ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Tuesday, November 17, 2009

ပင္လုံစာခ်ဴပ္၊ ဖယ္ဒရယ္မူ ႏွင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ

Monday, 16 November 2009 ေကလတ္

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း စသည့္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ `ပင္လံု´ဟု ေခၚေသာ ၿမိဳ႕ကေလး၌ စာခ်ဳပ္တခု လက္မွတ္ေရးထိုးၾကသည္။ ထိုစာခ်ဳပ္သည္ `ပင္လံုစာခ်ဳပ္´ ဟု ထင္ရွားသည္။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္အတူ ပင္လံုမူ သို႔မဟုတ္ တန္းတူညီမွ်မႈ စိတ္ဓာတ္လည္း ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပင္လံုစိတ္ဓာတ္သည္ ျမန္မာအေျခခံဥပေဒ အဆက္ဆက္တြင္ ကိန္းေအာင္းရွင္သန္မႈ မရွိခဲ့ျခင္းမွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္သည္။

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။

ပင္လံုစာခ်ဳပ္၏ နိဒါန္းတြင္ ̏ ၾကားျဖတ္ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ခ်က္ျခင္း ပူးေပါင္းျခင္းအားျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ ခ်င္းတို႔သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ပိုမို လ်င္ျမန္စြာ ရလိမ့္မည္ဟု အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္သူ အဖြဲ႕၀င္တို႔က ကန္႔ကြက္သူမရွိဘဲ - - - သေဘာတူညီၾကေလသည္˝ ဟု ေဖၚျပ ပါရွိသည္။

တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ ၿဗိတိသွ်အစိုးရထံမွ လံုး၀ လြတ္လပ္ေရး အရယူႏိုင္ရန္ အတြက္ ၎တို႔၏ ကံၾကမၼာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းထံသို႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ျဖင့္ ယံုၾကည္စြာ ၀ကြက္ အပ္ႏွံလိုက္ေလသည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ တန္းတူခြင့္ကို သေဘာတူ၍ ျပည္ေထာင္စု ပံုသဏၭာန္ အစိုးရႏွင့္ အာဏာခြဲေ၀မႈအျပင္ ျပည္ေထာင္စုမွခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ပိုင္ခြင့္ကိုပါ အာမခံခဲ့ရသည္။ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ အျပန္အလွန္ အကိ်ဳးျပဳမႈ ဟူေသာ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၾကာရွည္မခံခဲ့ပါ။

သို႔ေသာ္လည္း ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒတြင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက အာဏာသည္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ား၌ မတည္ဘဲ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ပံုစံ မဟုတ္၊ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ တျပည္ေထာင္စနစ္သာ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုၾကသည္။ ဗဟိုအစိုးရသည္ ေဒသဆိုင္ရာ၊ ျပည္နယ္ဆိုင္ရာ ႏွင့္ ဗဟိုအဆင့္ အာဏာ အားလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး ဗမာမဟုတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားတြင္ လံုးလံုး အာဏာမရွိပါ။

ပင္လံုစိတ္ဓာတ္အား အဖတ္ဆယ္ရန္ ဗိုလ္ေန၀င္းေခတ္ မတိုင္မီ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခ့ဲသည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္နီ၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္ႏွင့္ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ (၂၀၀) ေက်ာ္သည္ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ဆံုၿပီး အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ညီလာခံတရပ္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္၊ ထုိညီလာခံက `စစ္မွန္ေသာ ဖက္္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု´ ကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးစဥ္က ကတိ ေပးခဲ့သည့္အတိုင္း ထိုစဥ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုသည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ `အမ်ိဳးသားႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ´ တရပ္ က်င္းပေပးခဲ့သည္။ ထိုႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲသို႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အစိုးရကိုယ္စားလွုယ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ဥကၠ႒၊ ၀န္ႀကီးစ၀္ခြန္ခ်ိဳက အစည္းအေ၀းတြင္ အဖြင့္ ေဆြးေႏြး တင္ျပသည္။

စ၀္ခြန္ခ်ိဳက ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေထာက္ျပ၍ တိုင္းရင္းသားမ်ား သေဘာက်ႏွစ္သက္သည့္ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႕စည္းေရး အစီအစဥ္ကို တင္ျပသည္။ ၎၏တင္ျပခ်က္မွာ ျပည္မကို ျပည္နယ္တနယ္ ဖြဲ႕စည္းေရး၊ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ အာဏာ အတူ ေပးေရး၊ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပည္နယ္တိုင္းက တူညီေသာ ကိုယ္စားလွယ္ ေပးေရး၊ ျပည္နယ္မ်ားက မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ လႊဲအပ္ေသာ အာဏာမ်ားကို ျပည္ေထာင္စု ဗဟိုအစိုးရသို႔ ကန္႔သတ္ေပး၍ က်န္အာဏာမ်ားကို ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ထားရွိေရးတို႔ ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းက အာဏာသိမ္းလိုက္ေသာေၾကာင့္ ဤႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ ရပ္ဆိုင္းသြားသည္။ ဗိုလ္ေန၀င္းက ျပည္ေထာင္စု ၿပိဳကြဲမည့္ အႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္လိုက္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။

ဗိုလ္ေန၀င္းက ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒေရာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကိုပါ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။ ဗိုလ္ေန၀င္း၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိမႈတြင္ `ဖယ္ဒရယ္မူ´ သည္ `ျပည္ေထာင္စုၿဖိဳခြဲေရး´ ျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းအရ ျမန္မာျပည္တြင္ လူမ်ိဳးစု (၁၃၅)မ်ိဳး မွီတင္းေန ထိုင္ၾကသည္။ ထို ၁၃၅ မ်ိဳး၏ တစ္၀က္ခန္႔မွာ တိုင္းျပည္လူဦးေရအားလံုး၏ (၃) ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်သာ ရွိေသာ ခ်င္းျပည္နယ္မွ ျဖစ္ၾကသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပည္နယ္ ရွစ္ခုသာ ရွိသည္။ ရခိုင္၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ မြန္၊ ကယား၊ ရွမ္းႏွင့္ ဗမာတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ဗမာမွာ အႀကီးဆံုးလူမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ လူဦးေရ သန္း (၅၀) ေက်ာ္အနက္ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ဗမာမ်ား ျဖစ္ၿပီး က်န္လူဦးေရမွာ တျခားေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ား ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ကဲ့သို႔ လူမ်ိဳးစုမ်ား ကြဲျပားေနသည့္ ႏိုင္ငံအဖို႔ ဖက္ဒရယ္စနစ္သည္သာလွ်င္ တခုတည္းေသာ ေရြးခ်ယ္စရာ ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ျဖစ္သည္။ ကမၻာေပၚ၌ လူဦးေရအမ်ားဆံုးႏိုင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အၾကားတြင္ တည္ရွိေသာ ျမန္မာျပည္အဖို႔ တျခား ေရြးခ်ယ္စရာလမ္း မရွိပါ။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္၌ အတည္ျပဳခဲ့ေသာ အေျခခံဥပေဒက ဖက္ဒရယ္မူႏွင့္ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ကို မည္သို႔ ကိုယ္စားျပဳပါသနည္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ ဥကၠ႒ စ၀္ခြန္ခ်ိဳ ေတာင္ႀကီး ညီလာခံတြင္ တင္ျပခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းပံု၊ လူမ်ဳိးစု လႊတ္ေတာ္အတြင္း တန္းတူညီမွ်မႈ၊ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ အတြင္း အာဏာခြဲျခားမႈ၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအၾကား အာဏာခြဲေ၀မႈတို႔အေပၚ အေျခခံ၍ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းပံု

ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ပံုစံ အေျခခံဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အာဏာကို ဗဟိုႏွင့္အဖြဲ႔၀င္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အၾကား ခဲြေ၀ထားရမည္ ျဖစ္သည္။ အဖြဲ႔၀င္ျပည္နယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ေဒသ အက်ိဳးအတြက္ အာဏာကိုအသံုးခ်ႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ ရရွိမည္ ျဖစ္ၿပီး ၎တို႔၏ ျပႆနာမ်ားကို ၎တို႔ဘာသာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းႏိုင္ခြင့္လည္း ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒတြင္ တိုင္းေဒသႀကီး ၇ ခု ႏွင့္ ျပည္နယ္ ၇ ခု ပါ၀င္ၿပီး တူညီေသာ အဆင့္အတန္းရွိၾက၍ ဗဟိုအစိုးရတြင္ အာဏာမ်ားစြာရွိသည္။

စစ္အစုိးရ၏ ျပည္ေထာင္စုပံုစံတြင္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၌ ဗမာတိုင္းရင္းသား အမ်ားစု ေနထုိင္ၾကသည္။ တနည္းဆိုရလွ်င္ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ သုိ႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ကိုယ္စားျပဳမႈအခ်ိဳးအစားအရ တန္းတူညီမွ်မႈ လံုး၀မရွိပါ။

ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသအထိ အဆင့္တိုင္းတြင္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရွိသေယာင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လူမ်ိဳးစုငယ္မ်ား အမ်ားစုေနထိုင္ေသာ ျပည္နယ္မ်ားမွာ အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ မရဘဲ ဗဟုိ၏ အရံေဒသမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။

လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္္တြင္ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ တူညီမႈ

လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ သုိ႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သည္ အမ်ားဆံုး ၂၂၄ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းရမည္ ျဖစ္ၿပီး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ခန္႔အပ္ေစလႊတ္ေသာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၅၆ ဦး ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။ တိုင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္တခုစီမွ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၂ ဦးစီ ေစလႊတ္ရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာတိုင္းေဒသႀကီးမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ႏွင့္ က်န္ တိုင္းရင္းသားအားလံုး စုစုေပါင္း၏ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္မွာ အတူတူပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားက ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒ၌ပင္ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္၌ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ အညီအမွ် မျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

ဥပေဒျပဳအာဏာခြဲေ၀ပံု

ဥပေဒျပဳအာဏာကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္သို႔ ခြဲေ၀ေပးထားသည္။ ထိုလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္လံုး၌ တူညီေသာ ဥပေဒျပဳမႈအာဏာ ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ေပါင္းျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္သာ တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည္။ ဤအခ်က္မွာ ဗဟိုဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ခိုင္ၿမဲေစရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ ျပဌာန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ကိုယ္စားလွယ္ ၈၄ ဦးသာ ပါ၀င္ၿပီး က်န္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွာ ဗမာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒ၏ ပုဒ္မ (၉၅) (ခ) တြင္ ̏ ဥပေဒၾကမ္းတရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အၾကား အျငင္းပြားမႈ ျဖစ္ေပၚပါက ဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္း၍ ဆံုးျဖတ္ရမည္˝ ဟု ပါရွိသည္။ ဗမာ မဟုတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား ရွစ္ပံုတစ္ပံုသာ ပါ၀င္မည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အဆံုးအျဖတ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအၾကား အာဏာခြဲေ၀မႈ

ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ သုိ႔မဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီးဥပေဒျပဳ စာရင္းမ်ားရွိ ဥပေဒျပဳတာ၀န္မ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါက လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုတြင္သာ ရွိၿပီး ျပည္နယ္သုိ႔မဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ မရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳႏိုင္သည့္ ဥပေဒမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ စီမံကိန္းက႑၊ ျပည္ေထာင္စု အရ အသံုး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းႏွင့္ အခြန္မ်ား၊ ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ေမြးျမဴေရး၊ စြမ္းအင္၊ လွ်ပ္စစ္၊ သတၱဳတြင္းႏွင့္ သစ္ေတာ၊ စက္မႈ၊ ကူးသန္းသြားလာေရး၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စသည့္ အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑မ်ား အပါအ၀င္ ၁၂၄ မ်ိဳး ဥပေဒျပဳႏိုင္သည္။

တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားအတြက္ ဥပေဒျပဳစာရင္းတြင္ ဘ႑ာေငြႏွင့္ စီမံကိန္း၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ေမြးျမဴေရး၊ စြမ္းအင္၊ လွ်ပ္စစ္၊ သတၱဳတြင္းႏွင့္သစ္ေတာ၊ အေသးစား ႏွင့္ အလတ္စား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား၊ ဆားထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား စသည္တို႔ အပါအ၀င္ ၄၁ မ်ိဳးသာ ဥပေဒျပဳႏိုင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒတြင္ ဥပေဒ၏ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ျဖစ္ေစ၊ အႏွစ္သာရ အားျဖင့္ ျဖစ္ေစ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ ကိန္းေအာင္းရွင္သန္ျခင္း မရွိသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။

ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ဟူသည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားအားလံုး အၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ အျပန္အလွန္ အကိ်ဳးျဖစ္ထြန္းမႈကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုအေျခခံ ဥပေဒတြင္ ဤသို႔ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ကင္းမဲ့လ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာႏွင့္ က်န္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအၾကား ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေၾကာင့္ ပိုမိုနက္႐ိႈင္းေသာ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားသာ ဆက္လက္ ေပၚေပါက္လာေစႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ။

ဧရာ၀တီသတင္းမွရယူတင္ဆက္သည္။

No comments:

Post a Comment