ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Friday, September 25, 2009

ထိုင္းႏွင့္ ကရင္နီ နယ္စပ္လမ္းေၾကာင္း တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ဟုဆို

ကႏၱာရ၀တီတိုင္း(မ္)/ စက္တင္ဘာ ၂၅၊ ၂၀၀၉

ထိုင္း-ကရင္နီနယ္စပ္ လမ္းေၾကာင္းတခုျဖစ္သည့္ ေဟြ႕ပူေလာင္းဂိတ္ကို ယမန္ေန႔က နယ္စပ္ရွိ အပစ္ရပ္ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ထိုင္းေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားက တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္လိုက္သည္ဟု ဆိုသည္။
နယ္စပ္အမွတ္ ၁၀ ေဟြ႕ပူေလာင္း ဂိတ္အား ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ကရင္နီလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦး ကလလတ အဖြဲ႔ႏွင့္ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ ေဒသ အာဏာပိုင္အခ်ိဳ႕က ေမွာင္ခိုလမ္းသဖြယ္ ဖြင့္ထားၾကရာမွ ယခုအႀကိမ္ တရား၀င္ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု မယ္ေဟာင္ေဆာင္ခရိုင္မွ ထိုင္းစစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိတဦးက ေျပာပါသည္။
တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ကရင္နီျပည္ လြိဳင္ေကာ္ ဒကစမွအရာရွိမ်ားကို ဖိတ္ေခၚထားေသာ္လည္း တက္ေရာက္မႈမရွိဘဲ ထိုင္းဘက္မွ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ခရိုင္ ၿမိဳ႕၀န္ႏွင့္တကြ ေဒသခံ သစ္ကုမၸဏီမွ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ေဟြ႔ပူေလာင္းသို႔သြားေရာက္၍ ကလလတ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္သာ ဖြင့္လွစ္က်င္းပခဲ့သည္။

ေဟြ႕ပူေလာင္းလမ္းျဖင့္ ျပည္တြင္းသုိ႔ အၿမဲတမ္း သြားလာေလ့ရွိသည့္ကုန္သည္တဦးက “အရင္တုန္းက ေမွာင္ခိုနဲ႔ သြားသြားလာလာေနရတယ္။ ဒီရက္ ဂိတ္ကုိဖြင့္လုိက္ၿပီ ဆုိေတာ့ စီးပြားေရး လုပ္တာလည္း ေကာင္းလာမယ္ အရင္က လူသြားလူလာ ရွိတယ္ ဒါေပမဲ့ ခုေတာ့ဂိတ္ဖြင့္ၿပီဆိုေတာ့ အမ်ားႀကီး လူေတြသြားလာ ၾကမွာပဲ” ဟု ေျပာ သည္။
ယခုအခ်ိန္သည္ စစ္အစိုးရမွ ကလလတအား နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းရန္ ဖိအားေပးထားသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သလို ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲကိုလည္း ေထာက္ခံမႈမ်ားေပးလာႏိုင္ရန္အတြက္ ထိုနယ္စပ္လမ္းကို အခြင့္အေရးတရပ္အေနျဖင့္ ဖြင့္ခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကရင္နီအမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ ေကအဲန္ပီပီမွ အတြင္းေရးမွဴး ၂ ဦးေအာင္ဆန္းျမင့္က ေျပာသည္။
၎က “တရားဝင္လုိ႔ ဖြင့္ထားတာမဟုတ္ဘူး အရင္တုန္းက၊ ေရြးေကာက္ပြဲနီးလာမွ တရားဝင္ဆုိမွ ဒါမက္လံုးေပး လုိက္တဲ့ သေဘာပဲေလ ကလလတကို မက္လံုးေပးတာ၊ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူတုိ႔ေပးထားတဲ့ မက္လံုးက ဒီေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္ခင္အထိေတာ့ ကလလတ အေနနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ၿပီးမွ အက်ိဳးအျမတ္ တစံုတရာ ရရွိႏုိင္တယ္ ဒါေပမဲဲ့လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးသြားတဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ တစံုတရာ ေျပာင္းလဲမႈ ရွိႏိုင္တယ္ ဒီလုိပဲ အၿမဲလုပ္ေနက်ပဲေလ နအဖက” ဟုဆိုသည္။
အမွန္တကယ္ တရား၀င္ဖြင့္လွစ္မႈ ျဖစ္ေပၚႏိုင္မည္ဆိုပါက ကရင္နီျပည္ သံလြင္အေရွ႕ဘက္ကမ္းရွိ ရွားပါးသည့္ ကြ်န္းသစ္မ်ားကို ထိုင္းဘက္သို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ရမည္ ျဖစ္သည္။ လမ္းဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္ ျပည္သူလူထု သြားလာေရး အတြက္ အဆင္ေျပေစေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ၁၉၉၅ခုႏွစ္တြင္ အဓိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ သစ္ထုတ္ လုပ္ငန္းကို စစ္ဗိုလ္တစုႏွင့္ လက္နက္ကိုင္လူနည္းစုမ်ားကသာ အဓိကထိန္းခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကရာ ကရင္နီျပည္ သံလြင္အေရွ႕ဘက္ျခမ္းတြင္ သစ္ေတာ ျပဳန္းတီးမႈျပႆနာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရသည္။

No comments:

Post a Comment