၏ အိမ္
မက္အတိုင္း ေစတီတည္ၿပီးသာသနာျပန္႔ပြားေရးလုပ္ရမည္ဟု ေနာက္လိုက္မ်ားကို ညြန္
ၾကားခဲ့ပါသည္။
ယခုမာနယ္ပေလာက်ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ၄င္းေနရာကို ေစတီတည္ၿပီးသာသနာျပန္႔ပြား
ေရးကို မလုပ္ဘဲ ဘားအံၿမိဳ႕နားမွာရွိေသာ ၿမိဳင္ႀကီးငူတြင္ ေျခစိုက္သည္ကိုၾကည့္ ျခင္းျဖင့္
ဦးသုဇနလုပ္ရပ္သည္ န၀တ၏ေထာက္လွမ္းေရးျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသသာဓက တစ္ခု ျဖစ္ေနပါသည္။

ကရင္ျပည္နယ္၊ ဖာပြန္ျမိဳ႕နယ္၊ ကတိုင္တိ ေက်းရြာမွ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ား ၀တ္ျပဳရာ
ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ မွ ဗလီၾကီး အား (၂.၅.၀၉) ရက္ေန႔ မနက္ (၇း၁၅) မိနစ္ အခ်ိန္တြင္ DKBA တပ္သား ၁၀ ဦးႏွင့္ အရပ္သား ၅၀ ခန္႕ ေရာက္ရွိလာျပီး ဦးသုဇန၏ညြန္ၾကားခ်က္ အတိုင္းၿဖိဳဖ်က္ခဲ့ပါသည္။ ၄င္းျပႆနာသည္လည္း ဦးသုဇန၏ အိမ္မက္ မွစတင္ခဲ့ပါသည္။
အိမ္မက္အရ ဗလီ၏ေအာက္ေျခတြင္ ဘုရားငုတ္တို ရွိသည္ဟု အိပ္မက္ မက္ျပန္သည္။
ဗလီကိုဖ်က္ၿပီးေသာ္လည္း ဘုရားငုတ္တို ကိုရွာ ၍ မေတြ႔ခဲ့ပါ။ ထိုစဥ္က အစိုးရအသိမွတ္
ျပဳ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး အဖြဲ႕ၾကီး မ်ားမွ ပူးေပါင္း၍ သက္ဆိုင္ရာကို တင္ျပခဲ့ေသာ္လည္း
ကရင္ျပည္နယ္ ပ.ရ.က ဥကၠဌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေဇာ္မင္းက “ဆရာေတာ္ သိပ္လိုခ်င္ရင္ ေပးလိုက္ပါ” ဟူဆိုၿပီး ဥပေဒကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳကာ ဦးသုဇနဖက္မွ ရပ္တည္ခဲ့သည္ကို ေထာက္ျခင္းျဖင့္ နအဖ ႏွင့္ တစ္ဖက္တည္းရပ္တည္ ေၾကာင္းေပၚလြင္ပါသည္။
ယခင္ကလည္း နွဘူးေက်းရြာ ႏွင့္ သခြတ္ဖိုး ေက်းရြာ မ်ားရွိ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ ၂ လံုးအားလည္း ဦးသုဇန ၏အိမ္မက္အရဖ်က္စီးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။

ဦးသုဇန၏ အမွတ္တမဲ့၀န္ခံခ်က္
ျမစ္ဆံု ျပႆမျဖစ္ခင္ KNU ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာဘိုျမ မွ ဦးသုဇန ကိုေတြ႔ဆံုၿပီး
ေဖ်ာင္းဖ်သည္မွာ-
“ ဘုန္းႀကီး... ဒီလိုအရမ္းမလုပ္ပါနဲ႔၊ က်ေနာ္တို႔ကရင္အခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးရမယ္၊ ရန္သူက
ဘုန္းႀကီးကိုခိုင္းတယ္။ ဘုန္းႀကီးလိုက္လုပ္တာမေကာင္းပါဘူး။ ဒီလို မလုပ္ပါနဲ႔ေတာ့။”

ထိုအခါ ဦးသုဇနမွျပန္လည္ မိန္႔ၾကားသည္မွာ-
“ အို... ဘုန္းႀကီးမလုပ္ေတာ့ပါဘူး”
ဦးသုဇန ၏ မိန္႔ၾကားခ်က္တြင္ ရန္သူန၀တ ၏ခိုင္းေစခ်က္အတိုင္းလုပ္ေနသည္ကို ၀န္ခံခဲ့ပါသည္။

ယခုလည္း ဦးသုဇန ဦးေဆာင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စကားကမ္းလွမ္းမွုသည္ ၇န္သူ နအဖ ၏
ေစခိုင္းခ်က္ပါ မပါ KNU အေနျဖင့္ ေလးနက္စြာ ကိုင္တြယ္စီစစ္ရန္လိိုပါသည္။ က်န္ရိွ
ေသာ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ္ DKBA ရဲေဘာ္မ်ားကို ေထာက္ ၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေလး
အနက္ထားၿပီး KNU အေနျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ႀကိဳးစားသင့္သလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဘမ္း
ျပၿပီး အနီးကပ္ဓါးထိုးခံရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးမၾကံဳေအာင္ KNU ဖက္မွလည္း ၾကိဳတင္ကာကြယ္
ေရးအစီအမံ မ်ား ထားရိွသင့္ပါသည္။ DKBA အေနႏွင့္လည္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို အမွန္တ
ကယ္လိုလားပါက ေခါင္းအစစ္အမွန္ကို ေရြးထုတ္ၿပီး၊ ရိုးသားမွုကို သာဓက အေထာက္
အထားျပ ၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရယူသင့္ပါၿပီ။

အေသ၀နာ စ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။
ပူဇာ စ ပူဇေနယ်ာနံ၊ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ။
သူမုိက္ကုိ မမွီ၀ဲ မဆည္းကပ္ျခင္း ၊
ပညာရွိသူကုိမွီ၀ဲဆည္းကပ္ျခင္း ၊
ပူေဇာ္ထုိက္သူကုိ ပူေဇာ္ျခင္း ၊

ေမတၱာျဖင့္

ဖူးဒို
ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္၊ ၂၀၀၉

2 comments:

Kawkasa said...

This monk is not monk , it is fucking burmese military puppy.It is like fucking Simontha,and Blawah who try to break our Karen resistance group.

Name correction said...

To Kawkasa.....You right. But I think you miss type people name here or another guy. As I known a person name Blawah is not correct. His name is Bla Htoo.

Post a Comment