ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ သေဘာတရား
ဒီကေန ့ စက္တင္ဘာ ၁၈ ဟာ နအဖ ေသာင္းက်န္းသူေတြက တုိင္ျပည္အာဏာကုိ ဓါးျပတုိက္ယူဒါ (၂၁) ႏွစ္ျပည့္ျပီ။
ငါတုိ ့တုိင္းရင္းသားေတြကုိ လည္း အစည္တစုိက္ အစီအစဥ္ရွိရွိ ဖ်က္စီးလုပ္ေဆာင္ေနပါသည္။။ ငါတုိ ့ဘာမွ မလုိခ်င္ပါ။။လုိခ်င္ဒါ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးေတြနဲ ့ စစ္မွန္တဲ့ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ ပဲ။။။။။ ဒါေတြမရသေရြ ့ငါတုိ ့ဆက္လက္တုိက္ပြဲ ၀င္ရေပမည္။။။
NEJ / ၁၈ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၉
ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ဟူသည္မွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုက မိမိက်င့္သုံးမည့္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ကုိ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္၍ မိမိ၏ လူမႈစီးပြားေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ တုိးတက္ထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိၾကသည္။ တုိင္းသူျပည္သားသည္ သူတုိ႔လက္ခံမည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုံစံကုိ ဆုံးျဖတ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ (၁၈) ရာစုႏွင့္ (၁၉) ရာစု ဥေရာပတြင္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံမ်ား ေပၚထြက္ခ်ိန္၌ ေခတ္စားလာေသာ အသုံးအႏႈန္းပင္ျဖစ္သည္။ ကုိလုိနီဘ၀မွ ႐ုန္းထြက္ရန္ ႀကိဳးစားေသာ အမ်ဳိးသား၀ါဒီသည္လည္း ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ ေတာင္းဆုိသည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ကမာၻ႔ႏုိင္ငံေရးစနစ္ကုိ ႀကီးစုိးျခယ္လွယ္ႏုိင္ေသာ အင္အားႀကီးႏုိင္ငံမ်ားကသာ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္၏ အတုိင္းအတာကုိ သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ တုိင္းျပည္ရွိ လူဦးေရတခုလုံး၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္သည္ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိပါက ျပည္တြင္းရွိ တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္ႏွင့္ မသက္ဆုိင္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေန၏။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ေတာင္းဆုိေသာ လူမ်ဳိးအုပ္စုမ်ား ခြဲမထြက္ေစရန္အတြက္ လုပ္ပုိင္ခြင့္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ပုိင္ခြင့္မ်ား ခြဲေ၀ေပးထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္သေဘာတရားကုိ ကိုလုိနီေခတ္ကတည္းက ဗမာမ်ားသေဘာေပါက္ခဲ့ၾက၏။ ကုိလုိနီေခတ္ဗမာႏုိင္ငံေရး သမားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္သင္ၾကားျပသေသာ လစ္ဘရယ္ဒီမုိကေရစီ သေဘာတရားကုိ စိတ္မ၀င္းစားၾကဘဲ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးကုိသာ စိတ္၀င္စားၾက၏။ အေၾကာင္းမွာ ဗမာႀကီးစုိးေသာ အစုိးရဖြဲ႔စည္းႏုိင္ရန္ျဖစ္သည္ဟု မႏၲေလးတကၠသိုလ္ သမုိင္းပါေမာကၡေဟာင္း ကြယ္လြန္သူ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ႀကီးက မွတ္ခ်က္ခ်ဖူးသည္။
ကုိလုိနီေခတ္အဂၤလိပ္အစုိးရသည္ ဗမာႏွင့္တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုကုိ ခြဲျခားဆက္ဆံ၏။ တုိင္းရင္းသားကုိလည္း အေျခအေန လုိက္၍ တေယာက္တမ်ဳိး ဆက္ဆံပါသည္။ လြတ္လပ္ေရးရယူသည့္အခါ၌ ဗမာအစုိးရသည္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားျဖင့္ အဆင္ေျပသလုိ တေယာက္တမ်ဳိး ဆက္ဆံခဲ့သည္။ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒတြင္ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ အဆင့္အတန္း ကြဲျပားျခားနားေနပါသည္။ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္ကုိ အဓိကမထားေသာ ဥပေဒပညာရွင္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕ ပူးတြဲေရးဆြဲေသာ အေျခခံဥပေဒဟုဆုိ၏။
၁၉၃၇ အုိင္ရလန္ (Ireland) အေျခခံဥပေဒ၊ ၁၉၃၅ အိႏၵိယ အက္ဥပေဒႏွင့္ ၁၉၃၅ ဗမာျပည္အက္ဥပေဒတုိ႔ကုိ စုေပါင္းၿပီး ျပဳျပင္လုိက္ပါက ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒျဖစ္သြားသည္ဟု ဆုိ႐ုိးရွိသည္။ အျပစ္အနာအဆာ မကင္းေသာ္လည္း လြတ္လပ္ေရးရယူလုိက္ေသာ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သုံးစြဲႏုိင္ပါက အစဥ္အလာေကာင္းဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမၾကာမီ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးဆင္ႏႊဲေသာ တုိင္းရင္းသားအနည္းငယ္ရွိေသာ္လည္း ဗမာစစ္တပ္အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပုိင္းတြင္ လက္နက္ကုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ားျပားလာ၏။ မိမိတုိ႔လူမ်ဳိးႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ လက္နက္ကုိင္ေနရသည့္သေဘာပင္ ျဖစ္ေနပါသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမၾကာမီ လက္နက္ကုိင္ပုန္ကန္ၾကသည့္အတြက္ ၁၉၄၈ မွ ၁၉၈၈ အထိ အႏွစ္ (၄၀) အတြင္း ဗမာအစုိးရႏွင့္ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ (၅) ႀကိမ္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ဦးႏုအစုိးရလက္ထက္၌ (၂) ႀကိမ္၊ ဗိုလ္ေန၀င္းအစုိးရလက္ထက္၌ (၃) ႀကိမ္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ တုိင္းရင္းသားမ်ား လက္နက္ကုိင္ရသည့္အေၾကာင္းရင္းကုိ အေလးအနက္မစဥ္းစားဘဲ လက္နက္ခ်ဖုိ႔ကုိသာ ဗမာအစုိးရက ေတာင္းဆုိ၏။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲရန္ စိတ္မကူးပါ။ ၁၉၈၈ မွာ မဆလစစ္အစုိးရကုိ တျပည္လုံးကန္႔ကြက္ေနစဥ္ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔မ်ားက အႏၲရာယ္ေပးမည္ကုိ စုိးရိမ္သျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
အပစ္အခတ္ရပ္စဲၿပီး စီးပြားေရးမက္လုံးေပးထားသည့္ အစီအစဥ္သည္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ကုိ အားနည္းသြားေစသည္ဟု စစ္အစုိးရ ယူဆပုံရပါသည္။ အခ်ိန္ၾကာလာပါက လက္နက္စြန္႔ရန္ နားခ်ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု စစ္အစုိးရဘက္က ယူဆထားပုံရပါသည္။ လက္နက္မခ်သည့္အခါတြင္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ ဗမာစစ္တပ္ေအာက္တြင္ အမႈထမ္းရန္ စည္း႐ုံးျပန္ပါသည္။ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္အဆင့္ မည္မွ်ေပးႏုိင္မည္ကုိမူ စစ္အစုိးရ စဥ္းစားပုံမရပါ။
ဗမာစစ္ဗိုလ္၏ ကယ္တင္ရွင္ေရာဂါသည္ အဂၤလိပ္အမ်ဳိးသား စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာႀကီး Rudyard Kipling ၏ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ The White Man’s Burden ဆုိေသာ ကဗ်ာႏွင့္တူေနပါသည္။ အေရွ႕တုိင္းမွ လူ႐ုိင္းမ်ားကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ လုပ္ရန္ ကုိလုိနီအရွင္သခင္လူျဖဴ၌ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပေသာကဗ်ာျဖစ္သည့္အတြက္ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ ကဗ်ာ ႏုိင္ငံေရးေလာက၌ နာမည္ႀကီးသြားပါသည္။ (၁၉) ရာစုေႏွာင္းပုိင္း ဖိလစ္ပုိင္ကၽြန္းစုကုိ အေမရိကန္သိမ္းပုိက္သည္ကို လူျဖဴ႕တာ၀န္တရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း စပ္ဆုိထားေသာကဗ်ာျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္မွစ၍ လက္နက္အင္အားႀကီးမားသူက လက္နက္မရွိေသာ အရပ္သားကုိ အမိန္႔ေပးခုိင္းေစၿပီး အႏုိင္က်င့္သည္ကုိ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ ဟု တင္စားေလ့ရွိသည္။
မိမိကိုယ္မိမိ ကယ္တင္ရွင္ဟုယူဆကာ လူျဖဴမဟုတ္သူ (သုိ႔မဟုတ္) မိမိႏွင့္မတူသူကုိ မသိနားမလည္သည့္ ေအာက္တန္းစားအ႐ုိင္းအစုိင္းဟု သတ္မွတ္ျခင္းသည္ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ အယူအဆျဖစ္၏။ ထုိေခတ္က ဆပ္ျပေၾကာ္ျငာတခုတြင္ လူျဖဴမဟုတ္သူမ်ား ဆပ္ျပာသုံးတတ္ေအာင္သင္ေပးရန္ လူျဖဴ၌တာ၀န္ရွိသည္ဟု ေရးထားပါသည္။ အျခားလူမ်ဳိးအားလုံး ကုိလုိနီအရွင္သခင္၏ ေျပာစကားကုိ နားေထာင္ရမည္ဟု ဆုိပါသည္။
ဥပမာ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား မည္သည့္အရာႏွင့္သင့္ေတာ္သည္၊ မည္သုိ႔ေနထုိင္သင့္သည္၊ မည္သုိ႔စဥ္းစားေတြးေခၚသင့္သည္ စသည္ကုိ ကုိလုိနီပုိင္ရွင္ လူျဖဴက ဆုံးျဖတ္ရန္ တာ၀န္ရွိပါ၏။ ငါပါမွျဖစ္မည္ဆုိ၍ ေနရာတကာ၌ အမိန္႔ေပးေသာ၀ါဒျဖစ္သည္။ ဗမာစစ္အစုိးရ အေပၚစီးက ဆုံးျဖတ္ေနသည္မွာလည္း ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ အယူအဆပင္ျဖစ္ပါသည္။
တုိင္းရင္းသားလူထုကုိ ကၽြန္လုိသေဘာထားရန္ ေျပာသကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေနသည့္ Kipling ၏ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ ကဗ်ာကုိ ထုိေခတ္က နာမည္ႀကီးစာေရးဆရာ ဒႆနပညာရွင္ေတြက ေ၀ဖန္႐ႈတ္ခ်ၾကပါသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ တုိင္းရင္းသားေတြ ဆင္းရဲၿပီး မသိနားမလည္ျဖစ္ေနသည္မွာ အေနာက္တုိင္း အယူအဆ ကင္းေ၀းေန၍ ျဖစ္သည္ဟု Kipling က ယုံၾကည္ၿပီး ကဗ်ာေရးလုိက္ေသာ္လည္း ကုိလုိနီအာဏာရွင္စနစ္ကုိ ကုိးကြယ္သူမဟုတ္ပါ။ တုိင္းသူျပည္သားသာ ကၽြန္ျပဳသည္ကုိ ခံရသည္မဟုတ္ဘဲ အစုိးရယႏၲရား၌ပါ၀င္ေသာ အမႈထမ္းမ်ားလည္း ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ေနပုံကုိ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ ကဗ်ာ၌ ေဖာ္ျပသည္။
ကုိလုိနီအာဏာရွင္သည္ ယင္း၏ေခါင္းပုံျဖတ္လုပ္ငန္းကုိ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းသေဘာမ်ဳိးျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔သည္။ ကုိလုိနီအာဏာရွင္သည္ အၿမဲတမ္းမွန္ကန္သည့္အတြက္ တုိင္းရင္းသားျပည္သူမ်ား၏ တာ၀န္မွာ အၿမဲတမ္းနာခံရန္သာ ျဖစ္သည္ဟူေသာ သေဘာပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုိယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ကုိ ဂ႐ုမစုိက္ဘဲ တုိင္းျပည္ကုိ စစ္တပ္က ေခါင္းေဆာင္ရန္ တာ၀န္ရွိသည္ဆုိေသာ အယူအဆသည္ ကုိလုိနီစနစ္ကုိ ေထာက္ခံအားေပးေသာ ‘လူျဖဴ႕တာ၀န္’ အယူအဆတမ်ဳိးပင္ ျဖစ္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment